כח לעשות חיל: הפעילות העניפה של 'איגוד בני הישיבות'

במסגרת פעילות ענפה שאורגנה בידי 'איגוד בני הישיבות' בירושלים, אגרו בחורי הישיבות כח לעשות חיל בלימודם בזמן חורף שזה עתה התחיל. ב'איגוד' מסכמים חודש גדוש עשיה ומתחילים לרקום את תכנית הארגון לחודשים הבאים, ומציבים יעד שאפתני במיוחד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


"ה'בין הזמנים' שלנו, הוא דווקא בחודשי ה'זמן', אז הבחורים ספונים בהיכלי הישיבות הקדושות, ואנחנו שוקדים על הכנת התכניות והפעילות גם לבין הזמנים הבא, וגם לשמירת הקשר במהלך הזמן והשבתות בהם הבחורים מגיעים הביתה", אמר אחד מעשרות רכזי 'איגוד בני הישיבות' בראשית השבוע, שעה שהבחורים כולם שבו לישיבות הקדושות בכוחות רעננים ומחודשים, עם תחילת זמן חורף בישיבה.

ביומי דפגרא, הימים בהם הבחורים מצויים בישיבותיהם של הרכזים הנפלאים, פועל 'איגוד בני הישיבות' במתכונת פעילות שוטפת, ומפעיל עשרות שלוחות וסניפים בכל שכונות ירושלים, ללא יוצא מן הכלל, בשיתוף פעולה עם רבני השכונות ואברכים שהתאגדו יחד להקים מסגרות מסגרות שתספקנה לבחורי הישיבות מסגרת תורנית עם הווי רוחני-תורני, חיבוק ותמיכה, למען חלילה לא יגיעו למצב של "אם תעזבני יום יומים אעזבך".

וזה לא שבימי הזמן הם פנויים, אותם רכזים. הנה, כעת הם עסוקים בהפקת לקחים ודיונים על מתווה הפעילות לחודשים הבאים. כי מי שחפץ להגיע לימי בין הזמנים מוכן כראוי, חובה עליו להתכונן ולתכנן, להתבסס על לקחי העבר ולעסוק בשיפור תמידי. כך הם מתקרבים אל היעד השאפתני אותו הציבו לפניהם, והוא: לאגד בבין הזמנים את כלל בחורי הישיבות די בכל אתר ואתר בירושלים, למסגרת שתהווה תחליף ראוי להווי הישיבתי ושתפעל בימי בין הזמנים, כדי לשמור על בן הישיבה בתקופת הפגרה.

אם לשפוט על פי התוצאות בשטח, נראה כי השאיפה שבעבר נשמעה כבלתי ניתנת להשגה, מתקרבת להשגה בצעדי ענק, ומי שמבקש הוכחה לכך ימצא אותה באירוע הסיום לפעילות הארגון, שנערך ביום חמישי האחרון בין משעולי העיר העתיקה ושהסתיים ברחבת ישיבת התפוצות שבהר ציון.

לראות למעלה מ-1500 בחורי הישיבות שרים בערגה ומתוך התרוממות והשתפכות של שמחה, אל תוך חשכת הליל, לאחר שהאזינו ברוב קשב למשאו של הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון, היה זה מחזה שלא ישכח.

בנוסף נשא דברי ברכה וחיזוק הגאון רבי יצחק גולדשטיין שליט"א ראש ישיבת תורת ישראל- התפוצות כאשר ראשי איגוד בני הישיבות מודים לו על קיום האירוע המיוחד ברחבת הישיבה.

עשרות רכזי ה'איגוד' עמדו מן הצד ולא האמינו למראה עיניהם. "אירוע כזה נותן כח ואנרגיות להגיע לתחילת הזמן עם רצון רב לעלות ולהתעלות בתורה ויראת שמים, לא רק לבחורים עבורם הוא כמובן נועד, אלא גם לרכזים הנוכחים בתועלת המרובה שהארגון מקנה לבחורי הישיבות, והמחזה הזה מסמל את העובדה כי הארגון מצליח בס"ד להשיג את מטרותיו", אומר יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, הרב אליעזר ראוכברגר, המסייע רבות לכל פעילות הארגון ואשר דאג לתקצוב אירוע סיום ישיבת בין הזמנים, כמו גם לתקציבי כל פעילות בין הזמנים מזה למעלה משנתיים.

את האירוע ליוו תגלית הזמר החסידי זאנוייל וינברגר ואמן הרגש אברומי וינברג בליווי מקהלת נרננה, כאשר על העיבוד והניצוח מופקד אהרלה נחשוני ותזמורתו, וכל זאת בניצוחם המקצועי של חברת הלפרין הפקות.

ישיבה של מטה

בין כתלי הישיבות מסתופפים הבחורים ברוב חודשי השנה, ועדיין חודשי תשרי, ניסן ואב הותירו לראשי ה'איגוד' בקעה נאה להתגדר בה. בשנים האחרונות חלחלה ההכרה כי יש להקים מסגרת מתאימה לחודשים הללו, שתספק לבחורי הישיבות אפשרות לנצל את ימי 'בין הזמנים' באווירה תורנית מתאימה ותסייע להם לאגור כח ורעננות לקראת חודשי הזמן הבא.

אם עד להקמת ה'איגוד' ניתן מענה מקומי לאותם 3 חודשים בשנה, הרי ש'איגוד בני הישיבות' מיסד את המענה, פיתח והעצים אותו ואת התוצאה רואה כל אחד בשטח. בירושלים לבדה התקיימו בימי חודש תשרי כ-25 שלוחות של הארגון בשכונות השונות, והשמועה עשתה לה כנפיים והגיעה גם לערים אחרות שם ביקשו ללמוד את השיטה ולהעתיק את המודל המצליח וליישמו.

איך זה עובד? ובכן, הרעיון בנוי על שיתוף פעולה בין רבני ואברכי השכונות לבין אנשי ה'איגוד', המשמש למעשה פלטפורמה איתנה לביסוס הפעילות. ה'איגוד מעניק את המעטפת, את הכיוון, ראשיו מארגנים את האירועים המרכזיים ומנחים את הרכזים שבכל אחת מהשכונות כיצד להעמיק את הפעילות ולשתף בה מספר גדל והולך של בחורים. מכאן ואילך, השמים הם הגבול, כל רכז בשכונה עליה הוא מופקד עושה את המיטב להגשמת חזונו של ה'איגוד' ולמילוי מטרותיו.

גם העול התקציבי מונח על כתפי ראשי האיגוד והרכזים, כאשר חלק מרכזי וגדול במיוחד של המימון מגיע מתקציבי עירית ירושלים אשר הושגו על ידי נציגי "דגל התורה" בעיריה בראשות יו"ר הסיעה הרב אליעזר ראוכברגר, ועמו מ"מ ראש העיריה הרב יצחק פינדרוס וחבר מועצת העיריה הרב ישראל קלרמן.

תקציבים גדולים ביותר

בנקודה זו כדאי להרחיב את היריעה ולהדגיש כי בשנה האחרונה הושגו על ידי הנציגים הנ"ל, למען מטרה זו מעירית ירושלים, תקציבים חסרי תקדים, אשר לא היו ולא נראו מעולם קודם לכן בעירית ירושלים, וגם לא בשום עיר אחרת בארץ. ואם לפני שנה ושנתיים היו אלו תקציבים צנועים יחסית, הרי שהשנה התקציב גדל משמעותית, והכל תקווה כי בשנה הבאה התקציב עוד יגדל ויתרחב לאור ההצלחה הגדולה של הפעילות והתועלת המרובה שהיא מביאה לבני הישיבות בימי בין הזמנים.

מ"מ ראש עירית ירושלים הרב יצחק פינדרוס, שהיה מראשוני המתייצבים להקמת ה"איגוד" והסיוע לקיומו וביסוסו, מבהיר כי "תוצאה ברוכה כזו אינה מושגת בהתארגנות חפוזה מהיום למחר. כל הפעילות וההישגים זו תוצאה של ארגון מדוקדק מראש ומחשבה על הדרכים השונות שנועדו להטמיע את קיומה של ישיבת בין הזמנים בתודעתו של כל בחור, וטוב שיחוש כי השתתפותו במסגרת המתקיימת על ידי ה'איגוד' תורמת ומוסיפה לו ושומרת עליו ועל צורתו בימי בין הזמנים מפני הרחוב המלא בסכנות רוחניות". חבר מועצת עירית ירושלים, הרב ישראל קלרמן, הוסיף ואמר כי "המסגרת של ישיבות בין הזמנים זו הצלה של ממש לאלפי בני התורה, ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי לפתח את המסגרת הזו ולהרחיבה".

יו"ר "דגל התורה" בעיריה, הרב אליעזר ראוכברגר, שעומד מאחר כל הפעילות התקציבית בעיריה בנושא זה, וגם להשגת תקציבים חוץ עירוניים בסיועו של יו"ר "דגל התורה" ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, מסכם ואומר: "זכינו בירושלים למה שלא זכתה שום עיר בארץ, והדוגמא המוחשית היתה באירוע ביום חמישי שעבר, שהיה באמצעות תקציב שהושג בסיוע הרב גפני. חייבים להודות גם לאנשי מינהל קהילתי "נוה יעקב", שעמדו וסייעו בארגון הפעילות הנפלאה הזו באותו יום, שהיתה מורכבת ויחודית מאד, כאשר הבחורים החלו בסיור בעיר דוד ובנקבת השילוח, המשיכו לתפילה בכותל, לסדר לימוד בבתי הכנסיות ובתי המדרשות בעיר העתיקה, כיבוד עשיר לארוחת ערב, ולאחר מכן אירוע החיזוק המדהים בהר ציון, ששיאו היה משאו של הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, על חובת בן התורה בימי בין הזמנים. כמובן שאי אפשר לסיים בלי להביע אין ספור מילות הערכה לראשי ורכזי איגוד בני הישיבות, שעושים הכל בהתנדבות מלאה ואשר שכרם רב מאד מן השמים. העשיה שלהם בלתי תיאמן. בבין הזמנים תשרי הם אירגנו לאלפי בחורים ימי ושעות לימוד, כולל סיומי מסכתות שנלמדו הן בתקופת הזמן והן בבין הזמנים, כתיבת חבורות, שמחות בית השואבה, תפילות בקברי צדיקים, וטיולים להפגה ושחרור, אך כולם באווירה תורנית ובהתאם להכוונת ראשי הישיבות ובראשם הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, המנווט את כל הפעילות ואשר הכל נעשה על פיו, בהדרכתו, עצתו ובהכוונתו. וזה כמובן סוד ההצלחה".

מילה אחרונה שמורה לראשי "איגוד בני הישיבות", שמציינים: "אנחנו מעניקים מעטפת קהילתית נרחבת לכל צרכי הבחור בימי שהותו בשכונה. הפעילות מתקיימת בשיתוף אברכים מתוככי השכונה וכמובן יחד עם רב השכונה. ומה שמנחה אותנו ומתווה את דרכינו זה הנחיות גדולי ישראל שליט"א".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture