Yonatan Sindel/Flash90

ברק תקף, בנט הגיב: רצית למסור לאסד את הגולן, טוב שנכשלת

על רקע ביקורו הפתאומי של נשיא סוריה אסד עם נשיא רוסיה פוטין, טען ברק כי "יחסי החוץ שלנו שנחלו כישלון חרוץ", וקרא "להחליף את שר החוץ, ואת מי שמינה אותו". בתגובה, בחר נפתלי בנט להזכיר לו כמה עובדות, ועקץ: "תמשיך לצייץ, נמשיך לנהל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק שב ותקף היום בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע פגישת נשיא סוריה עם נשיא רוסיה. מי שנחלץ להגנתו של נתניהו, הוא השר נפתלי בנט שבחר להזכיר לברק מספר עובדות.

"לפני 3 חודשים: פוטין ונתניהו על שפת הים השחור. אתמול: פוטין ואסד על שפת הים השחור", כתב אהוד ברק. "הים אותו הים ופוטין אותו הפוטין, אלה יחסי החוץ שלנו שנחלו כישלון חרוץ. להחליף את שר החוץ, ואת מי שמינה אותו".

בנט הגיב: "שלום לצייצן הלאומי: 1. ממתי מפגש של רה"מ ישראלי עם מנהיג רוסיה אמור איכשהו למנוע פגישה דומה עם נשיא סוריה? האינטרסים שלנו אינם זהים. 2. רצית למסור לאסד את הגולן כולו. טוב שנכשלת. 3. קבעת שאסד ייפול תוך 3 שבועות. 4. הותרת מדינה בלהבות. 5. תמשיך לצייץ, נמשיך לנהל".

קרב הציוצים התחיל בעקבות פגישת נשיא סוריה בשאר אסד בסוצ'י שברוסיה עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין. ככל הידוע, זו הפגישה הראשונה בין השניים מאז יצא אסד את גבולות המדינה באוקטובר 2015 כדי להיפגש עם פטרונו. לפי דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב, ביקורו של אסד בסוצ'י נמשך ארבע שעות.

בקרמלין ולשכת הנשיאות הסורית פרסמו הודעה רשמית על הביקור שהתקיים מתחת לרדאר. לפי הקרמלין, פוטין בירך את אסד על "הישגיו" בלחימה נגד הטרור והבהיר כי סוריה קרובה להשלמת המשימה במאבק נגד הטרור. הנשיא הסורי הודה לפוטין על תמיכתו במשטרו גם בפן הצבאי וגם בפן הפוליטי.

עוד נמסר מלשכתו של פוטין כי הנשיא הסורי הפציר בפני אסד שפתרון פוליטי בסוריה הוא כלי מפתח לאחר שיסתיים המאבק בטרור. בקרמלין ציינו כי הפגישה התקיימה לקראת ביקורם של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ונשיא איראן חסן רוחאני בהמשך השבוע ברוסיה.

הקרמלין ציין בהודעה על הפגישה כי הנשיא הרוסי מתכנן לשוחח עם אמיר קטאר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיגים נוספים באזור המזרח התיכון בנוגע לנעשה בסוריה. הוא הוסיף כי שליחו המיוחד יפקח על המפגש שמתכונן להתקיים בריאד השבוע בהשתתפות האופוזיציה הסורית.

אסד מצידו אמר כי דמשק מעוניינת בקידום פתרון פוליטי לאחר "הבסת הטרוריסטים". אסד הפציר בפני פוטין את חשיבתו התמיכה הרוסית כדי למנוע "אי-התערבות" של מדינות אחרונות בדיאלוג שמתקיים בין הפלגים הסוריים מבלי להזכיר את שמה של ישראל. "אנחנו מעוניינים בדו-שיח עם כל אחד שמעוניין בפתרון פוליטי", אמר אסד.

הפגישה בין נשיא סוריה לנשיא רוסיה מתקיימת שלושה חודשים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם פוטין באותו בית נופש של הנשיא הרוסי בסוצ'י. הפגישה התקיימה על רקע החתימה על ההסכם שחתמו ארה"ב, רוסיה וירדן הכולל התחייבות רוסית להרחיק את הכוחות האיראניים, את חיזבאללה ואת המיליציות השיעיות בסוריה מהגבול עם ישראל ברמת הגולן.

ההסכם לא ריצה את ישראל משום שהאיראנים יכולים להיות במרחק של 8-7 ק"מ מהגבול. ראש הממשלה נתניהו אמר על כך: "הבהרתי לידידינו קודם כל בוושינגטון וגם לידידינו במוסקבה, שישראל תפעל בסוריה, כולל בדרום סוריה, לפי הבנתנו ולפי צורכי הביטחון שלנו. זה מה שקורה וזה מה שימשיך לקרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סחטיין על התמונה המעודכנת
של אהוד ברק
ככה הוא נראה יותר דוחה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture