צילום: פלאש 90

הממשלה אישרה: בנק לא יגביל חשבון של לקוח שהצ'קים שלו חזרו

הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני תקנות לשעת חירום הקובעות כי בנק לא יגביל חשבון בשל שיקים שסורבו בעת הזו, לאור התפשטות נגיף הקורונה, על מנת למנוע הגבלה חלקית של חשבונות הבנק ופגיעה בעסקים ובבעליהם

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הממשלה אישרה הערב (ראשון) במשאל טלפוני תקנות לשעת חירום (שיקים ללא כיסוי) הקובעות כי בנק לא יגביל חשבון בשל שיקים שסורבו בעת הזו, לאור התפשטות נגיף הקורונה, על מנת למנוע הגבלה חלקית של חשבונות הבנק ופגיעה בעסקים ובבעליהם -כך נמסר ממזכירות הממשלה. מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נמסר כי הוא קידם את התקנות קידם כצעד נוסף שנועד להקל על הציבור בתקופת החירום, במטרה להפחית את הפגיעה בלקוחות ובמשק ולאפשר את המשך ההתנהלות הכלכלית.

במשרד המשפטים הסבירו כי "חוק שיקים ללא כיסוי קובע שחשבון בנק יוגבל אם בתקופה של שנה חזרו 10 שיקים או יותר, כיוון שלא היה להם כיסוי מספיק בחשבון. להגבלת חשבון בנק משמעות מרחיקת לכת. כך למשל, בעל החשבון לא יכול להוציא שיקים נוספים. בנוסף, הגבלת החשבון משבשת את חייו של בעל החשבון ופוגעת במוניטין שלו".

"החוק מכיר בכך שישנם מצבי חירום שבהם המפקח על הבנקים יכול להשהות הגבלה של חשבון בנק. מצבי החירום שנקבעו בחוק מתייחסים כולם למצב חירום ביטחוני, כגון קריאה לשירות מילואים. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, חלה עלייה משמעותית במספר השיקים שחזרו, ובמספר החשבונות שהוגבלו. לקוחות רבים שלא צפו את המשבר, וביניהם עצמאים בעלי משפחות ועסקים קטנים, עלולים למצוא את חשבונותיהם מוגבלים, באופן שיקשה על המשך התנהלותם".

"תקנות שעת חירום שאושרו היום קובעות, כי לאחר שהקורונה הוכרזה כמחלה מדבקת מסוכנת, המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, תוכל לעשות שימוש בסמכותה ולהשעות הגבלה של חשבון. המפקחת תהיה רשאית למנוע הגבלה גם ביחס לשיקים שחזרו כבר. התקנות יאפשרו את המשך השימוש בשיקים, שהם אמצעי תשלום חיוני, ובכך יתאפשר המשך המסחר".

"לצד אלו, אי-הגבלת החשבון, לאור התפשטות הנגיף, תאפשר לאותם לקוחות להמשיך לנהל את עסקיהם ולהשתקם, עם מיגור המגיפה, בצורה פשוטה יותר". במשרד המשפטים אמרו עוד כי "התקנות לשעת חירום בעניין שיקים ללא כיסוי הותקנו ביוזמת עוה"ד רני נויבואר וליאת שטרק מהמחלקה למשפט אזרחי בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים ועו"ד חן פליישר ומר גדעון מאור שביט מבנק ישראל".

חבר הכנסת הרב אורי מקלב על החלטת הממשלה ואמר כי "התברר כמה חשוב דבר זה בתקופה הזו להתנהלות הפיננסית למשפחות בארץ, חשבון מוגבל זה אחד הדברים הפוגענים והדרקונים ביותר. מקלב ציין כי "זהו דבר המגביל מאוד שיכול לבוא לכל משק בית ללא כוונת זדון, דבר זה היה יכול לבוא להרבה בעיות כלכליות קשות בעתיד. זה הקלה גדולה גם לרגוע הנפשי של המשפחות", הסביר מקלב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture