Meir Vaknin/Flash90

ל"ג בעומר במירון: דרישה לשביל גישה לנשים בלבד והסדרת הכניסה לציון

אישה חרדית פנתה במכתב מנומק אל האחראים על הנעשה באתרא קדישא מירון בטענה על פגיעה בכבוד האישה בשל ביטול דרך המהדרין המיועד לנשים בלבד, ובשל התנהלות השוטרים המונעות כניסת הנשים לציון הקדוש • המכתב המלא והתגובות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כידוע, בשנים האחרונות, בוטלה דרך המהדרין לנשים בדרך העולה לציונו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי במהלך יום ל"ג בעומר. כמובן שהדבר מיסב סבל רב לנשים חרדיות, המוצאות את עצמן צועדות בדוחק גדול במסלול מעורב בו צועדים גם נוער שוליםם וכאלה אשר מנצלים את אווירת המקום על מנת להשתכר וכדו'.

בשאטלים המובילים מהחניונים לציון ולהפך המצב אינו טוב בהרבה. בעוד הגברים מתרכזים בקדמת האוטובוס, נאלצות הנשים לשבת מאחור יחד עם אלו שאינם מכבדים את אוטובוסי המהדרין, ומה שהגדיש את הסאה בשנה האחרונה הינו הצבת שוטרי וחיילי מג"ב בכל שטח המערה, שלטענת נשים רבות, התנהגו בצורה שאינה הולמת.

בשל העומס הרב ורצונן של כל הנשים להגיע עד הקבר עצמו, הציבה משטרת ישראל שוטרי יס"מ ומג"ב אשר אמורים היו לפקח ולשמור על הסדר. המצב בפועל היה מצב עגום ומביש, הדרך התפתלה בינות לשני מחסומים משך כחמישים מטר (!) כאשר בין המחסומים נדחקים בתנאי לחץ בלתי הגיוניים נשים, ילדים ותינוקות שחפצו להתפלל בסמיכות לקבר ממש.

לטענת כמה נשים חרדיות שמסרו בעדות לכתב JDN, כל הצורה בה הוצבו המחסומים היתה בגדר התעללות של ממש. שכן תוואי השטח והמיקום מאפשרים גישה נוחה ורחבה יותר. הן תיארו כי "לאחר המתנה ממושכת תוך לחץ רב ודחיפות מצד השוטרים שעומדים משני הצדדים – זכו סוף סוף, להיכנס לתוך המערה עצמה. כאן נכונה לנכנסות אכזבה מרה: בתוך המערה גידרו במחסומים שביל צר בו הורשו לעבור בו זמנית אך ורק חמש נשים(!) כאשר משני הצדדים עומדים שוטרי יס"מ וחיילי מג"ב ודוחפים בגסות את המתפללות".

הן הוסיפו כי "לא ניתנה לנשים כל אפשרות להתפלל שכן המעבר עבד בשיטת "סרט נע", בזמן שמתחם המערה הינו מתחם גדול היכול לאכלס בו זמנית כמאתיים נשים בצורה מרווחת ממש". אחת מהן הוסיפה וסיפרה: "לאחר ל"ג בעומר שמעתי על מקרים רבים של דחיפות והשפלות מצד שוטרי היס"מ", שאף פעלו בצורה שאינה מכבדת את בנות ישראל.

בניסיון למנוע את המחזות הללו בשנה הקרובה, היה מי שניסה להרים את הכפפה ולפנות למשרדי הממשלה השונים בכדי לטפל בעניין. תחילה העברה הפניה לועדה לזכויות האישה בכנסת, לועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר ולרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים.

מהועדה המיוחדת לפניות הציור טרם התקבלה תגובה כלשהיא. הרב שמואל רבינוביץ העביר את הפניה לרב יוסף שווינגר, רב המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. הועדה לזכיות האישה בכנסת השיבה שהנושא איננו בסמכותה והעבירה את הפניה לועדת הפנים בכנסת. ועדת הפנים העבירה את הבקשה לח"כ דוד אזולאי, שר הדתות לח"כ ישראל כץ, שר התחבורה ולח"כ גלעד ארדן, השר לביטחון פנים, אך לטענת הנשים, עד כה, לא קיבלו כל מענה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לצערי הרב, במדינת ישראל "הנאורה" נשים חרדיות ימשיכו לסבול.
הסיבה:
"הדאגה הכנה" לכבודן.

השאלה לא מה יענו להם..
אלא מה הנשים יעשו אם המצב לא ישתנה?
האם הצניעות תגבר על מירון..או שמירון תגבר על הצניעות? ודי למבין…

כל הכבוד לאשה היקרה הזאת!!!!!!!!!

הייתי שם שנה שעברה וזה באמת הזוי.
למה אף אחד מהחכ"ים החרדים לא מטפל בזה?

זה הרבה יותר גרוע מנורא!!!!
מה שהיה שם זה פשוט מפחיד מגעיל ומקומם!!!!
השנה זה לא יקרה. לא בגלל כל הפניות האלו שכבר נעשו בשנים עברו, הציבור צריך למנוע את זה בכל תוקף.
שנה שעברה עצרו את התזמורת באמצע ולא המשיכו עד של היסמי"ם עזבו את עזרת הנשים.
רק ככה זה עזר.

שיפנו לשר לעניני מירון, הלא הוא הרה"ח לייזר מוזס

מכתב מקסים ומרגש.

התחבורה ציבורית .לא היה סדר בכלל וזה כרוך בסכנת נפשות כנראה שהשמה לא אסע למירון בלג בעומר חחכיתי לשאטל למעלה משעתיים ממירון לחניון זה היה נורא לראות איך מסתערים מאות אנשיםעל אוטובוס

למ. פניתי גם לח"כ מוזס.
עד לרגע הזה הוא לא ענה.

תדעו לכם שזה הזוי ממש.
לא היה כמעט מישהו שלא פניתי וכלום לא עזר 🙁

כל הכבוד ל JDN שהם היחידים (!) שנכנסו לעובי הקורה
ונתנו במה נרחבת וסיקור לעניין.

עצוב מאוד.
שאנשים הנוסעים להתפלל אצל רשב"י חוזרים עם טראומות.

כאחד שמנהל אלפי מקומות באחד מבתי המדרש הגדולים בארץ ובחו"ל, אני מכיר מקרוב שפניות המגיעות מהנשים על אי סדר ועל אי צדק שלדעתם בסידור המקומות הם פי חמש מאות!!!! מפניות המגיעים מצד הגברי, למרות שגם שם כמובן נופלים טעויות, כך שאין מן הצורך להתרגש מדי הרבה ולרחם עליהן מדי הרבה, כל מילה אמת ומוכר למי שעוסק בסידור מקומות וכדו'

דרך אגב בערך בשעה 8:00 שוטרים השפריצו גז מדמיע תוך סיכון חיי אדם!

אשתי קיבלה דחיפה משפילה משוטרת

בעבר עסקתי לא מעט בנושא זה וניסיתי אני ועוד כמה עסקנים במשך כמה שנים להחזיר את הדרך מהדרין לנשים. היה בעבר מסלול מצוין שהשתמשו בו לפיו הדרך מהדרין של הגברים היא דרך שער ט' שהוא השער שמתחיל בסמוך לבית המדרש של הרב יחזקאל רוט, והדרך מהדרין לנשים הייתה דרך השער הראשון שאחרי המנהרה הנקרא שער ה' ליד יריד הספרים של חב"ד והאהל של הרב שרגא שניצר ומשם שמאלה ואח"כ ימינה וישר לכיוון הדירות של הרב מאיר שטרן ומשם דרך המדרגות של הרב שטרן ישר לכניסה של הנשים לציון, בדרך זו שמתחילה משער ה' כיום רוב הגברים עוברים בה.
כאשר המסלול הזה עבד זו הייתה דרך מהדרין מצוינת לנשים חרדיות שלא מעוניינות לעבור בתוך התערובת הנוראה שיש כאשר המוני אדם נדחסים בתערובת, וגם לגברים היה דרך מהדרין יותר מוגדרת ורחוקה מהאזור המעורב .
למרבה הצער גורם מסוים נלחם כל השנים לבטל את הדרך מהדרין הזו לנשים ולהפוך את הדרך הזו לגברים בזמן שיש 2 שערים שהם שער ט' שמתחיל סמוך לבית המדרש של הרב יחזקאל רוט וכן דרך נוספת שמתחילה משער י' שזה יותר בהמשך (דרך שהושקע בסלילתה המון כסף)אותו גורם מסוים בכפר מירון הצליח לקבל את אישור המשטרה ולכפות על כלל הגופים העוסקים בעניין מירון קרי המקומות הקדושים ועדת החמישה ועוד לקבל את המתווה שהוא החליט שזה יותר נוח לו… וששער ט' יהיה חסום לגמרי ושער ה' יהיה לגברים. ולנשים לא תהיה דרך מהדרין וכך כבר כמה שנים שכל המסלול הקדוש של דרך מהדרין לנשים בהילולא הקדושה בוטל.
מי שרוצה לפתור את הבעיה הזו מומלץ ביותר להציג את המסלול הזה (ואפשר גם להגיע לשטח ולראות כמה המסלול הזה הוא הפתרון המוצלח ביותר) בפני הגורמים המעוניינים לסייע במציאת פתרון.
אם יצליחו לקבל את אישור המשטרה למסלול זה בוודאי ש'המקומות הקדושים' וועדת החמישה וכל שאר הגופים ישמחו לסייע בפתרון זה.
הגורמים שהיו מעורבים בניסיונות למציאת הפתרונות הנ"ל הם הארגון 'טוהר המחנה' הרב מרדכי קפלן רב אתר קבר רשב"י וחבר בועדת החמישה העסקן ר' עמרם טיטלבוים ועוד כמה יהודים יקרים מכלל החוגים שהיה חשוב להם למצוא פתרון לדרך מהדרין לנשים

יישר כוח לאישה החשובה ששלחה את המכתב וישר כוח לאתר שהעלה את הנושא החשוב הזה שנדחק לגמרי לשוליים
בברכת והיה מחננו קדוש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture