לוין לגנץ: "השתחרר מהלפיתה של לפיד ותורה לצוותי המו"מ לשוב לחדר" • צפו

ראש צוות המו"מ של הליכוד לקראת פגישתו עם יו"ר סיעת כחול לבן: "אני מוצא את עצמי נאלץ לדון איתו על בחירת תאריך לבחירות מיותרות לחלוטין. בסופו של דבר תאריך לבחירות ייקבע כמובן, אבל מה שחשוב באמת הוא לעשות עדיין מאמץ אחרון למנוע בחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר יריב לוין מהליכוד התייחס לפגישתו הצפויה עם יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן לתיאום מועד לבחירות: "בעוד דקות אחדות אני עתיד להיפגש עם אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת, נציג סיעת כחול-לבן. פגישה שהיא בעיניי מיותרת לחלוטין, כי מה שהיינו באמת צריכים לעשות הוא להשלים עכשיו את המו"מ על הקמת ממשלת אחדות, לאומית ורחבה".

"לצערי הרב", הוסיף לוין, "אחרי שכל הצעות הפשרה שהגשנו, כל הניסיונות שלנו נדחו ע"י כחול-לבן, אני מוצא את עצמי נאלץ לדון איתו על בחירת תאריך לבחירות מיותרות לחלוטין. בסופו של דבר תאריך לבחירות ייקבע כמובן, אבל מה שחשוב באמת הוא לעשות עדיין מאמץ אחרון למנוע בחירות מיותרות. אני קורא מכאן לבני גנץ, השתחרר מהלפיתה של יאיר לפיד, השתחרר מהוטו שלו, גלה מנהיגות ותורה לצוותי המו"מ לשוב לחדר הדיונים. אפשר עוד למנוע בחירות מיותרות".

לטובת תיאום מועד הבחירות, צפוי השר לוין להיפגש היום עם יו"ר סיעת 'כחול לבן' ח"כ אבי ניסנקורן. הועדה המסדרת בראשות ניסנקורן תתכנס ביום שני כדי לאשר פטור מחובת הנחה להצעת החוק להקדמת הבחירות או דחייתן, כדי שניתן יהיה להעבירה במליאת הכנסת בשלוש קריאות עד יום רביעי בחצות. בעקות כך, ראש הממשלה הורה לשרים ולח"כים לבטל נסיעות לחו"ל עד פיזור הכנסת.

בליכוד העלו בשעות האחרונות את האפשרות לקיום הבחירות בכ"ח אדר (24 במרץ), תאריך המועדף על המפלגות החרדיות בעקבות הקרבה לבית הזמנים. מכחול לבן נמסר כי, "לא נאפשר לגרור את המדינה למערכת בחירות ארוכה על חשבון הציבור. אם נתניהו יגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת, יקרה ומיותרת – נפעל כדי שיתקיימו במועד המוקדם ביותר שניתן".

כזכור, ראשי המפלגות החברות בגוש הימין קיימו אמש שיחת ועידה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה השתתפו גם חברי צוות המשא ומתן של הליכוד ו'הבלוק' השרים יריב לוין וזאב אלקין, וכן יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר. במהלך השיחה הם דנו על בדיקת האפשרויות לקביעת תאריך הבחירות, לבסוף הסכימו כל המשתתפים בשיחה כי המועד הריאלי ביותר לקיום הבחירות הוא ז' אדר, ה-3 במרץ 2020.

תאריכים נוספים אפשריים לקיום הבחירות הם כ"א באדר (17 במרץ) וראש חודש אדר (25 בפברואר). במפלגות החרדיות התנגדו לקיום הבחירות בכ"א אדר, יום פטירתו של רבי אלימלך מליזענסק, אז נוסעים רבים לקברו בפולין. על פי החוק, במידה ולא יגיעו להסכמה על פיזור הכנסת עד יום רביעי בחצות, הבחירות יתקיים בפורים (10 במרץ) והאפשרות היחידה תהיה לדחות אותן בשבוע לכ"א אדר (17 במרץ), בהצבעה רגילה במליאת הכנסת.

יו״ר יד לבנים אלי בן שם, פנה הבוקר לועדת הבחירות המרכזית וליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לשקול בשנית את קיום הבחירות ב-3 למרץ, בשל העובדה שביום זה חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. "לא ראוי לטעמי שביום זה אנשים ילכו לקניות ולבחירות בעוד המשפחות השכולות התייחדו עם זכר הנופלים", כתב בן שם בפנייתו. עוד הוסיף בן שם כי "הבחירה הנכונה ביותר היא לשנות את מועד הבחירות. החלטה זו תעביר מסר ערכי המכבד את זכר הבנים שנפלו ויש בה מן הממלכתיות המתבקשת דווקא בעת הזו, יותר מכל בשם האחדות ההנצחה ומורשתם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יצאתי ממש מבולבל אני ממש לא יודע מה לחשוב כל אחד טוען שהוא עשה את כל המאמצים להקים ממשלת אחדות והצד השני הוא שסיכל
למי להאמין!!???

שבאמת גנץ ישתחרר קצת מלפיד הוא ינצח רק בלעדיו אל תמשיך איתו, ותלמד לכל החיים – כשרוצים לנצח זה בלי הסתה על החרדים וזה הדבר היחיד ( הלא מועיל, כמובן כמו הכל ) שלפיד עושה.

ואני אומר לליכוד.
השתחררו מלפיתתו הביבי של נהנתניהו,
והקימו ממשלת אחדות.
ואחדו את העם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture