צילום: פלאש 90

היום הח"כים יבחרו את מבקר המדינה – מבחן הכוח של נתניהו

מי יהיה מבקר המדינה הבא? מועמד הקואליציה מתניהו אנגלמן או מועמד האופוזיציה גיורא רום. את זה יקבעו היום 120 חברי הכנסת שיתייצבו היום מאחורי הפרגוד ויבחרו באחד ממתמודדים. בישראל ביתנו הבהירו כי בכוונתם לעמוד בהבטחתם, ולתמוך במועמד הקואליציה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (שני) תבחר הכנסת את מבקר המדינה הבא. 120 ח"כים יתייצבו מאחורי פרגוד ויבחרו באחד משני המתמודדים, מועמד הקואליציה, מתניהו אנגלמן ומועמד האופוזיציה, אלוף (מיל') גיורא רום. זהו גם מבחן חשוב עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה שלו לפני הבחירות הקרובות. מדובר בהליך בחירה חשאי במליאת הכנסת, והחשש הוא כי יהיו ח"כים מורדים שיסרבו ליישר קו עם הקואליציה.

הכנסת אמנם פיזרה את עצמה, אך עדיין תוכל לבחור מבקר במקום המבקר הנוכחי יוסף שפירא. הבחירה צריכה להיות ברוב של 61 ח"כים, ואם אף מועמד לא יזכה לרוב כזה, ייערך סיבוב בחירה שני שבו מספיק רוב רגיל כדי להיבחר. גורמים בליכוד הביעו חשש מכך שהמשבר הפוליטי האחרון שהוביל את ישראל לבחירות, יוביל גם להפסד בהצבעה היום.

מועמד הקואליציה למבקר המדינה: "מבקר עוסק בביקורת, לא באכיפה"

למרות הדברים, בישראל ביתנו הבהירו כי הם מתכוונים לעמוד בהבטחתם לתמוך במועמד הקואליציה. גורם במפלגה אמר: "אצלנו מילה זו מילה". בליכוד התקשו להעריך אם יהיו ח"כים מורדים בתוך הקואליציה שיסרבו מאחורי הפרגוד ליישר קו עם התמיכה באנגלמן.

את ההחלטה לקיים את הבחירות למבקר המדינה למרות פיזור הכנסת, קיבל היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון שקבע כי ההצבעה על מבקר המדינה הבא תתקיים כמתוכנן. כהונתו של השופט בדימוס יוסף שפירא תסתיים ב-3 ביולי וחוק המבקר קובע כי גם אם הכנסת נתונה בפגרה, יש לכנס אותה במיוחד לשם כך.

כזכור, רגע לפני המועד האחרון, סוכם על ידי כל מפלגות הקואליציה כי מועמד הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה הוא רו״ח מתניהו אנגלמן, מנכ״ל המל״ג ות״ת ולשעבר מנכ״ל הטכניון. למרות שתחילה היה נראה כי המועמדת השניה של הקואליציה, עו"ד מיכל רוזנבוים תזכה במועמדות, נתניהו נסוג ממועמדותה. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו החליט להתמקד במועמד אחד של הקואליציה, לאור העובדה שהאופוזיציה התגייסה בעד מועמד אחד מצדם.

מועמד הקואליציה, מתניהו אנגלמן, הוא מנכ״ל המועצה להשכלה גבוהה. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים – שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משנת 2010 כיהן מתניהו אנגלמן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות".

מועמד האופוזיציה, גיורא רום היה אלוף בצה"ל ששירת כטייס קרב והיה אלוף ההפלות הראשון של חיל האוויר הישראלי. בהמשך הקריירה הצבאית כיהן כנספח צבאי של ישראל בארצות הברית ובקנדה בדרגת אלוף. לאחר השירות הצבאי, כיהן כמנכ"ל רשות התעופה האזרחית ובמספר תפקידים בכירים נוספים, ומ-2016 מכהן כיו"ר דירקטוריון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture