לוגו ויסוצקי. מאת: ויקיפדיה

לא הוכרז מונופול: התה בישראל יקר פי-3 מהמקבילה האירופאית

חברת ויסוצקי שולטת בכ-70% משוק התה בישראל. יוניליוור המתחרה נכשלה בניסיון להתחרות במותג המבוקש. למרות השליטה המוחלטת, רשות התחרות לא מצאה לנכון להכריז על החברה כמונופול בתחום התה". מי אשם?

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית
  • הייתי חוזרת הביתה ומחכה לאחותי הגדולה שתחזור עם פיתות לארוחת צהרים...

    תוכן מקודם

  • מצמרר: "צעקנו לו שיקפוץ מהמיטה אבל הוא פחד"

    תוכן מקודם

  • דרך חדשה לחיים – הסיפור המפתיע של נערה יתומה

    תוכן מקודם

  • קשה לי לשמוח כשאין לי אפילו את הסכום ההתחלתי להוצאות החתונה

    תוכן מקודם

התה הירוק סובל משליטה גדולה מאוד של מותג אחד שמוכר כמעט את כל התה בשוק. נאמנות הצריכה שלנו למותג ספציפי משנה את כללי המשחק ואינה מובילה את המשק לכיוון חיובי, ברגע שיש שחקן אחד ששולט בכ-70% מנתח השוק ואין לו מתחרה מקומי, כל אותם היבואנים שמנסים להשיק מוצר מתחרה מתבססים על התמחור של החברה ששולטת בשוק.

במילים אחרות, אם ויסוצקי ימכור לקמעונאי את המוצר ב- 20 שקלים, המתחרה הפוטנציאלי שמבקש להיות תחרותי, ימכור את התה שלו ב- 15 שקלים, אפילו אם היה יכול למכור את אותו המוצר במחצית המחיר.

לא ברור בדיוק מדוע, אבל כאן החובה לציין כי למרות השליטה המוחלטת של ויסוצקי בשוק התה, הרי שרשות התחרות, עוד בכובעה כ"ממונה על ההגבלים העסקיים, לא מצאה לנכון להכריז על החברה כמונופול בתחום התה".

התוצאה: עבור ק"ג של תה רגיל בישראל נשלם כ-670 שקלים, בעוד שהמחיר באירופה יגיע ל-190 שקל בלבד. שום הסבר שכזה לא יכול לתרץ את הפער האדיר שבין המחיר בישראל למחיר באירופה, אפילו אם נפרגן לרגע לויסוצקי יתרון איכותי (שכלל לא בטוח שקיים) על פני המוצר המקביל בחו"ל.

שאלה נוספת שעולה היא איך קונצרן בינלאומי כמו חברת יוניליוור שמחזיקה במותג בינלאומי מוביל שהוא המותג ליפטון טרם הצליח לתפוס נתח שוק דומיננטי בישראל, אומנם הוא מציג צמיחה ואהדה בקרב האוכלוסייה במגזר הערבי שמהווה יותר מ 20% מכלל מכירות המותג בישראל.

החלק המפתיע הוא שחברת יוניליוור ביצעה התאמת מחיר בשנים האחרונות למותג והמחיר שנמצא היום ברשתות השיווק הוא נמוך בערך ב- 30% מלפני 3 שנים ברשתות השיווק, לעומת המחירים של מוצרי ויסוצקי שנשארו כמעט ללא שינוי במוצרי הבייסיק ובמוצרי התה הירוק.

המסקנה מכך היא שהכוח הצרכני אחראי באופן ישיר על המחירים ועל יוקר המחייה, גם כשמדובר בקונצרן ענק. כל פגיעה בנתחי השוק גורמת לזעזוע מסחרי וחוסר ערנות יכולה להוביל לנזק בלתי הפיך בחוזק המותג, הרי ברור לנו שאם יוניליוור הייתה שולטת בשוק ביד רמה לא היינו רואים הוזלות וירידת מחיר לאורך השנים, כי מה שלא מצליח לחדור לצרכן מהראש חודר מהכיס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשוט מאוד – לייבא מחו"ל באופן פרטני ולוודא שמה שמזמינים מכיל 100% תה ולא רכיבים נוספים.

instagram volgers kopen volgers kopen buy windows 10 pro buy windows 11 pro

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture