צה"ל מזהיר: העפיפונים מהרצועה עלולים להיות ממולכדים

צה"ל הנחה את אנשי הביטחון בישובי עוטף עזה להעביר מסר לאזרחים שלא יגעו בעפיפונים שמוצאים מחשש שהוצמדו להם מטענים קטלניים. במקביל, כוחות צה"ל עצרו לאחר מרדף פלסטיני תושב רצועת עזה שחצה את הגדר בסמוך לזיקים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צה"ל הזהיר היום (שישי) את תושבי עוטף עזה מעפיפוני חמאס שעלולים להיות ממולכדים בחומר נפץ. כלי התקשורת הפלסטינים מדווחים כי ההפגנות שמתקיימות היום בגבול עזה, יערכו בסימן "הפועלים שעומדים איתן כנגד המצור". כוחות ההנדסה של פיקוד הדרום פעלו אמש מערבית לגדר הגבול ברצועת עזה, וכיסו את המכשול הסמוך באמצעות גדר תלתלית למניעת התפרצות המונית מחר לעומק שטח ישראל. באותה העת, פעילי חמאס החלו להתארגן להנחת צמיגים בכמה רב של מוקדים לאורך הגדר.

בתוך כך, כוחות צה"ל עצרו לאחר מרדף פלסטיני תושב רצועת עזה שחצה את הגדר בסמוך לזיקים.

בשעות האחרונות מתאספים מפגינים פלסטינים סמוך לגבול עם ישראל כשהם "חמושים" בעפיפונים ועם כוונה ברורה להמשיך לשגר אותם לשטח ישראל – זאת למרות האזהרות של צה"ל לפיו בכוונתו להחריף את התגובות נגד מפגינים מעבר לגדר שיעשו בהם שימוש. "אנחנו אומרים לציונים: אם הם משתמשים נגדנו במטוסי קרב ובטילים, אנחנו משתמשים בעפיפונים", אמרו המפגינים בראיון לרשת טלוויזיה ערבית. "זה כלי פשוט מאוד. שיגידו מה שיגידו, אנחנו נמשיך להשתמש בעפיפונים".

אמש פנה דובר צה"ל בהודעות בערבית לציבור הפלסטיני כדי להזהיר אותו משימוש בעפיפונים מסוג זה והטיל את האחריות על חמאס. יחד עם זאת, בצה"ל נערכים גם מחר לאפשרות לשלל תרחישים ביניהם שהמפגינים ינסו לפגוע בגדר המערכת; בכלים הנדסיים שאחראים על בניית החומה התת קרקעית נגד מנהרות ובכך לעכב את הפרויקט; לפרוץ לעומק שטח ישראל; להניח מטעני חבלה בחסות ההפגנות; לבצע פיגועים סמוך לגבול ובמקרה החמור ביותר לחטוף חיילים.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התריע השבוע בטקס החלפת מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי לאחרונה זוהו כוונות בקרב פעילי חמאס לחטוף חיילים. מול איומים אלו עיבה צה"ל את מערך התצפיות והצלפים בחזית כמו גם את כוחות שריון ולוחמי החי"ר סביב היישובים והמוצבים בקו הראשון. לדברי גורמים בפיקוד דרום, "צה"ל נערך להחריף את התגובות שלו נגד חמאס. אם תתגבר האלימות ויחצו קווים אדומים הצבא יגיב בעומק ולא רק על הגבול. חמאס יישא בתוצאות".

אתמול דווח בחדשות 2 כי בצה"ל שוקלים להעלות את רף התגובה ל"טרור העפיפונים" מעזה לאחר שנזקים גדולים נגרמו בשטחים חקלאיים באזור עוטף עזה. בין האמצעים שנבדקים: ירי לעבר המפריחים ושימוש ברחפנים כדי לפגוע באותם עפיפונים בעודם באוויר, טרם כניסתם לשטח ישראל.

גורם בכיר אמר ל"החדשות" כי הפרחת העפיפונים הוא מעשה טרור לכל דבר ועניין, והתגובה הישראלית גם תהיה כזו. כלומר, כפי שצה"ל מגיב על ירי רקטות, יהיו גם תגובות הולמות להפרחת עפיפוני החבלה לשטח ישראל. בתוך כך, שר הביטחון ליברמן ערך סבב טלפונים לראשי היישובים בנגב המערבי, שדרשו ממנו תגובה משמעותית של צה"ל להפרחת עפיפוני החבלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואני שואל, למה לא מפוצצים אותם מכות, רימוני גז רימוני הלם ורימוני נפץ אמיתיים??????? מה עובר עליכם צה"ל??????????? כל אחד שמתקרב לגדר, שילך לפגוש את מוחמד בעולם הבא המגוחך שמובטח להם…!! למה אתם שותקים????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture