טראמפ ונתניהו הערב. צילום: לע"מ

טראמפ לנתניהו: "ייתכן שאגיע לפתיחת השגרירות בירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא ארצות דונלד טראמפ בבית הלבן והודה לו על החלטתו להעביר את השגרירות לירושלים בקרוב. השניים ידונו בהתגרענות איראן ובפתרון הסכסוך הישראלי - פלסטיני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשו הערב (ב') בבית הלבן. נתניהו נמצא בארה"ב במסגרת ביקור בן חמישה ימים, שבמהלכו גם יישא דברים בוועידת איפא"ק.

נתניהו ורעייתו התקבלו בפתח הבית הלבן על ידי הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה, למרות שפגישה משפחתית כזו אינה מחויבת על פי הפרוטוקול. הפגישה המשפחתית תימשך רבע שעה, ולאחריה יתקיימו פגישת נתניהו וטראמפ וארוחת צהריים משותפת.

בפתח הפגישה אמר נתניהו לטראמפ כי "אלה היחסים הכי טובים שהיו לנו אי פעם בין ישראל לארה"ב". הוא הוסיף כי הההחלטה על ירושלים היא דבר נהדר, אני חושב שזה משהו שמאוד מוערך בישראל".

נתניהו אמר עוד כי "זו פעם ראשונה שאני מגיע לבירת ארה"ב מבירתה של ישראל, אחרי שהצהרת עליה ככזאת. ההחלטה שלך להעביר את השגרירות לירושלים הייתה חשובה מאוד. אני רוצה לומר לך שאנחנו נזכור את ההחלטה הזאת. נזכור שאתם הייתם המדינה הראשונה להכיר במדינת ישראל, ואתה היית הראשון להכיר בירושלים כבירת ישראל. אתה זה שתיזכר לנצח על כך. הרבה הבטיחו, אבל אתה קיימת".

הנשיא טראמפ בירך את ראש הממשלה ואף ציין כי ייתכן ויגיע לישראל לחנוכת בניין השגרירות החדש שיוקם בירושלים. "אני יודע שהעולם מעריך את ירושלים ולכן זו ההחלטה שהייתי צריך לקבל", אמר טראמפ. "דיברנו על העברת השגרירות אך מעולם לא הצלחנו לעשות זאת. אני חושב שכעת זה צעת שמעריכים אותו". טראמפ אף התייחס ליחסים בין ארה"ב לישראל וציין כי הם קרובים מתמיד.

הנושא המרכזי מבחינת נתניהו יהיה איראן, כאשר הוא ממשיך להוביל את הקו של ביטול ההסכם או תיקונו. "אני מצפה לדיונים שלנו היום על האתגרים הגדולים במזרח התיכון, לשיפור המצב עם שכנינו הערבים, מול איראן. השאיפה הגרעינית של איראן מתכתבת עם הסכם הגרעין, בכך שאיראן גם נמצאת עכשיו על גבולנו, על מפתננו".

נתניהו המשיך: "חייבים לעצור את איראן, איראן חייבת להעיצר. בגלל האתגר הזה, העולם הערבי מעולם לא היה קרוב יותר לישראל. אני מצפה לדיונים האלה.

"אזרחי ישראל רואים את עמדתך ביחס לאיראן, התמיכה שלך בישראל, גם באו"ם. אני כראש הממשלה רואה משהו שאתה כנשיא רואה, ואני רוצה לומר תודה רבה על החברות שלך, על התמיכה שלך".

נתניהו ידון עם טראמפ גם על תוכנית השלום האולטימטיבית שלו והאם טראמפ מתכוון להגיש אותה – גם אם הפלסטינים ימשיכו בסירובם לחזור לשולחן המו"מ. בעבר פורסם שנתניהו לוחץ על טראמפ להציג את התוכנית גם במקרה כזה.

טראמפ אף התייחס לניסיונות ממשלו להניע תהליך מדיני בין ישראל והפלסטינים. "אם נשיג שלום בין ישראל לפלסטינים זה יהיה דבר אדיר לעולם", הצהיר. "אנו עובדים קשה לעשות זאת. אני מתרשם שהפלסטינים מעוניינים לעשות זאת".

נתניהו נערך לפגישה עם טראמפ, מוקדם יותר היום. צילום: לע"מ

פגישתם הקודמת של נתניהו וטראמפ נערכה לפני קצת יותר מחודש, בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס – פגישה ראשונה של המנהיגים מאז ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. במהלך הפגישה הפנה הנשיא האמריקני אצבע מאשימה לעבר הפלסטינים בגין סירובם לשוב לשולחן המשא ומתן, ונימק את ההחלטה לקצץ בתקציב שמעניקה ארה"ב לאונר"א – סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח התיכון.

נתניהו פנה בפגישה הקודמת לטראמפ ואמר: "זו הפגישה הראשונה שלנו מאז ההצהרה שלך להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהאיץ את העברת השגרירות. זו החלטה היסטורית שתיזכר על ידי העם שלנו בדורות הבאים". הוא הוסיף כי "אנחנו תומכים לגמרי בעמדתך על הסכם הגרעין עם איראן".

נתניהו יעלה את נושא איראן גם בנאומו בועידת איפא"ק מחר. איפא"ק תומכת בהצעת חוק המרחיבה את הסנקציות נגד משמרות המהפכה האיראניות.

לאחר מכן יגיע נתניהו לפגישות בבית הנבחרים ובסנאט וידון שם עם ראשי הקונגרס משתי המפלגות בשורת נושאים ובהם הסכם הגרעין עם איראן והמשך ההתבססות של איראן בסוריה והתוקפנות האיראנית באזור. ישראל מודאגת מכך שהאמריקנים אינם מעורבים מספיק במאמצים לבלום את ההתבססות האיראנית ומשאירים את הזירה כמעט במלואה לרוסים, מה שמעמיד את ישראל במצב בעייתי מאוד. נתניהו יעלה גם את דאגתה של ישראל מכוונת איראן להקים מפעלים ליצור טילים מדוייקים לחיזבאללה בלבנון ובסוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הטראמפ הזה
ממש זז משמיים.

מה הקשר שגוי בקצה העולם ירצה לבוא לפתיחת שגרירות בירושלים?

נחמד לראות שיותר ממחצית היועצים שלו – עם כיפה על הראש…

חחח פרסומאי- גם אני שמתי לב לעניין, אומר משהו לא??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture