מהשבוע: מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית נכנסת לתוקף

לראשונה: מנוי משולב יאחד בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל: אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבת הקלה • מבנה תעריפים החדש מבוסס על "שיטת האזורים", בדיוק כמו במטרופולינים הגדולים בעולם

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בשורה טובה למשתמשי התחבורה הציבורית. ביום שישי נכנס לתוקפו מבנה התעריפים החדש בתחבורה הציבורית, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. מחר, עם תחילת שבוע העבודה הראשון לרפורמה, תוכלו להיווכח בארנקכם ולראות האם וכמה הרווחתם.

על פי המתווה המחודש, כל נוסע יוכל לבחור את המנוי המתאים לו, בהתאם להרגלי הנסיעה שלו: מנוי "חופשי חודשי", מנוי "חופשי שבועי" ומנוי "חופשי יומי". המנוי השבועי והיומי הינם מנויים חדשים שיונהגו עם כניסת הרפורמה. המינויים תקפים מתחילת הפעילות של התחבורה הציבורית ועד סיומה.

הרפורמה, עליה עמל צוות מקצועי של משרד התחבורה במשך מספר שנים, מחלקת את מפת התחבורה הציבורית לארבעה מטרופולינים: תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע. בכל אחד מהמטרופולינים נקבעו שלוש "טבעות" המאפשרות לנסוע חופשי בתוך המטרופולין ולשלב אמצעי תחבורה שונים.

אם עד היום נסעתם באוטובוס, ברכבת ישראל וברכבת הקלה, ושילמתם על כל אחד מהם בנפרד, בהתאם ליעד הנסיעה, מהשבוע הבא טוענים את הרב קו במנוי נסיעה משתלם, הכולל את כל אמצעי התחבורה ונהנים מנסיעה חופשית בכולם, בתחומי המטרופולין שבחרתם.

יצוין כי גם במקרים בהם המחיר לא ירד, המנוי החדש מאפשר שימוש ביותר אמצעי תחבורה, וכך מקבל הנוסע תמורה גדולה יותר עבור כספו. יעד חשוב של הרפורמה הוא ביטול ההפרדה התודעתית הקיימת אצל חלק מהמשתמשים בין רכבת לאוטובוס, והטמעת ההבנה כי בשיטה החדשה ניתן לשלב ביניהם בחופשיות ולחסוך כסף וזמן רב.

קרא עוד:
[postim]

הרחבת הגבולות נועדה לאפשר ליותר נוסעים לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר, והכל באמצעות אותו מנוי. כך למשל נכללו בטבעת הפנימית של מטרופולין תל אביב ("אזור 1"), כל ערי גוש דן: חולון, בת ים, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה, וכן יהוד, אור יהודה, רמלה ולוד.

בכל מטרופולין קיימות שלוש רמות תעריף בסיסיות ושלוש רמות משניות, במקום אלפי תעריפים שהיו נהוגים עד כה. כמו כן, בוטלה ההפרדה בין המפעילים השונים ומעתה תקפים כל המנויים בכל חברות האוטובוסים, ברכבת ישראל, ברכבת הקלה, במטרונית ובעתיד גם ברכבת הקלה בגוש דן, והכל ללא הגבלה.

תעריפי המנויים החדשים מציעים לרוב משתמשי התחבורה הציבורית הוזלות של עשרות אחוזים. כך לדוגמא מנוי חופשי חודשי משולב אוטובוס-רכבת בין תל אביב לאשדוד שעלה עד כה 574 שקלים, יעלה מעתה 350 שקלים בלבד – 40% פחות. מחירו של מנוי משולב בין רחובות ותל אביב הופחת בשיעור דומה, מ-491 שקלים ל-285 שקלים בלבד.

כרטיס מנוי משדרות לבאר שבע הוזל מ-368 ל-310 שקלים, ירידה של 16%, כרטיס מנוי מביתר עילית לירושלים הוזל מ-337 שקלים ל-285 שקלים, ירידה של 15%, משוהם לתל אביב, הוזל המנוי מ-365 שקלים ל- 285 שקלים, הוזלה של 22%, כרטיס מנוי מעכו לכרמיאל הוזל מ-314 שקלים ל- 250 שקלים, ירידה של 20% ומכרמיאל לעכו וחיפה, הוזל המנוי מ-240 שקלים ל-350 מנוי.

כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוס בין בית שמש לירושלים, יעלה 350 שקלים, במקום 420 כיום (ויאפשר גם נסיעה ברכבת לירושלים), הוזלה של 17%. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" מרחבי באר שבע משולב לרכבת ולאוטובוס, יעלה 235 שקלים, במקום 335 כיום (לאוטובוס בלבד), הוזלה של 30%.

כרטיס מנוי "חופשי חודשי" מטרופולין חיפה משולב לרכבת ולאוטובוס, יעלה 285 שקלים, במקום 380 כיום (התקף באוטובוסים בלבד), הוזלה של 25%. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוס בין רמלה ולוד לתל אביב, יעלה 250 שקלים, במקום 346 שקלים כיום (התקף באוטובוסים בלבד) הוזלה של 28%.

בנוסף לכך, הוזלו גם כרטיסי מנוי של רכבת ישראל, כך למשל, מנוי ממודיעין לתל אביב יעלה 350 שקלים לעומת 402.5 שקלים ומפתח תקווה לתל אביב יעלה המנוי 250 במקום 299 שקלים. משפחה המשתמשת דרך קבע בתחבורה הציבורית, תחסוך בשיטה החדשה אלפי שקלים בשנה.

באפשרות הנוסעים לבדוק במפות המופיעות בעלונים ובאתר באיזה אזורים נמצאות נקודת המוצא ונקודת היעד שעבורן נרכש המנוי, ולטעון את המנוי המתאים בכרטיס רב-קו אישי. מומלץ לבדוק כיצד ניתן להפיק יותר מן המנוי – אם לנסיעה ליישובים נוספים הכלולים באותו אזור, ואם לשילוב קווי רכבת או קווי אוטובוס של חברות אחרות במסלול הנסיעה הקבוע.

"הרפורמה הגדולה ביותר בתחבורה הציבורית"

שר התחבורה ישראל כץ, ציין כי מבנה התעריפים החדש, המשלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית, יגדיל את האטרקטיביות של התחבורה הציבורית ויגרום לנוסעים רבים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. "מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית". הוסיף כץ.

"התפיסה החדשנית מבוססת על שילוב אופטימלי של קווים שכונתיים, עירוניים ומטרופוליניים תוך מעבר נוח וקל ביניהם, והכל באמצעות כרטיס חכם אחד" אמר כץ. לדבריו, אזורים רבים בישראל בהם לא הונהג עד כה כרטיסי מנוי, "חופשי חודשי" ו"חופשי יומי", המקנים הנחות משמעותיות בתחבורה הציבורית, צורפו למעגל המנויים כמו למשל, בין ערד לבאר שבע ובין דימונה לבאר שבע.

שר התחבורה הוסיף כי הרפורמה מציעה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, באמצעות מנוי, המשלב לראשונה בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל. "מבנה התעריפים החדש יעודד שימוש בתחבורה הציבורית, יוזיל את עלויות הנסיעה, עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ובכך יתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל" אמר כץ.

(אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בניגוד להכרזת ראש הממשלה ושר התחבורה על הוזלת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית החל מ-1.1.16 "הרפורמה החדשה" למעשה נעשה ההיפך התיקרות הנסיעה כמעט כפליים.לדוגמה תושב רחובות שנוסע מרחובות לראשון לציון שילם לפני הרפורמה 13.40 ש"ח ברפורמה יצטרך לשלם 25.00 ש"ח. זו ממש גזירה
על ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית ומנוגד להבטחות של ראש הממשלה ושר התחבורה.הרפורמה פסולה וחייבים לבטלה לאלתר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture