שִׁירַיִם מתחיל זמן קיץ: האדמו"ר שהשגיח על הילד הקטן בהלוויה והחזרה לשגרה ברשב"ם

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שהמריא לארה"ב ללא מסיכה, הגאב"ד שהתנתק מהעולם ושקע בלימוד בכותל והשירה המרגשת בגור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

את המדור הנחשק והפופולארי ביותר במגזר החרדי פותח 'שיריים' בהתרגשות עצומה, זאת לאחר חודשים ארוכים שהמדור לא הופיע מעל גבי במת האתר החשוב הזה בו אם מדפדפים כרגע, בשבועות האחרונים 'שיריים' הסתובב מהורהר משהו, מכריו וידידיו שאלוהו מדוע הוא נראה כה טרוד, מה מעיק עליו, והוא סרב לשתף אותם. יום רדף יום ושעה רדפה שעה עד שאחד מידידיו הקרובים הצליח לחלוץ ממנו את הסוד, 'שיריים' נם לו באוזנו ואמר, "תראה, מידי שבוע אני עמל לכתיבת המדור הפופולרי ב'חדשות JDN', אממה, לפעמים בסוף שבוע אני מותש מהעבודה ופשוט אין לי כח להתיישב ולכתוב את המדור".

"נו?" שאל הידיד, ואז מה, מה מעיק עליך, "אז ככה" ענה 'שיריים' לעומתו, "אולי אני פשוט יוותר על כתיבת המדור, אבל מצד שני יש אלפי קוראים, לא רוצה ככה לאכזב אותם". כה דברי 'שיריים'. הידיד שמע, ייעץ מה שייעץ והמשיך לדרכו. אבל אז הגיעו מספר הודעות באופן שמיימי שנחתו בתיבת המייל של 'שיריים'.

וכה נכתב באחד המיילים, "אליך הגאון בעל מדור 'שיריים', המדור ממש כיף לקריאה, כל השבוע אני מחכה לזה". במייל נוסף נכתב, "לר' יעקב, שמתי לב לאחרונה שאתה עושה את מדור שיריים רק פעם או פעמים בחודש אנחנו מצפים כל שבוע למדור הנחשק". ועוד כהנה וכהנה רבות. 'שיריים' ראה בכך רמז שמיימי ומיד החליט כי הוא שב לכתיבת המדור עם כל המרץ. אז רק ראו, קוראים יקרים, מהי כוחה של תגובה טובה. אבל לא רק זו בלבד, במשך כל התקופה הזו קיבל 'שיריים' עוד ועוד פניות בקשה ותחינה שיחזור לחדש את המדור הנחשק בטענה כי "זה מה שעושה לנו את הליל שישי". ועוד כהנה וכהנה רבות. דבר שגרם ל'שיריים' לחשוב שוב ושוב על הצעד הזה.

ממחשבה למעשה, בהחלטה של רגע החליט 'שיריים' לחזור בכל הכוח למדור המיוחד שגרר עשרות אלפי קוראים בשבוע, לאחר ימי חג הפסח הנעלים בהם התרומם 'שיריים' גבוה מעל גבוה, ולאחר מערכת הבחירות הסוערת שלא הביאה שום תוצאה נורמטיבית החליט 'שיריים' שהנה הגיע הזמן לחזור למדור הנחשק והאהוב, בתפילה ובתחינה שלא יצא מכשול מתחת ידיו, והוא רחום יכפר עוון וגו'.

במוצאי השבת האחרונה, מוצאי שביעי של פסח התרגש 'שיריים' לראות את המוני חסידי גור שהתקבצו בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים זאת לאחר שנת קורונה, שנה שבה לא התקיימו מעמדים בחסידות. רבבות החסידים עמדו צפופים ושרו ברגש אש קודש "חסל סידור פסח" אל מול פני כ"ק האדמו"ר שליט"א שהביט לעבר המוני החסידים הנרגשים.


ואת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ראה כשהוא חבוש בשטריימל כמנהג אביו מרן הסטייפלער זיע"א במעונו שברחוב רשב"ם בבני ברק, שר התורה אכל מלווה מלכה ונפרד מחג המצות. 'שיריים' שהתרגש מן המחזה לא יכל לצלם, מי שנחלץ לעזרתו היה הצלם האגדי שוקי לרר שמיהר לתעד את הרגעים הנדירים בהם שר התורה לבוש בשטריימל חסידי מהודר.

במוצאי השבת הוזמן 'שיריים' לאירועי המימונה של אחינו הספרדיים, אך במקום זאת בחר 'שריים' להמשיך ולאכול מצות ולהחזיר את הכלים של פסח כמנהג אחינו האשכנזים. בשלל התיעודים שהגיעו לידיו ראה כיצד המונים משתתפים באירועי המימונה ואוכלים "מופלטות", 'שיריים' מיהר לצלצל לאחד ממכריו ולשאול אותו מה זה המאכל הזה תשובתו הייתה: "מופלטות זה כמו בלינצע'ס, רק עם יחסי ציבור".

ומכאן לשאר אירועי השבוע החולף: 'שיריים' שלא הספיק להגיע לכותל המערבי בימי חול המועד, מיהר להגיע למקום באסרו חג, להפתעתו הוא ראה את גאב"ד מאקאווא אשדוד כשהוא מנותק מהעולם, עטור בתפילין והוגה בעסק התורה. 'שיריים' מיהר לתעד.

והשבוע התרפק 'שיריים' בזכרונות קדומים בהם זכה להסתופף בצילו של כ"ק האדמו"ר הקדוש מקאליב זיע"א. ביום היארצייט הוא השכים קום הדליק נר נשמה ומיהר לעלות לציון שבמרומי הר המנוחות. עם הגיעו למקום הוא ראה את הגאון הנודע ממודיעין עילית הגאון רבי ישראל דרדק שליט"א תלמידו חביבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א כשהוא שקוע בתפילה בציון הרבי שזכה ממנו לחביבות ולקרבה מיוחדת.

לאחר מכן ראה כיצד האדמו"ר מקאליב שליט"א מגיע לציון סביו ומעתיר בתפילה לישועת הכלל והפרט כאשר מאות החסידים מתקבצים ומתאספים סביבו.

לקראת מוצאי יום היארצייט נזכר 'שיריים' בשיר הידוע של הרבי "שמע ישראל", הוא מיהר לארכיונו שם הוא מצא תיעוד ווידיאו נדיר של הרבי זיע"א שר את השיר בשיא כוחותיו. הוא החליט לשתף את זה גם כאן.


ועדיין ברחוב רשב"ם בבני ברק, 'שיריים' ראה השבוע כיצד חוזרים לשגרה במעונו של שר התורה. בסלון הבית ראה את שר התורה כשהוא משוחח עם נכדו חביבו הרב אריה קנייבסקי שליט"א, בהמשך השולחן ישבו האחים הגאון רבי אברהם ישעיהו והגאון רבי יצחק שאול בניו של שר התורה כשהם שקועים בדיון הלכתי.

והאדמו"ר מקרעטשניף המריא השבוע ב'בזינעס קלאס' לארצות הברית לשם הוא הגיע בכדי לנחם את רעייתו הרבנית שתחי'. האדמו"ר עלה למטוס ללא מסיכה והתקבל בכבוד גדול.

ומרן הגר"ד לנדו חרג ממנהגו באופן נדיר והגיע לכינוס "מרכז השידוכים לבני התורה בארץ הקודש" ונשא דברים בפני מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א. התיעוד לפניכם.

ובחסידות גור כבר נערכים לקראת חג השבועות. במהלך היממה האחרונה נערכו עבודות בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים להתקנת מערכת מיזוג אוויר בעלות של מליוני דולרים. 'שיריים' יודע לספר כי מי שתרם את הסכום העצום הזה הם נגידי החסידות בראשות הנגיד הרבני ר' שלמה ורדיגר מארצות הברית.

האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א ששהה בימי הפסח באונטוורפן נחת אמש בשעות הקטנות של הלילה, הרבי מיהר לבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק שם המתינו חסידים רבים והתפללו יחד עם הרבי את תפילת מעריב וספירת העומר, לאחר מכן עברו החסידים לאמירת 'שלום עליכם' לרבי.

ומרן הגר"ש כהן הגיע להשתתף היום בברית לנין מרן הגר"ע יוסף, בן הרב יעקב סיני. כשנכנס נשיא מועצת החכמים לסלון ביתו של הגר"ע יוסף זצ"ל ראה את מחברותיו של מרן זצ"ל המונחים על שולחנו ואמר: "כמה היינו יושבים כאן ומתפלפלים בהלכה, החיסרון עדיין מורגש". צילום: יעקב כהן.

'שיריים' שנקלע השבוע לקריית בעלזא בירושלים ראה קבוצה של חסידים המתגודדים בסמוך לביתו של האדמו"ר ברחוב דובר שלום, לתמיהתו על מה ההתקהלות הסבירו לו כי הרבי יוצא למנוחה במעונו שבטלז סטון זאת לאחר כשנה שלא יצא למנוחה. 'שיריים' המתין במקום וזכה לראות כיצד הרבי עולה על ה'טיוטה' המלכותית ונוסע למנוחה.

מבחינתו של 'שיריים' התיעוד שהכי תפס את עיני במהלך השבוע האחרון, הוא התיעוד הבא: במהלך הלווית גאב"ד מנצ'סטר שנערכה בירושלים באישון לילה, ארעה מהומה, בשל המאות שהתקבצו במקום החלו דחיפות. האדמו"ר מצאנז שישב במקום ראה ילד קטן שכמעט ונדחק בין ההמונים, בשיא הפשטות הרבי הזיז את הילד והעמידו בסמוך אליו לבל ידחק בין מאות המשתתפים.

ובכנס השנתי של ארגון 'לב שומע' שנערך היום ראה 'שיריים' כיצד מאות מחנכים ומרביצי תורה מאזינים בשקיקה לשו"ת המיוחד מפי ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי שליט"א שממרומי גילו נשא דברים במשנת החינוך במשך שעה ארוכה.

הנסיעה המדוברת ביותר מאז פתיחת השמיים הוא מסע הקודש של ישיבת 'אורייתא' לקברי צדיקים בפולין ואוקרינה, למרות הקשיים בשדה התעופה הם הצליחו לעלות אל המטוס ולהמריא לקברי הצדיקים, בציון קודשו של הרבי רבי אלימלך מליזענס'ק זיע"א ראה 'שיריים' את ראש הישיבה הגאון רבי דוד שפר שליט"א כשהוא מעתיר בתפילה ותחנונים לישועת הכלל והפרט.

'שיריים' מסיים את המדור בצל המאבק שהוא מנהל נגד סגירת הר מירון ביום ל"ג בעומר, יום ההילולא של התנא האלקוי רשב"י זיע"א. את קוראי המדור יפנק 'שיריים' בחשיפה כי למרות הכל בסופו של יום שערי הציון לא יהיו נעולים (אם כי מתנהל וויכוח על הכמות המדויקת) והמונים יוכלו לעלות להר מירון ביום ההילולא.

המדור מסתיים ו'שיריים' נחפז לעזור לרעייתו בהכנות לשבת ולאפות את 'חלת המפתח' כמבואר בספרים הקדושים. אפרילכע'ן שבת יהודים.

לפניות, תגובות ולשליחת חומרים בנושא המדור וחצרות הקודש ניתן לשלוח לכותב השורות, במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על הגורים,

יעקב מלמד ישר כח. תודה להנהלת האתר המקסים הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture