Yonatan Sindel/Flash90

אלוף פיקוד הצפון היוצא: "במלחמה הבאה יהיה נכון לפנות יישובים"

האלוף יואל סטריק מסכם שנתיים בצפון ואומר כי, "חיזבאללה עדיין מתכנן לפלוש לגליל. במלחמה הבאה צריך להמחיש למדינת לבנון את המחיר, לא רק לחיזבאללה". על הסוללות ה-S300: "נסיר את האיום. זה יכול לאתגר את יחסינו עם רוסיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלוף פיקוד צפון היוצא יואל סטריק מצהיר כי במקרה של מלחמה עם חיזבאללה ייאלצו לפנות יישובים בצפון: "אני חשבתי שנכון גם כמפקד פיקוד העורף וגם כמפקד פיקוד הצפון לחזק את הקשר בין העורף לבין החזית, מסיבה מאוד פשוטה: כשאתה מגיע לכאן כמפקד פיקוד הצפון אתה מבין מה אתה התכלית של הלחימה שלך – להסיר איומים שמשפיעים על העורף", כך סטריק בראיון ל'וואלה'.

"אני מסתכל על זה בצורה מקצועית וקרה ביותר. איפה שנידרש נפנה יישובים. אתה שואל אותי עכשיו – ארבע, חמש, שש, שבע יממות ראשונות – האם הדבר הנכון זה לפנות יישובים סמוכי גבול? התשובה היא כן, מסיבה מאוד פשוטה: זה יגן על האזרחים. נוסף על כך, זה ישפר את חופש הפעולה המבצעי של צה"ל ויאפשר לו באמת להתמקד בפעולות הצבאיות ולא להתעסק בשירותים שניתנים במשגב או במנרה. לכן, העסק הוא מאוד מעשי ומקצועי".

אלוף סטריק לא התעלם מהביקורת הציבורית שעשויה לעורר תכנית לפינוי יישובים, המצטיירת בעיני חלק מהפוליטיקאים כהפסד לאויב. "קודם כל, נכון להכין תכניות רחבות. תכין תכנית רחבה שיודעת לפנות את היישובים הצמודים לגדר. מה תממש? זו כבר החלטה קונקרטית שתקבל אותה במלחמה". לדבריו, "אין שום סיבה שבמציאות שבה הצד השני מתכנן לכבוש יישובים, אנחנו נחזיק אזרחים ובתי ילדים בקו המגע. זה נראה לי לא נכון. לכן, השאיפה היא לעשות את זה לפרק זמן קצר ככל הניתן ולהחזיר לאחר מכן את האזרחים".

 

עוד בנושא
יותר מחודש לאחר שהתחיל, הודיע צה"ל על סיום מבצע 'מגן צפוני' • במסגרת המבצע אותרו 6 מנהרות התקפיות בשטח ישראל, 5 מהן נוטרלו והשישית, זו שנחשפה אתמול, תנוטרל בימים הקרובים • "עוקבים גם אחרי מנהרות שלא חצו את הגבול"

 

בראיון ל'ווינט' הוסיף האלוף סטריק כי, "במלחמה הבאה תהיה טעות מבחינתנו לנתק בין מדינת לבנון לחיזבאללה מאחר שחיזבאללה הוא שחקן פוליטי, חלק מהמדינה. נכון יהיה להמחיש למדינת לבנון את מחיר המלחמה ולכן ככל שהדבר יהיה תלוי בי, הייתי ממליץ להכריז מלחמה על מדינת לבנון ועל חיזבאללה".

סטריק נשאל האם חשיפת המנהרות והשמדתן שמו קץ לתוכניות חיזבאללה לפשוט לשטח ישראל במלחמה והשיב כי, "לא. לחיזבאללה יש עדיין תוכניות כאלה. אנחנו כמובן לא נאפשר לזה לקרות. אנחנו נסכל את התוכנית הזאת. זה לא רק סיכון אלא גם הזדמנות. הכוח האיכותי ביותר שלו יירד דרומה, אנחנו נפגוש אותו ולי אין ספק באשר לתוצאה". סיכלתם את המנהרות כליל? אין יותר מנהרות? "אין דבר כזה 'כליל'. הדבר הכי ודאי במקצוע שלי זו אי-הוודאות, ולכן אני יכול לומר שככל שאני יודע, עם האמצעים שעומדים לרשותנו, אני יכול לקבוע ברמת ביטחון גבוהה שהמנהרות ההתקפיות של חיזבאללה הוסרו. האם זה יכול להתפתח מחדש? אני מקווה שלא".

לגבי תקיפות צה"ל בסוריה אמר האלוף הבכיר כי, "בכל הקשור לפעילות של האיראנים במרחב שנקרא 'דרום סוריה', הפעילות שלנו הייתה אפקטיבית ביותר והיא למעשה דחקה את האיראנים ממנו", קובע האלוף. "במרחב הזה הנוכחות האירנית היא דלה עד כדי לא קיימת". אבל באזורים אחרים הם עדיין נמצאים, לדבריו.

על סוללות ה-S300 שנכנסו לתמונה הוא אומר כי, "נכנס למרחב אמל"ח מתקדם, אבל יש לנו חיל אוויר מצוין. לא אכנס לפירוט הפעולות שלנו, שעל חלקן שומעים וחלקן עלומות. אני לא חש שחופש הפעולה שלנו הצטמצם. אני סבור שאם הסוללות הללו תופעלנה נגד מטוסי חיל האוויר, וחיל האוויר יסיר את האיום – הדבר הזה לגיטימי לחלוטין בכללי המשחק, ואני מניח שזה יקרה. אני מקווה שלא נגיע לזה, אבל אני סבור שאם איום כזה יפגע בחופש הפעולה שלנו – הוא יוסר. אנחנו יודעים לעשות את זה". הוא נשאל האם זה יפגע ביחסינו עם הרוסים והשיב כי, "זה יכול לאתגר את יחסינו עם הרוסים".

 

עוד בנושא
דו"ח מודיעין של חברת ISI מבצע ניתוח חזותי מתמונות לוויין של האתר, שהופצץ שלשום • במקום תועדו גם סוללות נ"מ מתקדמות שנמצאות בשליטת הסורים והרוסים • נתניהו התייחס ברמיזה לתקיפה: "אנו פועלים במלוא עוצמתנו"

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture