200 אלף יחידות דיור יתוכננו עבור המגזר החרדי לשני העשורים הקרובים

משרד הבינוי והמכון החרדי למחקרי מדיניות מגבשים תכנית דיור ארוכת טווח עבור המגזר החרדי • מנכ"ל משרד הבינוי: "לציבור החרדי ישנם צרכים ומאפיינים ייחודיים, המחייבים התייחסות ומענה" • עפ"י הנתונים עליהם מתבססת התוכנית, בתוך עשרים שנה יעלה שיעור החרדים המדינה מ-10% ליותר מ-17%

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

עבודה המתבצעת בימים אלה ביוזמת משרד הבינוי והמכון החרדי למחקרי מדיניות מעלה שב-20 שנים הקרובות מספר החרדים בישראל יגיע ל-1.9 מיליון נפש, דבר המצריך תוספת של 200 אלף יחידות דיור. התכנית הוצגה בשבוע שעבר בפני קבינט הדיור והמחקר יהווה חלק מתכנית הדיור הלאומית שמגבש מינהל התכנון

צוות מקצועי משותף למשרד הבינוי והמכון החרדי מגבש תכנית מעמיקה ומפורטת הכוללת ניתוח של כל צרכי הדיור של האוכלוסייה החרדית בישראל בראייה ארוכת טווח לפרק זמן של 20 השנים הבאות. התכנית צפויה להיכלל במסגרת תכנית הדיור הלאומית שמגבש מינהל התכנון.

בשבוע שעבר הוצגו עיקרי התכנית בפני קבינט הדיור ובפני פורום משרדי הממשלה השותפים להליך התכנון בישראל. את התכנית מובילים נתנאל לפידות, מנהל אגף בכיר תכנון אסטרטגי ומדיניות במשרד הבינוי ומטעם המכון החרדי ד"ר חיים זיכרמן וראש עיריית בית"ר עילית לשעבר יצחק פינדרוס.

קרא עוד:
[postim]

שר הבינוי, יואב גלנט אמר כי "משרד הבינוי פועל למתן מענה לצרכי הדיור של החברה החרדית כמו גם לכלל האוכלוסיות בישראל. מדובר בתכנית הממפה את הביקוש הצפוי לדיור ב-20 השנים הקרובות, עם בדיקה מעמיקה של הצרכים העתידיים של המגזר החרדי. על הממשלה לפעול לתכנון ולשיווק מתאימים שיפתרו את מצוקת הדיור המשותפת לכלל האוכלוסייה. לכל אדם ומשפחה מגיעה הזכות לקורת גג הוגנת".

לראשונה: תכנית הדיור תגובש עם ראשי הקהילות

התכנית בוחנת את צרכי הדיור החרדי בהתאם לתחזיות דמוגרפיות, תוך תשומת לב לשונות הקהילתית בחברה הישראלית ולשונות במגזר החרדי עצמו.

לדברי מנכ"ל המשרד, אשל ארמוני, "הציבורים השונים במדינת ישראל מתייחדים בין היתר בתרבות דיור שונה, המותאמת לצרכי אותו ציבור. לציבור החרדי ישנם צרכים ומאפיינים ייחודיים, המחייבים התייחסות ומענה במסגרת ההיערכות האסטרטגית של המדינה בתחום הדיור. לאור זאת, משרד הבינוי יוזם תכנית אב כוללת לדיור לאוכלוסייה החרדית".

זו הפעם הראשונה בה תכנית דיור מקודמת בשיתוף פעולה עם הקהילה החרדית אשר פועלת לבניית תכנית אסטרטגית מקצועית עבור עצמה. במסגרת זו התקיימו שולחנות עגולים עם גורמים בכירים במגזר החרדי, על זרמיו השונים, כמו גם בעלי מקצוע מהתחומים הרלוונטיים. לדברי נתנאל לפידות "התכנית מגובשת בדרך ייחודית של שיתוף ציבור מלכתחילה, כך שתביא למתווה מוסכם בין גופי התכנון והאוכלוסייה עבורה מתבצע התכנון".

התכנית מצביעה על צורך של תכנון וקידום 200 אלף יחידות דיור עבור המגזר החרדי בטווח של 20 שנה – פועל יוצא של הכפלת האוכלוסייה החרדית בטווח זמן זה. על פי המחקר, ב-2014 מנתה האוכלוסייה החרדית 910,500 אזרחים, שהיוו כמעט 10% מהאוכלוסייה הכללית. התחזית הדמוגרפית של המגזר החרדי לשנת 2035 עומדת על 1,891,300 חרדים, שיהוו 17.2% מכלל אוכלוסיית ישראל.

1

מהתכנית עולה כי על מנת להיענות לביקושים הצפויים במגזר החרדי, תצטרך המדינה להביא סל פתרונות מגוון.

יו"ר המכון החרדי, אלי פלאי אמר "המיזם המשותף ליצירת פתרונות דיור לאוכלוסייה החרדית בישראל הוא הפעם הראשונה בה נעשית עבודת מחקר מעמיקה, המבוססת על נתונים אותנטיים פנים-חרדיים, וזוכה להכרה של משרדי הממשלה השונים. אני משוכנע כי מדובר בהנחת אבן דרך משמעותית למיסלול ההכרה בצרכים הייחודיים של המגזר החרדי על זרמיו השונים. אני מברך על שיתוף הפעולה עם קובעי המדיניות, ובראשם משרד הבינוי, להתוויית מערכת יחסים מקצועית משפיעה ומקדמת".

2

אילוסטרציה ראשי: יונתן זינדל – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture