צילום: הבית הלבן

צפון קוריאה: קים נפגש עם בכירי הצבא; בארה"ב חוששים מניסוי גרעיני

בארה"ב נערכים לשיגור טיל בליסטי לטווח ארוך בימים הקרובים ניסוי שעלול להחזיר את שתי המדינות לתקופת האיומים והעלבונות בין טראמפ לקים ג'ונג און. תמונות מלוויין ומפגישה של קים עם בכירי הצבא מחזקות את החשש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמי צבא ומודיעין אמריקניים נערכים בימים האחרונים לפעולה פרובוקטיבית מצד צפון קוריאה בזמן הקרוב – כנראה שיגור של טיל בלסיטי לטווח ארוך, כזה שלא ערכה כבר זמן רב, מאז תחילת המשא ומתן עם ארה"ב. כך דווח בסוף השבוע בניו יורק טיימס, כשהלילה (ראשון) דיווחה גם רשת NBC על פעילות חריגה באחד המתקנים הקשורים לייצור טילים בליסטיים לטווח ארוך בצפון קוריאה.

ע"פ התמונות שפורסמו ב 'NBC' נראה מבנה ארעי שהוצב במקום, אשר יכול לשמש כמשגר טילים, כך לפי ג'פרי לואיס, חוקר בכיר במכון מידלברי ללימודים בינלאומיים במונטריי. "אנחנו מאמינים שיש פעילות במספר מוקדים, המצביעה על כך שקוריאה הצפונית מניחה תשתית להרחבת תכנית הטילים שלה. מדובר ביותר מערכות, יותר בניינים ויותר יכולות", הוא הסביר.

בסוף החודש יפקע הדד-ליין שהצביעה צפון קוריאה לארה"ב: היא דרשה ממנה לוותר על הדרישה לפירוק חד-צדדי מגרעין, ומצפה לוויתורים משמעותיים במו"מ – כולל בנושא הסנקציות האמריקניות. פיונגיאנג הזהירה שלאור המבוי הסתום בשיחות שתי המדינות עלולות לפתוח בקרוב "פרק חדש" ביחסים.

בתוך כך מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קיים מפגש עם בכירי הצבא כדי לדון בחיזוק יכולותיה הצבאיות של ארצו – כך דיווחה הבוקר (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, לפי ההודעה הרשמית של סוכנות הידיעות, קים ניהל פגישה מורחבת של הוועדה הצבאית המרכזית של מפלגת הפועלים, כדי לדון בצעדים "לחיזוק הכוחות המזוינים של המדינה, מבחינה צבאית ופוליטית", בנוסף ל"צעדים חשובים לשיפור מכריע של ההגנה הלאומית הכללית וסוגיות ליבה עבור השיפור המתמשך והמואץ של יכולות ההגנה העצמית של הצבא".

השליח האמריקני המיוחד לקוריאה הצפונית, סטיבן ביגון, ביקר בשבוע האחרון בקוריאה הדרומית ובסין, כשהוא מפציר ישירות בצפון לשוב לשולחן הדיונים, אך בפיונגיאנג לא הגיבו.

כזכור בשבוע שעבר צפון קוריאה קיימה "ניסוי משמעותי" באתר שיגור טילים לטווח ארוך – כך הודיעה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה המסוגרת. בהודעה של פיונגיאנג לאחר הניסוי, לא נמסר איזה טיל שוגר – אך פורסמה אזהרה מפורשת לכיוונה של ארה"ב: "מטרת הניסוי – להעצים את ההרתעה הגרעינית שלנו".

מספר שעות לאחר ההודעה הרשמית על הניסוי הצבאי אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי מקבילו הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, מעמיד את עצמו בסכנה "לאבד את הכל" אם ימשיך בגישתו התוקפנית. טראמפ כתב אז בחשבון הטוויטר שלו כי "קים ג'ונג און חכם מדי ויש לו הרבה מה להפסיד. למעשה, הוא יכול להפסיד הכל. הוא חתם מולי על הסכם חזק שעוסק בפירוק מנשק גרעיני כשנפגשנו בסינגפור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture