ללא

שִׁירַיִם היישר מהשלג הירושלמי: ראש הישיבה שהמריא לארה"ב והרבי שאירס את הנכד

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: השמחה בחצר האמריקאית והמשפיע שרקד באומן ברקע רוחות המלחמה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שיריים שמיהר בלילה האחרון לנסוע לירושלים נתקע בשלגים הכבדים שניתחו ארצה. אי שם בעליות של ירושלים הוא פגש הרבה יהודים טובים שעצרו בצידי הדרכים ונהנו מהפתיתים הלבנים שירדו להם בדומיה. הוא אף הבחין במספר צלמים ידועים שעשו הסבת מקצוע מצלמי העולם החרדי לצלמי שלגים ירושלמיים, כך או כך ילדי ירושלים נהנו עד הגג בעיקר מיום החופש שהעניק להם ראש העיר משה ליאון שהיה נראה שהוא נרגש מהשלג כמו ביום חתונתו.

שיריים שהינו כתב חצרות הקודש בכל נפשו ומאודו לא יכל שלא לקשר את השלג לחצרות האדמורי״ם ולכן במקום ללכת לגן סאקר שם היו עם ישראל הוא מיהר לקריית בעלזא בירושלים שם הוא תיעד את רחבת בית המדרש הענק מכוסה בלבן. במהלך שהותו במקום הוא הבחין בצלם המיתולוגי של החסידות אנשיל בעק שצילם במצלמתו גם את בית האדמו״ר שהיה מושלג לחלוטין.


עם שחר הוא מיהר לבית המדרש הגדול של חסידות גור ברחוב ירמיהו בעיר שם הוא התפלל את תפילת השחרית לא לפני שהוא תיעד את כניסת בית המדרש עטופה בלבן הירושלמי. שיריים שמע כיצד החסידים משוחחים ביניהם על כך שבפעם הראשונה בהיסטוריה החזאים צדקו והעיר ירושלים כולה כוסתה בלבן.

ושיריים עצמו הרחיק עד לכותל המערבי השבוע שם הוא נשא תפילה לישועת הכלל והפרט. רגע לפני השלג הכבד הוא ראה את כ״ק האדמו״ר מסאדיגורה שהגיע למקום כמנהגו בקודש ושפך את ליבו כמים. שיריים אף ניסה לתעד את הרגעים אך נעצר על ידי הגבאי המסור שביקש בצורה יפה שלא להפריע את תפילתו של הרבי.

בעומדו מול הקיר המקודש הוא נשא תפילה לרפואתו של הגאון רבי יוסף טולידנו רבה של גבעת זאב אשר עבר אירוע מוחי קשה והוא זקוק לרחמי שמים מרובים. אחד מידידיו שיגר אליו תיעוד של הרב מלפני שבוע בלבד כשהוא נושא תפילה ברחבת הכותל להפלת ממשלת השמד, מעמד תפילה שנערכה על ידי ארגון הידברות ובפועלו של איש אמונם וסודם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן שלא נח לרגע.


הרבי מבוהוש עלה השבוע למעונם של אדמורי"ם רבים וזאת בכדי להזמינם לשמחת החסידות שתתקיים בשבוע הבא. בחצר סאדיגורה בירושלים ראה כיצד הרבי מבוהוש מזמין בכבוד רוז'נאי את הרבי מסאדיגורה מירושלים לחתונה הגדולה. האדמורי"ם שתו 'לחיים' ושוחחו במשך דקות ארוכות על השמחה הגדולה שקרבה ובאה.

המשפיע החסידי מאלעד רבי אהרן טויסיג הגיע במהלך השבוע האחרון לביקור מיוחד בעיר אומן שבאוקרינה ואף זכה להשתטח על ציון הרה"ק רבי נחמן מברלסב זיע"א זאת ברקע רוחות המלחמה שנושבות במקום. 'שיריים' ראה כיצד המשפיע רוקד בהתרגשות במהלך ביקורו במקום ואף מושחח ארוכות עם העסקן לבית ברסלב במקום שלומי אלישע.

שמחה גדולה התרחשה היום בחצר הקודש סקאליע שבארצות הברית עם אירוסיו של הנכד החביב והיקיר שהתארס בשעה טובה ומוצלחת. שיריים כבר מחכה לחתונת הענק שתתקיים אי שם בארצות הברית במהלך החודשים הקרובים.

במעמד מיוחד שערכו בחצר הקודש בעלזא בבני ברק ראה שיריים את המוני החסידים מרותקים למסכים ומביטים בשירת המקהלה כשברקע הוקרנו תיעודים וסרטונים בלעדיים ונדירים מכ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א. 'שיריים' שלא נמנה על עדת חסידי בעלזא נהנה עד עמקי נפשו נוכח התיעודים הנדירים.

וחסידות נוספת שהתכנסה במהלך השבוע האחרון למעמד מיוחד הייתה חסידות סערט ויז'ניץ. במעמד שנערך באולמי היוקרה אווניו ראה שיריים את הרבי מתמוגג לקול שירת בעלי המנגנים שהובאו במיוחד למקום.

ראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שהחלים השבוע מנגיף האומיקרון המריא מיד לארצות הברית שם הוא יערוך מסע היסטורי לחיזוק מוסדות התורה. 'שיריים' שלמרות שלא זכה להמריא עם ראש הישיבה קיבל תיעוד היישר מהביזנעס קלאס של אל על שם הוא ראה את ראש הישיבה שוקד על תלמודו כאילו הוא בסלון הבית בשכונת בית וגן.

רגע לפני סיום 'שיריים' מאחל שבת שלום ומורכת לרבבות קוראיו בכל מקומות מושבותיהם, בתקווה שגם בשבוע הבא יהו רק בשורות טובות לבשר לכם. אפרילכ'ען שבת יהודים יקרים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture