ליברמן מכחיש הדיווחים: אין פריצת דרך במו"מ מול חמאס

שר הביטחון מכחיש הדיווחים על התקדמות בשיחות מול חמאס לשחרור הנעדרים הישראלים ומצהיר: יש מאמץ בלתי פוסק להגיע לשחרור ארבעת האזרחים שלנו שנמצאים שם ברצועת עזה • ומה השיב להצעה לתקוף את חמאס לפני שהם יפתחו בירי?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך סיור היום בעיר אשקלון אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן: "אני נמצא פה בעיר כבר מהבוקר ונהנה מכל רגע. כולם עוסקים בשגרה, ואני רואה כאן התחלות בנייה, צמיחה, פשוט תענוג לעיניים. אני רוצה לחזור ולהגיד שהשנה האחרונה הייתה השנה הכי שקטה מאז 67'. לפי כל פרמטר זו שנה שקטה ובטוחה, ואנחנו רואים תוצאות גם בהשקעות בכל תחום ותחום.

"אנחנו רואים התחלות בנייה, יחידות דיור וכמובן אנחנו לא שוכחים לרגע שהמצב במזרח התיכון נפיץ. מי שרוצה שלום שיתכונן למלחמה. זה בדיוק המצב כאן. אנחנו ממשיכים להתאמן, צבא ההגנה לישראל ממשיך בכל פעם להשתפר, ממשיך להיות מוכן לכל תרחיש. אנחנו נמשיך היום לבקר במקלטים, לראות את ההיערכות של העיר למצב חירום.

"אני בטוח שגם פה אנחנו נראה הרבה עשייה והרבה השקעות וחשוב שבאמת התושבים ירגישו את עצמם בטוחים. סיירתי גם במפעל עשות אשקלון, 500 עובדים, רובם מאזור הדרום, זה מפעל עוגן, מפעל עוגן חשוב. אנחנו כמשרד הביטחון דואגים להבטיח פה יותר תעסוקה, יותר הזמנות, במיוחד על רקע כל מה שקורה בדרום לאחרונה. משרד הביטחון זה מנוע צמיחה ענק, אנחנו עם דגש לפריפריה, ואני בטוח שיהיו פה תוצאות".

ליברמן נשאל על המגעים לעסקת השבויים שמדברים עליה בתקשורת, האם באמת יש מגעים כאלה? וענה: "כדאי מאוד שהדברים יהיו ברורים. יש מאמץ בלתי פוסק להגיע לשחרור ארבעת האזרחים שלנו שנמצאים שם ברצועת עזה. שני חיילים, שני אזרחים, ואנחנו לא נפסיק את המאמץ אף לא לרגע אחד, עד שנראה אותם כאן במדינת ישראל. אין שום פריצת דרך משמעותית. המאמץ נמשך כל הזמן".

כאשר נשאל האם אתה בכלל בעד עסקה עם החמאס, ואם כן האם מדברים איתם על מתווה של העברת מחבלים תמורת גופות? ואם אתה יכול להתייחס לדברים שאתה שומע מהמשפחות? ענה ליברמן: "אני חוזר ואומר, המחוייבות שלנו לשחרר את חיילנו ואזרחינו היא מוחלטת. והמאמץ לא נפסק אף לא לרגע אחד. ואנחנו ממשיכים במתווה הזה לעשות מאמץ מקסימאלי, נקודה".

אנחנו יודעים שחמאס ממשיך להתבצר ובונה עוד ביצורים לאורך הגבול. לא הגיע הזמן אולי לא לחכות לרגע שהוא יתקוף, ולהיות הראשונים שפשוט גומרים את זה אחת ולתמיד?, נשאל ליברמן שהשיב: "כל המזרח התיכון מתחמש, כל המזרח התיכון באמת בתוך מירוץ החימוש, בממדים שאנחנו לא הכרנו ולא ראינו אף פעם. ולכן צריך פה לשקול היטב ולפעול באחריות. תפקידנו להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל, אנחנו מודעים היטב לכל מה שקורה ברצועת עזה, וגם אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים. ולכן, כל מה שצריך לעשות נעשה. כרגע, ואני מקווה שגם לעוד הרבה שנים, הדרום ועוטף עזה כולם יזכו לביטחון, לשקט ולצמיחה, ואני מקווה שגם העיר אשקלון תצליח להכפיל את האוכלוסייה וגם עוטף עזה לפחות צריך לשלש את האוכלוסייה, וגם להביא הרבה מקומות עבודה חדשים".

חמאס בלחץ ומפעיל לחץ פסיכולוגי על גב הנעדרים הישראלים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture