המהומות בעיראק התחדשו: המפגינים בבגדד צרים על השגרירות האמריקנית

התחדשו ההפגנות ליד שגרירות ארצות הברית בעיראק. על פי הדיווחים, המפגינים שהתקהלו הציתו את הגדר החיצונית המקיפה את השגרירות . כוחות אמריקנים ירו בתגובה גז מדמיע. אחד המפגינים: "לא נזוז מכאן עד שהאמריקנים יעזבו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: חיילי המארינס מגיעים לשגרירות

כלי תקשורת בעיראק דיווחו היום (רביעי) כי התחדשו המהומות סמוך לשגרירות ארצות הברית בבגדד, ותומכי מיליציות פרו-איראניות ניסו שוב להצית את הגדר החיצונית של מבנה הנציגות האמריקנית. כוחות הביטחון במקום ירו לעבר המתפרעים גז מדמיע. מפגינים מחוץ לשער השגרירות אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס: "לא נזוז מכאן, אני נשבע בשם אללה ובחיי שלא נלך עד שהם יעזבו".

אחד המפגינים, שסירב להזדהות בשמו, אמר: "אנחנו עושים את זה למען השהידים. כל כך הרבה מאיתנו מתו כבר, זו לא הפעם הראשונה שארצות הברית פוגעת בנו – הופצצנו פעם, פעמיים ושלוש פעמים". עיראקי זועם נוסף הצהיר: "אנחנו יושבים כאן למען נשמות השהידים ועד לעזיבת הכובשים האמריקנים, שביצעו את המתקפה כלפי כוחותינו בתוך הגבולות שלנו".

כתב רשת "אלמיאדין" בבגדד דיווח שלפי ההערכות הגיע כוח של כ-100 חיילי מארינס אמריקנים אל השגרירות. הוא הוסיף שמקורות אמרו לרשת כי שיירה של 30 כלי רכב אמריקנים עושים דרכם אל השגרירות מדיאלה, מחוז הנמצא צפונית מזרחית לבירה. לפי דיווחים בתקשורת העיראקית הכוחות האמריקניים הנמצאים בתוך השגרירות יורים רימוני גז מדמיע לעבר המפגינים.

במהלך השעות האחרונות הגיעו כוחות אמריקניים נוספים למקום, וגורמים בוושינגטון אמרו כי ייתכן שיישלחו אלפי חיילים לאזור על רקע המתיחות הגוברת מול איראן. ארצות הברית הבהירה כי היא לא תפנה את השגרירות שלה, והפצירה בממשלה להגן על אנשיה ועל המתחם. דובר במחלקת המדינה הבהיר כי "אנשי הצוות בטוחים ולא הייתה פריצה".

כזכור, אתמול הגיעו אלפי בני אדם לאזור השגרירות האמריקאית על מנת למחות על תקיפת צבא ארה"ב אתרים של מיליציות שיעיות במדינה. על פי דיווחים ערביים, תומכי מיליציות המזוהות עם ארגון חיזבאללה שרפו חומה חיצונית של מבנה השגרירות. על פי דיווח בערוץ "אל-מיאדין", בכירים במשרד החוץ העיראקי הודיעו כי השגריר האמריקאי וצוות עובדי השגרירות פונו מהשגרירות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי והודה לו ולנשיא ברהם סלאח על תגובתם המהירה. הנשיא האמריקני צייץ כי "שגרירות ארצות הברית בעיראק הינה והייתה בטוחה במשך שעות. טוב לוחמינו, יחד עם אמצעי הלחימה הקטלניים ביותר בעולם, הגיעו במהירות למקום. תודה לנשיא וראש ממשלת עיראק על תגובתם המהירה לסייע לנו".

שר ההגנה האמריקני מארק אספר הודיע כי ישלח 750 חיילים למזרח התיכון באופן מיידי כתגבורת לכוחות המוצבים באזור. אספר קרא לממשלת עיראק לסייע בהגנת הדיפלומטים האמריקנים במדינה, והדגיש כי מדובר בחלק מ"האחריות הבינלאומית" של בגדד. גורמים אמריקנים רשמיים אמרו כי 750 החיילים יוצבו תחילה בכוויית, וכי רובם כבר עושים את דרכם למזרח התיכון.

בנוסף אמרו כי ניתן יהיה לשלוח עד 4,000 חיילים לאזור בימים הקרובים במידת הצורך. יותר מ-5,000 חיילים אמריקנים מוצבים כיום בעיראק ותומכים בכוחות המקומיים. גורמים נוספים מסרו כי כוח נחתים קטן צפוי להישלח לשגרירות בבגדאד באופן זמני. גורם נוסף אמר כי שני מסוקי "אפאצ'י" ביצעו "תצוגת תכלית" בשמי המתחם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture