בתמונה: נסראללה ואל-עארורי בפגישה היום

ציר הרשע • בצל השמדת המנהרה: נסראללה נפגש עם מספר 2 בחמאס

לאחר נתק ממושך בין הארגונים בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, נפגש היום מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, עם סגן מנהיג חמאס, סאלח אל עארורי. השניים דנו "בתוקפנות הציונות ובשיתוף הפעולה בין ארגוני ההתנגדות". כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חמאס וחיזבאללה מתקרבים: מאז שפרצה מלחמת האזרחים בסוריה היו מצויים שני ארגוני הטרור, חמאס וחיזבאללה, בנתק מוחלט. הרקע: חיזבאללה השיעי תמך באסד בעוד חמאס הסוני התנגד אליו. בחודשים האחרונים חלה התקרבות בין הצדדים (ראו הרחבה כאן) שהגיעה לשיא היום.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נועד לפגישה ממושכת עם סגן מנהיג חמאס, סאלח אל עארורי, השוהה בחודשים האחרונים בביירות לאחר שגורש מטורקיה וקטאר.

הפגישה נערכה בצל השמדת המנהרה בגבול רצועת עזה והשניים, כך ע"פ הודעה שפורסמה בתקשורת, דנו באירוע כמו גם "בתוקפנות הציונות ובשיתוף הפעולה בין ארגוני ההתנגדות".

//www.jdn.co.il/breakingnews/883224

כאמור, בישראל עוקבים מזה תקופה ארוכה אחרי ההתקרבות בין שני הארגונים. רק לפני כחודשיים אמר ראש השב"כ, נדב ארגמן, במהלך סקירה ביטחונית לשרי הממשלה כי חמאס מוכן לעימות עם ישראל ובד בבד הוא מעמיק את קשריו האסטרטגיים עם הציר השיעי בהובלת איראן ומבסס בחסותו מאחז בלבנון.

ארגמן אינו נכנס לפרטים הקטנים אולם מי שעוקב אחד תנועת בכירי החמאס בחודשים האחרונים יכול להתרשם כי לא מדובר רק בביקורי נימוסין אלא בפגישות עבודה כדי שיאפשרו לחמאס להשתקע בלבנון ובעיקר במוקדי הכוח שלו באזור מחנות הפליטים של צור וצידון.

על פי בלוג המודיעין אינטלי טיימס, לאחרונה ביקרו בלבנון נציגים בכירים של תנועת החמאס ובהם: מוסא אבו מרזוק, איימן שאנה, ג'יהאד טאהא וגם אלמנטים המשתייכים לזרוע הצבאית של חמאס חו"ל כדג' סלאח אל ערורי שמופקד בפועל על מבצעי פיגועים בשטחי יהודה ושומרון. את האורחים ליוו נציגי חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן ועלי ברקה.

האורחים מהחמאס ניהלו מספר פגישות עבודה עם שלושת השחקנים המרכזיים בלבנון: אגף הביטחון הכללי שאחראי על אבטחת הביטחון הלאומי של לבנון ומעוניין בגורם שישליט סדר במחנות הפליטים המאכלסים מאות אלפי פליטים פלסטינאים המחולקים למליציות שונות.


(בוידאו: תיעוד מרצועת עזה של השמדת המנהרה)

שגרירות איראן שאחראית בפועל על קשרי הגומלין עם ממשלת לבנון וארגון החיזבאללה השולט על דרום לבנון ומעונין גם הוא בצמצום החיכוך עם מחנות הפליטים שבמרחב צור וצידון שמהם צומחים אלמנטים ג'יהאדיסטים שמזוהים עם דאע"ש. והאחרונים, ראשי ההנהגה של מחנה הפליטים "עין אל חילווה", הגדול מסוגו בלבנון, המתנהל ללא ריבון מדינתי כחלק מהסכם המונע מצבא לבנון להחיל את הסדר במקום.

החשש בישראל הוא כי חמאס מעוניין להקים "מפקדה אחורית" במחנה הפליטים "עין אל חילווה" הנחשב לאזור ללא ריבון ובמסגרת "הכוח להשלטת הסדר" שהקים יחד עם הג'יהאד האסלמי והחזית העממית, יוכל למעשה להעמיד מליציה חמושה שבזמן נתון תופעל באופן כזה או אחר מגבול דרום לבנון או להמשיך ולנהל מבצעי עומק בשטח ישראל.

בתוך כך, מקור ביטחוני בכיר באש"ף המקורב לנשיא אבו מאזן סיפר לאל-מוניטור בעילום שם כי על פי מקורותיו בחמאס, התקיימו בשבועות האחרונים כמה פגישות בין חמאס לחיזבאללה. הפגישות הללו נועדו לתכנן מערכה נרחבת נגד ישראל, בהשראת איראן. כפי שרואה זאת אותו מקור בכיר באש"ף, האיראנים שואפים לזרוע כאוס באזור, בתגובה למה שנתפס כפרובוקציה אמריקאית נגד הסכם הגרעין, וגם נגד הקואליציה שהקימו הנשיא דונלד טראמפ והמלך הסעודי סלמן עם מצרים, ירדן ועוד כמה מדינות ערביות ומוסלמיות.

//www.jdn.co.il/breakingnews/882592

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture