נתניהו מגיב לליברמן: הצבעה נגד חוק המרכולים, כמו הפלת הממשלה

בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן: "נעשה את מירב המאמצים על מנת שהחוק הזה לא יעבור". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לחברי סיעת הליכוד כי "מי שמצביע נגד החוק, זה כמו להצביע על הפלת הממשלה" • עדיין לא ברור אם החוק יעלה היום להצבעה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן, "כמו שהיה כבר בפעמים הקודמות, ישראל ביתנו תצביע נגד חוק המרכולים. השרה סופה לנדבר לא תהיה באולם בזמן ההצבעה, אנחנו כמובן לא ניתן שום קיזוזים בנושא ונצביע כמו שהצבענו. אנחנו נעשה את מירב המאמצים על מנת שהחוק הזה לא יעבור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך ישיבת סיעת הליכוד כי יו"ר הקואליציה דודי אמסלם ממתין לראות אם יושג רוב בהצבעה על החוק. נתניהו הבהיר כי אם יושג רוב, תתקיים היום הצבעה, אך אם לא, ההצבעה תידחה. אחרי יציאת המצלמות מישיבת הסיעה אמר נתניהו לנוכחים: "מי שמצביע נגד החוק, זה כמו להצביע על הפלת הממשלה", בכוונו לדברי ליברמן.

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי למרות החששות כי תהיה פגיעה בסטטוס-קוו, החוק לא משנה הרבה. עוד לפני כן אמר נתניהו בפתח ישיבת הסיעה: "אני מבין שעדיין מחכים לתשובה מהאופוזיציה על קיזוז לחברי הכנסת יוסי יונה ומוטי יוגב, שאני רוצה להשתתף בצערם על מות יקירם", אמר נתניהו שהוסיף: "אנחנו מתכוננים גם לחוק התקציב וזה לא ימנע מאיתנו להעביר אותו בממשלה ביום חמישי ואחר כך להעביר את התקציב וחוק ההסדרים בכנסת כדי שנוכל לעשות דברים טובים".

זמן קצר לאחר מכן השיב מרכז האופוזיציה יואל חסון לנתניהו, והבהיר כי האופוזיציה לא תיענה לבקשת הקיזוז. "‏שמעתי שנתניהו מחכה לתשובה מהאופוזיציה לגבי קיזוז על חוק המרכולים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "התשובה ברורה כבוד ראש הממשלה, אין קיזוזים".

גורם בכיר בקואליציה אמר לפני זמן קצר כי יש רוב דחוק של קול או שניים על פני האופוזיציה אך קיים קושי להצביע ברוב כזה על מאות הסתייגויות מחשש שחלק מהן יתקבלו בטעות. בנוסף, גורמים בליכוד הביעו חשש מכך שח"כ יוסי יונה יפתיע ויבוא להצביע אך יונה הצהיר כי לא יגיע.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הסיעה שלו כי חוק המרכולים הוא "לא חוק למען השבת. זה חוק נגד השבת. השבת נועדה לקרב בין אנשים, להיות מה שמאחד את עם ישראל. לא לייצר מריבות וסכסוכים. זה חוק מעליב. זה עלבון לכל אזרח ישראלי. חילוני, מסורתי, דתי. באים אלינו הביתה, ואומרים לנו מה לעשות". עוד אמר: "אני קורא לחברי הכנסת של הליכוד, לחברי הכנסת של כולנו, להצביע נגד חוק המרכולים. להצביע נגד העלבון הזה. שלא ינהלו לנו את החיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש מצב שהממשלה נופלת?

הלוואי והממשלה תיפול כי זו ממשלה שמחללת שבת וחוק המרכולים לא באמת מציע פיתרון לחילולי שבת. והראיה, בא נראה אם ליצמן יחזור למשרד הבריאות.

יוסף מוכיר שבת לא היה עינו צרה בחבירו!
עד כאן מספיק לענות לכסיל כאיוולתו!
לגוף טענותיך כל ממשלה היה כך וע"כ אנחנו לדאבונינו נאלצים (כמובן ע"פ רבותינו) להיות שם כדי להציל מה שיותר ואיזה ממשלה תקום אחרי שהממשלה הזאת תיפול?
-לפיד- מחוזק? -גבאי- (לא של בית כנסת)? ליברמן מחוזק? תינסו להפיל את הקיים ע"ע ניסיון של הברק הלא אהוד (מדינת כל אזרחיה לא יהודית וכו')

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture