לאחר יממה של התפרעויות ברחבי הארץ: חשש מחידוש המהומות

מאה שוטרים, כבאי ותשעה עוברי אורח נמנים עם הפצועים מההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, רובם באורח קל. 19 ניידות משטרה ניזוקו במהומות. השר ארדן: "היה חשש מירי על שוטרים". המשטרה: "נפעל בתקיפות להפסיק את האלימות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מחאת יוצאי אתיופיה בעקבות מותו ירי משוטר של סלומון טקה ז"ל נמשכה גם לאחר חצות, במוקדים רבים. אחד המרכזיים שבהם היה קריית מלאכי, שם נופצו שמשות כל הניידות של תחנת המשטרה המקומית. מהמהומות באזור פונו ארבעה מפגינים ו-33 שוטרים. כולם סבלו מחבלות קלות, ופרט לאחד שנשאר להשגחה בבית החולים כולם שוחררו.

בתום יממה של הפגנות אלימות ועימותים בין כוחות המשטרה למפגינים, במד"א מסכמים את תמונת המצב של הפצועים. בהודעה שהוציא הארגון נמסר כי עד כה טופלו 83 נפגעים, בהם 47 שוטרים, 26 מפגינים, 9 עוברי אורח וכבאי אחד. 5 מהנפגעים פונו במצב בינוני, והשאר במצב קל. בנוסף טיפלו צוותי מד"א באזרחים שנתקעו במשך שעות בפקקים ונזקקו לעזרה.

בנוסף לנפגעים, 19 ניידות משטרה ושישה אמבולנסים ניזוקו במהלך ההפגנות. נזק נגרם לניידות טיפול נמרץ של מד"א ולארבעה אופנועי חירום של הארגון. במד"א אמרו כי "משעות אחר הצהריים ועד שעות הלילה ניכר עומס רב ועלייה משמעותית בפניות למוקד החרום 101 של מד"א וצוותי מד"א תוגברו במוקדים. בשטח תוגברו עשרות אמבולנסים וכ- 50 אופנועי חרום מיחידת האופנועים של מד"א".

לאחר שעות של הכלה ואזלת ידה של המשטרה, נמסר כי, "לאור מעשי אלימות הקשים מצד מפגינים רבים, שהובילו לפציעתם של עשרות שוטרים במהלך היממה האחרונה ולפגיעה בסמלי שלטון, הנחה מ"מ מפכ"ל ניצב מוטי כהן, לא לאפשר כל גילוי אלימות ולפעול בתקיפות כנגד מפירי הסדר ופורעי חוק".

מהמשטרה נמסר הבוקר כי, "במהלך הלילה המשיכו מחאות אלימות ע״י אלפי מתפרעים במוקדים רבים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, בצמתים, כבישים ראשיים, בתוך הערים ומול תחנות המשטרה. מאז שלשום בלילה במהלך ההתפרעויות האלימות, נפצעו כתוצאה מתקיפת שוטרים, זריקות אבנים, ידוי חפצים ובקבוקי תבערה 111 שוטרים, מרביתם טופלו בשטח. המשטרה עצרה עד כה 136 חשודים בגין תקיפות שוטרים, ונדליזם והפרה בוטה של הסדר הציבורי".


דברי מ"מ מפכ"ל המשטרה אמש. צילום: דוברות המשטרה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התראיין הבוקר ל'גלי צה"ל' וחשף כי קיים חשש לחיי השוטרים ואמר כי המודיעין דיווח על כוונה על ירי חי נגדם. "המחאה הייתה בנושא לגיטימי ומוצדק, אך בהיקף וברמת אלימות חסרת תקדים", אמר ארדן, אך לאחר מכן גם הזהיר: "אם נראה שוב רמת אלימות כזו נגד אזרחים או שוטרים, למשטרה לא תהיה ברירה אלא להשתמש בכל אמצעי לפיזור הפגנות שיש לה".

נוסף על הדיווח המודיעיני ארדן הוסיף כי היה ניסיון להצית תחנות משטרה ולפגוע בתשתיות לאומיות מדינה, וכינה זאת: "רמת אלימות שלא נראתה". השר הוסיף כי מדיניות ההכלה של המשטרה הייתה החלטה מודעת, מתוך הבנה שכדי לפנות היקף כזה של מחאה בעת ובעונה אחת בכל המדינה – "הייתה נדרשת הפעלת כח שהייתה גורמת לנפגעים נוספים ולהסלמה באירועים".

"אני מודע לסבל הרב שהציבור סבל אתמול, עשרות אלפי אזרחים, ואני מצר על כך צער רב", אמר ארדן, שסיפר כי גם הוא ומשפחתו היו בין אלה שנתקעו בפקקי הענק. "אבל צריך להבין שכשהתוצאה היא שיש עשרות שוטרים פצועים, זה חמור מאוד וכואב, אבל אין אף מפגין הרוג – זאת תוצאה שעדיפה במדינה דמוקרטית שרוצה לשמור על חופש המחאה".

בתוך כך, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הגיב לשיבושים ופקקי הענק שנוצרו עקב המחאות ואמר: "קיבלנו מאות פניות והשתדלנו לעזור לכולם. זה היה אירוע תחבורתי מורכב ולא צפוי בהיבטי התחבורה הציבורית. בימים הקרובים נתחקר את עצמנו ונפיק לקחים כדי להיערך לתת לכם שירות טוב יותר באירועים דומים בעתיד". אמש פרסם סמוטריץ את מספר הטלפון שלו וקרא לכל מי שנזקק לתחבורה ציבורית שישלח לו הודעה אישית ויטפל.

ההערכות הן כי ההפגנות של בני העדה יתחדשו במהלך היום בעצימות גבוהה, ובמשטרה נערכים להמשך הפעילות. ההפגנות צפויות להימשך היום באותו הקו הנוקשה של חסימות הכבישים, כשהיעדים המרכזיים המתוכננים הם נמל התעופה בן-גוריון ובית ראש הממשלה בקיסריה.

במשטרה הבהירו היום כי,"אנו קוראים למפגינים – כן למחאה לא לאלימות. נפעל בתקיפות להפסיק את האלימות תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך על מנת להשיב את הסדר על כנו".

צילום וידאו: דוברות המשטרה. צילום תמונות: צלמי פלאש 90, Adam Shuldman ו-Nasser Ishtayeh

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי שימשיכו מהומות שיטישו את משטר הפשע המאורגן של ממשלת ישראל.

בתמונות יש ארבה ששורפים צמיגים וכדומה שלא אתיופים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture