פתרון מצוקת הדיור החרדי: עשרת אלפים יח"ד לשיווק מידי ו-100 אלף בתכנון

לאחר שנה של עבודה משותפת משרד השיכון מציג את התוכנית לפתרון מצוקת הדיור לציבור החרדי: עשרת אלפים יח"ד לשיווק מידי ומעל מאה אלף יח"ד בתכנון מתקדם ייעודי לציבור החרדי. את התוכנית הגיש הבוקר מנהל אגף אוכלוסיות מיוחדות מר יוסי חדד לח"כ אורי מקלב הבוקר במשרד השיכון

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מעל למאה אלף יחידות דיור בתכנון מתקדם מתוכם עשרת אלפי יחידות דיור לשיווק מידי קיימים בארץ כך עולה מנתונים אשר הציגו באגף לענייני חרדים במשרד השיכון בפגישת עבודה מקצועית עם חבר הכנסת הרב אורי מקלב צוות לשכתו, מנהל מינהל אוכלוסיות מיוחדות ומרקם ותיק, יוסי חדד ובכירי משרד השיכון.

לאחר שנה של עבודה משותפת מציגים הבוקר במשרד השיכון את התוכנית לפתרון מצוקת הדיור לציבור החרדי. יוסי חדד מנהל אגף אוכלוסיות מיוחדות הודה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שללא עזרתו והתקציבים הרבים שמפנה לטובת הנושא לא היה ניתן להתקדם. "הקמנו את האגף בהחלטה של השר, ובוצע לראשונה מיפוי לתכנון ושיווק קרקעות, ציין חדד, "יש לנו הצעה והחלטת ממשלה שתבוא בקרוב, בוצעו גילוי חסמים, תוך המלצות למקבלי ההחלטות, במקביל נפגשנו עם מאות אנשים, יזמים ורוכשים לצד נציגי הציבור בכדי לקבל תמונה מלאה ולהביא מיפוי מדוייק, אנחנו פה כדי לקדם את פתרון מצוקת הדיור החרדית אנחנו רוצים שלכל זוג יהיה דירה.

מעל עשרת אלפים יחדות דיור שניתות לשיווק מיידי ברחבי הארץ, כאשר בבית שמש קיימים יח"ד2581 בעימנואל 1877 יח"ד, ברכסים 1786 יח"ד, בנוף הגליל 1679 יח"ד, ובני ברק 917 יח"ד ואלעד 639 יחידות דיור לשיווק מידי. לצד קרוב למאה אלף יחי"ד חדשות הנמצאים בהליכי תכנון מתקדם כאשר שישים אלף מהם ערים חדשות לציבור החרדי.

בהמלצות הדוח שהוגש הם אימוץ יעדי התכנון לצד המלצה ליעדי תכנון חדשין כך שעד שנת 2040 יהיה קרוב לרבע מליון יחידות דיור לציבור החרדי, הדו"ח ממליץ עוד הקמת ועדת היגוי למעקב ובקרה, והתנעת שכונות חרדיות בערים מעורבות לצד ערים חדשות בעלות צביון חרדי.

יועץ משרד הבינוי והשיכון לעניני חרדים הרב ד"ר משה ליבוביץ הדגיש כי יש לקדם נכון את התכנון מחדש בהר יונה ג' כך שתתאים במידי לאופי הצרכים של הקהילה החרדית וכן להעביר החלטת ממשלה במידית לעיר כסיף ולקריית גת מערב מערב (שפיר).

חבר הכנסת הרב אורי מקלב בירך את הפועלים לפתרון מצוקת הדיור ושיבח את עבודת שרת השיכון האחרונה יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד בני דרייפוס שפועלים רבות לפתרון המצוקה, מקלב ציין כי מצוקת הדיור היא דבר כואב ומחייבת אותנו לפעול, אנו עושים רבות ולא מסיחים את הדעת לרגע מהמצוקה, אנו מקווים כי תוצאות הבחירות הקרובות יביאו תוצאה כזו שנוכל לדרוש ולפעול עוד, הרב מקלב התייחס לנתונים ואמר כי העבודה שנעשת פה כעת היא חשובה.

קיימות החלטות ממשלה שטרם בוצעו, אנו יודעים את היעדים ומה צריך לעשות וכרגע צריך לצאת לעבודה בשטח ופעול במעשים, מבחן התוצאה כרגע הוא מה שעומד לנגד ענינו. אי אפשר להתעלם שמצוקת הדיור החרדי מעלה את מחירי הדיור בכל הארץ גם לציבור הכללי, האינטרס לפתור את מצוקת הדיור החרדי היא בראש ובראשונה של משרד השיכון, הסביר הרב מקלב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה. זה אומנם בקושי אקמול. אבל עדיף מכלום..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture