צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הישורת האחרונה: במי תתמוך אגודת ישראל ותמורת מה ברקת תומך בליאון

בניסיון האחרון לגיס תמיכה העניקו הערב המועמדים לראשות עיריית ירושלים ראיונות סוערים, בהם האשימו האחד את השני בטענות שונות • תמורת מה נתן ברקת את תמיכתו למועמד משה ליאון ואיזה חסידות פותחת הערב מטה ולטובת מי מהמועמדים?

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"

מערכת הבחירות הירושלמית נכנסת לישורת האחרונה לקראת הבחירות השניות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב, בין שני המועמדים, משה ליאון ועופר ברקוביץ, כשבסופן יוכרע מי ינהיג את העיר בחמש השנים הקרובות.

המועמדים יצאו הערב לבליץ' ראיונות, בניסיון אחרון להציג את מרכולתם, להדוף טענות כנגדם, לדבר על קואליציה עתידית ברשותם והכי חשוב להצליח לשכנע את הבוחר שעדיין מסתפק להכניס לקלפי את הפתק הצהוב ששמם מתנוסס עליו.

במהלך ראיון ב'קול ברמה' התייחס המועמד עופר ברקוביץ לדברים שאמר מוקדם יותר יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בגל"צ ולפיהם: "השטן הוציא צו 8 וגייס את כל גייסותיו לצערי", כשהוא מתכוון לגורמים חרדים שהביעו תמיכה במועמד סיעת התעוררות. עופר ברקוביץ הגיב לדרעי ואמר: "האמירה היום של דרעי חמורה מאוד. אסור שאמירה כזו תאמר על ידי שר. ביקשתי מראש הממשלה שיטפל בעניין הזה", כשבנוסף אמר, כי :צריך לשמור על מערכת בחירות נקייה. אפשר להדגיש הבדלים, אבל אלימות ובריוניות, לא בבית סיפרנו".

במהלך דבריו התייחס ברקוביץ לטענות מטה המועמד משה ליאון ולפיהם הוא עומד מאחורי פרסום, שכביכול יצא ממטהו של משה ליאון, על מנת  להרחיק מצביעים פוטנציאלים של ליאון לטובת תמיכה בו: "היועצים האסטרטגים במטה של ליאון, עסוקים בי כל הזמן. כנראה הלחץ מהתוצאות, עושה את שלו", כשאף התייחס לטענות על כך שהוא איש שמאל וממומן על ידי ארגונים עם אג'נדה זו. לא קיבלתי מעולם כסף מהקרן החדשה", דחה ברקוביץ את הטענות כלפיו. "כל שקל שגייסתי היה מאנשים טובים שירושלים חשובה להם. אני לא מזוהה פוליטית עם אף אחד. אני פועל רק למען תושבי ירושלים".

בהמשך אף התייחס לשאלת התמיכה של אגודת ישראל, שלעת עתה לפחות בחלקה, לא ברור במי תתמוך ביום הבוחר, אם בכלל וכן לתמיכה מסיעות נוספות." אני רואה הרבה מהציבור החסידי שהולך לתמוך בי. יוסי דייטש שהציג קמפיין נקי ומכובד יהיה השותף הבכיר שלי. ב-24 שעות הקרובות, יהיו בשורות בנושא הסיעה של אלקין (ירושלים תצליח)".

במקביל, בראיון שהעניק המועמד משה ליאון, ברדיו 'קול חי', הוא האשים את מטה המועמד עופר ברקוביץ, בכך שהם אחראיים ל'פייק' פוסטרים שכיבכול יצאו ממטהו: "ברקוביץ הטעה את כלל הציבור והדפיס פייק פוסטרים. זוהי עברת הונאה שעונשה שבע שנות מאסר. הגשתי תלונה במשטרה ושם זה יבדק". ליאון אף אמר, כי "עופר ברקוביץ לא רלוונטי, הוא לא מסוגל לנהל חנות מכולת".

"כרגע, לאור התמיכה שיש לי מכל הסיעות, יש לי תמיכה רחבה מאוד מהציבור שאינו חרדי, אמר ליאון. "היו לי שיחות עם הפלג הירושלמי, אין שום התקדמות כרגע. תמיכת אגודת ישראל אינה תלויה בי, אלא בעתידה של העיר צפת ועל זה אין השפעה" .

במקביל, הערב פורסם כי ‏מחיר התמיכה של ראש העיר היוצא ניר ברקת במועמד משה ליאון, הגיע לאחר שראשי סניף הליכוד בירושלים התחייבו לתת לברקת 4,000 קולות בפריימריז עתידיים ברשימת הליכוד, בהם הוא צפוי להתמודד, בתמורה להודעת התמיכה הפומבית שלו במשה ליאון.

ובתוך כך, הערב פורסם ב'קול חי', כי יש התקדמות במשא ומתן בין משה ליאון לאגודת ישראל, בעיקר מול החסידויות הגדולות, כשבשעות אלו אף נפתח מטה חסידי בעלזא למען מועמדותו.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקר לא נפתח שום מטה בבעלז

פייק ניוז
בבעלזא לא נפתח שום מטה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture