קלה או קללה? תושבי גוש דן מקווים לשקט יחסי בזמן העבודות להקמת קו הרכבת

מרתון העבודות להקמת ״הקו האדום״ של הרכבת הקלה מפ״ת ועד בת ים, יוצא לדרך ושר התחבורה מבטיח "אני משוכנע שנגיע ליעד שהצבנו" • העבודות להקמת עשר תחנות תת-קרקעיות יחלו בעוד כחודש • כמחצית מאורכו הכולל של הקו (24 ק"מ) תהיה מתחת לקרקע "מבחינת ביטחון יש לזה משמעות רבה, התחנות יכולות לשמש גם כמחסה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בימים אלה מתחילות העבודות להקמת התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ושיבושי תנועה קשים יסבבו את הפרויקט המסובך בכאוס תחבורתי שיימשך לפחות 6 שנים.

תושבי ירושלים וסוחרי רחוב יפו בעיר, יכולים ללמד מהתנסותם המרה פרק או שניים בהלכות סלילת 'רכבת הקללה', כפי שזכתה להתכנות בפי תושבי האזור שסבלו מהעבודות לפרקי זמן שהכפילו עצמם בלאות מתישה, תושבי המרכז לעומתם, מצפים לחוויה אחרת שאמנם תלווה בקשיים אך ייושמו בה מסקנות העבודות לסלילת הרכבת בבירה.

הקו האדום הוא מהקו הראשון במערכת התחבורה העתידנית של גוש דן ויהווה את 'עמוד השדרה' של מערכת התחבורה עתירת הנוסעים. הקו יעבור באזורים העמוסים ביותר במטרופולין בתדירות שיא של כל 3 דקות וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר, עם 235,000 נוסעים ביום! (70,000 מיליון בשנה!) ביחס לקווים עתידיים שיוקמו במסגרת חזון התחבורה של אזור המרכז. בקו האדום תנוע הרכבת העירונית מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. משם, ימשיך הקו לתחנת רכבת ארלוזרוב, יעבור ברחוב בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, מנשייה, שדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בדרום בת-ים.

קרא עוד:
[postim]

אורך הנסיעה הינו 24 ק"מ, כאשר 12 ק"מ מתוכם במנהרה שתיחפר מתחת לפני הקרקע, ממחלף גהה ועד לנווה צדק בתל אביב. שר התחבורה ישראל כץ אמר כי הנחה את נת״ע ואת כל גורמי התכנון לפעול ככל שניתן שזה יהיה מתחת לפני האדמה, "גם אם זה עולה יותר, זה משביח את הקרקע שמעל ואנחנו בעד". השר כץ, המשמש בכובעו השני גם כשר המודיעין, הוסיף ואמר "מבחינת ביטחון יש לזה משמעות רבה, התחנות יכולות לשמש גם כמחסה, ונקווה שלא נזדקק לזה".

הרכבת הקלה בתל אביבהעבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן

זה אולי נשמע רחוק, אבל בדומה לפרויקטים בהיקף דומה בעולם, הקו האדום יאפשר אמינות ודיוק בתכנון מסלולי נסיעה, נסיעה חלקה, מהירה ורצופה, ויפחית באופן מידי את זיהום האוויר במטרופולין. הדרך לשם עדיין ארוכה, אבל בחברת נת"ע המרכזת את ביצוע העבודות בשטח, מבטיחים כי בשנת 2021 הרכבת הקלה נוע תנוע.

לאורך הקו האדום, קו הרכבת הקלה הראשון, יוקמו עשר תחנות תת-קרקעיות, והעבודות להקמתן יצריכו פינוי תשתיות קיימות, בניית מערכות חדשות וביצוע עבודות שטח נרחבות. לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה כינסה נת"ע מסיבת עיתונאים לפירוט הסדרי התנועה החדשים, בפתח הישיבה הבהיר שר התחבורה ישראל כץ כי תהיה השתדלות לצמצם את הסבל ככל הניתן "אני משוכנע ביכולת הביצוע ומשוכנע שנגיע ליעד שהצבנו ולא תהיה חריגה מהאומדן שהגיעו אליו – שהוא אומדן ריאלי גם על דעת אנשי האוצר שכידוע הם אינם נדיבים" אמר כץ.

שר התחבורה הדגיש כי "הממשלה צריכה לגבות את הדברים שאני מוביל וההחלטות שקיבלתי, ברגע שמתגבשת מסקנה – זו המדיניות. היו ניסיונות מצד מי שלא נושאים באחריות, אבל מה שיהיה זה מה שאני אחליט עליו".

על מנת להקל על עומסי התנועה הצפויים, יוקמו בשולי המטרופולין חניוני "חנה וסע". מחניונים אלה יופעלו שירותי הסעות (שאטלים) בתדירות גבוהה אל מרכזי הערים ואל מוקדי התעסוקה והמסחר. חניוני "חנה וסע" יוקמו בגני יהושע ובחוף תל ברוך בתל-אביב, באצטדיון המושבה בפתח תקווה, ובמצפה מודיעין על כביש 443. כל החניונים (מלבד חניון "מצפה מודיעין") יחלו לפעול בתאריך י"ז אב תשע"ה (2.8.2015).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם בירושלים הבטיחו תדירות של כל ארבע דקות…
אז הבטיחו,
אז מה??

יכול לשמש כמחסה..אבל גם כמלכודת! ח"ו
תשאלו תושבי מדריד ולונדון ועוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture