Olivier Fitoussi/Flash90

כץ על השביתה: "לא תהייה אחות אחת זמינה שלא תיכנס למערכת"

שר האוצר התייחס בוועדת הכספים לשביתת האחיות ואמר: "לא תהייה אחות אחת זמינה שלא תיכנס למערכת, מדובר על כ-2,000 אחיות, וכן 400 רופאים יכנסו. ההנחה הייתה שלא צריכה להיות שביתה אך כנראה שהן רוצות להפוך את זה לתקנים קבועים"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (שני) דיון לעניין התוכנית הכלכלית שאישרה הממשלה לפני כשבוע, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. שר האוצר, ישראל כץ: "יש חשיבות רבה לאישור מהיר שיאפשר גם מהלילה, עם סיום החקיקה בע"ה, או ממחר, יאפשר לבעלי העסקים להיכנס לאזור האישי, ללחוץ ולקבל סכומי מענקים. כולנו תחת אותם אילוצים – שהחוק יהיה טוב ומצד שני שיהיה מהיר".

"לגבי העובדות הסוציאליות – מתנהל איתן מו"מ ממושך, נכנסתי לעובי הקורה, סיפרה לי ענבל חרמוני על המצב, אני מלא הערכה גם למה שהם עושים ועושות בפרט במשבר הקורונה ובכלל. ישבנו בישיבה ממושכת ואח"כ ישיבה נוספת, תוך כדי דיון הדדי הגענו לפתרון, שמאפשר לתגבר, את כל המוגונות, וגם סדרת מענקים של השנה הזו והשנה הבאה. בסוף הסכמנו למענקים לכל העובדות הסוציאליות, לא חלקי. הדברים היו בגדר הסכמות, לאחר מכן היא חזרה בה, ואמרה שהיא לא מוכנה לפתרונות אם לא דנים בהסכמי השכר הקבועים. אנחנו לא יכולים לחצות כמשרד אוצר את הגבול הזה, בסוף צריך להיות מוגש תקציב, כולם צריכים לשאת בנטל, הדבר הבסיסי ביותר, הוא דחיית הסכמי שכר בשנתיים, על מנת לאפשר לבעלי העסקים, לנפגעים. לכן זה קו שאי אפשר לחצות אותו".

"עם האחיות זה מצב דומה, לא הייתי מעורב במו"מ, אמרו לי שזה הולך להיפתר, ישבתי עם משרד הבריאות, וקבעתי עיקרון, שאין רופא פנוי שלא יכנס למערכת, מדובר על כ-400, כאלה שלא ברפואה הקהילתית ולא בבתי החולים. לא תהייה אחות אחת זמינה שלא תיכנס למערכת, מדובר על כ-2,000 – 2,100 אחיות. זו ההנחיה. סוכם שעד היום היא תבוצע. כל הנשיאה בנטל, כתוצאה מחוסר והכנסה לבידוד, הולכת להיפטר, גם ברמת האחיות וגם ברמת הרופאים. ההנחה הייתה שלא צריכה להיות שביתה נוכח כך אך כנראה הוויכוח שהן רוצות להפוך את זה לתקנים קבועים. הן רוצות להיכנס להסכמי השכר".

"יש לכולנו אחריות לעבור את תקופת הקורונה, לומר שתוך שנה יהיה חיסון, עד אז כל הזמן יהיו קשיים, עד אז צריך לגלות אחריות, האם מישהו באמת חושב שצריך לפרוץ את הסכמי השכר במקום להתרכז בקורונה? הכסף קיים, ההחלטות והמוגנות והתקנים, קיים כפי שמשרד הבריאות רוצה, האחיות רוצות לעגן כעת דבר שהוא קשה מאוד לעשייה".

"לעניין תוכניות הסיוע שנכנסתי מצאתי המון קריטריונים שלא מתאימים, הם מוציאים ציבורים שלא יכולים לקבל את הסיוע, התוכנית שהכנתי והבאתי עם רה"מ, ואושרה בממשלה, לקחה בחשבון את כל הלקונות האלה. פגשתי את נציגי המפגינים. היה מפגש עם רה"מ עם קבוצות של עצמאים, היו גם לא מעט שבחים, לגבי מחזורים, לעניין מענקים, ביקשו נעשה השוואה מול 2019, אז נתנו גם 2018, גם 2019, לפי גבוה ביניהם. ניתן גם מענה לעסקים חדשים".

"עם בעלי האולמות ישבנו 6-7 פעמים, התוכנית החדשה הותאמה גם להם וגם לאחרים. עכשיו גיליתי שהאולמות לא יכולים לתפקד, כי ללא ריקודים הם לא יכולים לעבוד. כך הם נכנסים לקבוצה שיש בהם עוד סקטורים. עולה מכאן כמה חשוב שיהיו קריטריונים. הלכנו בצורה מרחיבה על פגיעה של 40% לעסקים שיהיו זכאים לפיצוי. הלכנו עד יוני שנה הבאה. זה נותן מענה לעסק שמקבל 500 אלף, זה 3 וחצי מיליון ₪ לשנה. הלכנו עד 15 אלף לחודשיים למענק סוציאלי לעסקים. אף אחד לא הופך למיליונר ממענקים ומדמי אבטלה".

"לגבי המענקים למעסיקים, שהייתה כאן ישיבה טעונה בזמנו, בקריטריונים המרכזיים יש היגיון. 7,500 ₪ מענק מהראשון ביוני, החזיר 450 אלף עובדים לעבודה בחודשיים הראשונים". בתגובה לדברים התפרצו מספר חברי כנסת וטענו כלפי השר, כי הדבר לא נכון.

שר האוצר השיב לדברים: "זה לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 450 אלף חזרו אך ורק מהראשון ביוני. חיכו לתאריך וחזרו. מאז הקורונה חזרה והמגמה התהפכה לגמרי, והיום האבטלה גבוה יותר. אין שיטה יותר טובה מתחזיר עובד, תקבל מענק. הודעתי אתמול, שככל שהמשבר ימשך, ותהייה סגירות של המשק, נאריך את התקופה כדי לאפשר לאנשים להמשיך להחזיר עובדים ולקבל מענקים. שנהייה במצב של קודם. המענק עבד, הוא יופעל שהמגמה תשתנה שוב פעם".

"לגבי אולמות, מכוני הכשר, הברים, ולא מעט מקומות – קבענו קריטריון, מי שנפגע ב-40 אחוז יקבל פיצוי קבוע והחזר הוצאות, מי שנפגע ב-60 אחוז, המדינה תשלם עבורו גם את הארנונה".

"לעניין העסקים עם מחזור מעל 100 מיליון ₪ יש עסקים גבוליים, של כל מיני גורמים שנפגעו באופן קשה, יש את ענף התיירות היוצאת והנכנסת, היקף המחזור שם מאוד גבוה, אך הרווח לא גבוה. צריכים למצוא להם פתרון. פנו אלי מפיקי מופעים וכל סוכני התיירות והנסיעות בחברות גדולות, בהיקפים האלה, אבל אני מדייק את זה. נציע לצרף כאן בקריטריון של מעל 100 ועד 200 מיליון למי שנפגע ב-60 אחוז, ומעל 200 מיליון ועד 400 מיליון למי שנפגע ב-80 אחוז. נשנה לפי הקריטריונים. אך לא נשנה את גובה המענק".

שר התיירות אסף זמיר בירך על החלטת האוצר להכיר בחברות עם מחזור מעל 100 מיליון ₪ שנפגעו במשבר ואמר: "החלטת השר האוצר היום הינה צעד משמעותי וחשוב שיסייע רבות במאבק להצלת ענף התיירות הישראלי. אני שמח ומברך על ההחלטה, בה תמכנו לכל אורך הדרך, שתעזור למארגני התיירות הנכנסת וסוכנויות הנסיעות שנפלו בין הכיסאות. חשיבותם של גופים אלו לעתיד הענף אדירה וזהו מהלך נכון שיאפשר להם להחזיק את הראש מעל המים. יש סקטורים בישראל שיידרשו לפתרונות ספציפיים שיחרגו מהמתווה הכללי של האוצר ואני שמח לראות שההבנה הזו מחלחלת. נמשיך להיאבק למציאת פתרונות למען כל עובדי תעשיית התיירות בישראל."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture