טראמפ ובולטון, בימים טובים יותר. צילום: ויקיפדיה

בולטון נגד טראמפ: "אינו מתכוון למנוע מקוריאה הצפונית להפוך לכוח גרעיני"

היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון מתח הלילה ביקורת על הנשיא טראמפ שמינה אותו והמדיניות שהוא מוביל מול פיונגיאנג. הוא טען כי "הסיכון לכוחות האמריקניים ולבעלות בריתנו גדל", וקרא לאמץ "מדיניות אפקטיבית יותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לשעבר ג'ון בולטון מתח הלילה (שלישי) ביקורת חריפה על המדיניות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כלפי קוריאה הצפונית. הוא הזהיר כי המדינה האסייתית מהווה איום "ממשמש ובא". בולטון, שהודח בספטמבר לאחר מחלוקות הולכות וגוברות עם טראמפ, במיוחד ביחס למדיניותו כלפי קוריאה הצפונית, צייץ בטוויטר כי "הסיכון לכוחות האמריקניים ולבעלות בריתנו גדל". הוא הוסיף כי "מדיניות אפקטיבית יותר נדרשת לפני שקוריאה הצפונית תמצא את הטכנולוגיה לאיים על המולדת האמריקנית".

בולטון, שכונה על-ידי הנשיא טראמפ "נץ", היה סקפטי לגבי ההישגים שיוכלו לצאת מהפסגה בין טראמפ לבין קים שהתקיימה בשנת 2018 בסינגפור. כזכור, מאז תחילת השנה נמצאים המגעים לפירוק חצי האי הקוריאני מגרעין במבוי סתום. מוקדם יותר החודש הבטיחה צפון קוריאה "מתנת חג" לארצות הברית, אם זו לא תשנה את מדיניותה כלפיה עד 31 בדצמבר.

בראיון לאתר אקסיוס אמר יועצו של טראמפ לשעבר כי הוא חושב שממשלו אינו מתכוון למנוע מקוריאה הצפונית להפוך לכוח גרעיני שביכולתו לשגר טילים אל עבר מדינות אחרות. לטענתו, אם היה מתכוון לכך, "הוא היה בוחר בכיוון אחר". בולטון הוסיף כי "המחשבה שאנחנו מפעילים לחץ בצורה מקסימלית על קוריאה הצפונית היא שגויה".

על האפשרות שצפון קוריאה תערוך ניסוי גדול ומשמעותי, או תבצע פרובוקציה אחרת עם תום הדד-ליין שהציבה לוושינגטון, הוא אמר כי הוא מקווה שארה"ב תכיר בטעותה ותגיד: "ניסינו, המדיניות נכשלה". בולטון מתח ביקורת גם על דבריו של הנשיא האמריקני, שטען כי ניסויי הטילים קצרי הטווח של צפון קוריאה אינם מטרידים אותו. "כשהנשיא אומר 'אני לא מודאג מהטילים קצרי הטווח', הוא אומר למעשה 'אני לא מודאג מהסיכון הטמון לחיילים האמריקנים באזור ולבעלות בריתנו – דרום קוריאה ויפן'", אמר בולטון.

בולטון ביקר את טראמפ גם על אמירותיו כי ניסויי הטילים לטווח קצר בפיונגיאנג אינם מפריעים לו. "כשהנשיא אומר 'ובכן, אני לא דואג לטילים לטווח קצר', הוא אומר, 'אני לא מודאג מהסיכון הפוטנציאלי לכוחות אמריקאים הפרוסים באזור או לבעלות ברית שלנו, דרום קוריאה ויפן'".

במקביל, דיווחה אתמול סוכנות הידיעות רויטרס כי כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב ערכו בחודש שעבר תרגיל משותף עם כוחות מיוחדים של צבא דרום קוריאה, שבו דימו הסתננות לבסיס אויב. הכוחות פשטו על הבסיס והובילו אדם כשידיו קשורות מאחורי גבו. גורם דרום קוריאני סיפר שהאימון דימה למעשה חילוץ בני ערובה, במסגרת תרגיל משותף למדינות שמתקיים אחת לרבעון. שירות הפצת המידע החזותי של ארה"ב חשף את התמונות מהאימון המיוחד.

כזכור, בסוף החודש יפקע הדד-ליין שהצביעה צפון קוריאה לארה"ב: היא דרשה ממנה לוותר על הדרישה לפירוק חד-צדדי מגרעין, ומצפה לוויתורים משמעותיים במו"מ – כולל בנושא הסנקציות האמריקניות. פיונגיאנג הזהירה שלאור המבוי הסתום בשיחות שתי המדינות עלולות לפתוח בקרוב "פרק חדש" ביחסים.

גורמי צבא ומודיעין אמריקניים נערכים בימים האחרונים לפעולה פרובוקטיבית מצד צפון קוריאה בזמן הקרוב – כנראה שיגור של טיל בלסיטי לטווח ארוך, כזה שלא ערכה כבר זמן רב, מאז תחילת המשא ומתן עם ארה"ב. כך דווח בסוף השבוע בניו יורק טיימס, כשהלילה (ראשון) דיווחה גם רשת NBC על פעילות חריגה באחד המתקנים הקשורים לייצור טילים בליסטיים לטווח ארוך בצפון קוריאה.

ע"פ התמונות שפורסמו ב 'NBC' נראה מבנה ארעי שהוצב במקום, אשר יכול לשמש כמשגר טילים, כך לפי ג'פרי לואיס, חוקר בכיר במכון מידלברי ללימודים בינלאומיים במונטריי. "אנחנו מאמינים שיש פעילות במספר מוקדים, המצביעה על כך שקוריאה הצפונית מניחה תשתית להרחבת תכנית הטילים שלה. מדובר ביותר מערכות, יותר בניינים ויותר יכולות", הוא הסביר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture