צילומי לוויין מוכיחים: איראן מקימה בסיס צבאי בסוריה

איראן מתבססת בגבול ישראל: ישראל טענה לאחרונה כי איראן מעוניינת להתמקם צבאית בסוריה, טענה שמקבלת אישור מצילומי לוויין שנחשפו ברשת BBC. לפי הצילומים שהגיעו לידי הרשת הוקמו במקום יותר מ-20 בניינים, כנראה כדי לשכן חיילים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רשת BBC דיווחה כי איראן מקימה בסיס צבאי קבוע בתוך סוריה – קרוב מאוד לדמשק. גורמי מודיעין מערביים אמרו לרשת הבריטית כי צבא איראן הקים מתחם באתר שמשמש את הצבא הסורי ליד אל-קיסווה, 14 ק"מ מדרום לבירה הסורית וכ-50 ק"מ מרמת הגולן. הרשת פרסמה צילומי לוויין המלמדים על עבודות בנייה שנעשו במקום בין ינואר לאוקטובר השנה. בתמונות נראים יותר מ-20 בניינים נמוכים יחסית, שלדברי הרשת משמשים כנראה לשיכון חיילים ולאחסון כלי רכב.

לפי הדיווח ב-BBC, בחודשים האחרונים נבנו בניינים חדשים באתר ואחרים שופצו ושודרגו, אולם אי אפשר לקבוע באופן ודאי את מטרתו ואי אפשר לומר חד משמעית שצבא איראן נוכח שם. מקור אחד אמר לרשת כי ייתכן שגורמים בכירים מצבא איראן ביקרו בבסיס בשבועות האחרונים. לא ידוע אם האתר מאויש.

צילומי הלוויין של הבסיס אינם מגלים שום סימנים לכלי נשק כבדים או בלתי קונבנציונליים. אך יתכן, לדברי מקור המודיעין, שבכירים איראניים כבר ביקרו באתר. לדעת מומחים צבאיים לאתר יש נראות של מחנה צבאי ויש שם מוסכים שניתן להכניס לתוכם בין שש לשמונה כלי רכב. בחצי השנה שחלפה נוספו למחנה כמה בניינים חדשים.

עוד נמסר בשידור של הבי.בי.סי. כי לוחמים שיעים מארצות זרות כמו פקיסטן ואפגניסטן, פועלים בסוריה בפיקוד משמרות המהפכה האיראניים, ויתכן שזה אמור להיות הבסיס שלהם. במחנה כפי שצולם באחרונה ניתן לאכלס כ-500 לוחמים. צפו בתמונות מהלוויין כפי שנחשפו ברשת התקשורת:

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר בחודשים האחרונים כמה פעמים שישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה. איראן מעורבת עמוקות במלחמת האזרחים בסוריה, והיא מסייעת שם לצבא אסד במלחמתו נגד המורדים ונגד ארגוני טרור סוניים. לפי הערכות, מאות אנשי צבא איראנים – אם לא יותר – הגיעו בשנים האחרונות לסוריה כדי לסייע לאסד להחזיר לעצמו את השליטה בשטחים שכבשו המורדים.

בקיץ האחרון אמר נתניהו כי לפי מידע מודיעיני שהתקבל איראן מגבירה את התפשטותה בסוריה. "קיבלנו בממשלה סקירה מראש המוסד על האתגרים הביטחוניים שאנחנו עומדים בפניהם", הכריז באוגוסט. "אני אתן תמצית, משפט אחד – דאעש יוצא, איראן נכנסת. פשוט. אנחנו מדברים בעיקר על סוריה. אנחנו מתנגדים נחרצות להתבססות הצבאית של איראן וגרורותיה, ובראש ובראשונה חיזבאללה בסוריה, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל. כך אנחנו פועלים".

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הזהיר בראיון שנתן בראשית השבוע ל-BBC, כי איראן מבקשת להכניס לים התיכון צוללות וכלי שייט צבאיים, שיעגנו סמוך מאוד גבול ישראל. "איראן מנסה להשתלט על המזרח התיכון", אמר נתניהו. "גם ישראל וגם הערבים מזהירים מכך. אני חושב שאם גם ישראל וגם הערבים אומרים אותו דבר, העולם צריך להתייחס לזה". ראש הממשלה הוסיף כי גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מבין כי איראן היא הבעיה העיקרית כיום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אויאויאוי
ימח שמם וזכרם
שיבוא על הראש שלהם מה שהם רוצים לעשות לעם ישראל…

איך רואים שזה איראן? אולי זה עוד פלג סורי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture