Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: היועמ"ש צפוי לומר לבג"ץ שנתניהו יכול להרכיב ממשלה בשלב זה

משפט נתניהו: נשקלת האפשרות לקיים את הדיונים מחוץ לבית המשפט • הערכה: לאחר הבחירות יבקש נתניהו דחייה בתחילת המשפט שבה חייב להיות נוכח • שרים בליכוד: פתיחת המשפט במהלך המו"מ קואליציוני - תפגע בסיכויים להרכיב ממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי למסור את חוות דעתו לבג"ץ, ולפיה בשלב הזה ראש הממשלה נתניהו יוכל להרכיב ממשלה, למרות האישומים נגדו – כך דווח ב'חדשות 12'. סביר להניח שתוגש עתירה נוספת לבג"ץ בדרישה למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה, במסגרתה ימסור מנדלבליט את המלצתו. העתירה הקודמת נדחתה על ידי השופטים בטענה כי עוד מוקדם מדי לדון בנושא.

בתוך כך, ב'חדשות 13' דווח כי בפרקליטות ובשב"כ בוחנים אפשרות לקיים את הדיונים בתיקי ראש הממשלה נתניהו מחוץ לכותלי בית המשפט, זאת מתוך שיקולי ביטחון ונוחות. בית המשפט המחוזי בירושלים ממוקמת ברחוב צלאח א-דין, וכדי לאבטח את הגעת ראש הממשלה למקום יש צורך לחסום חלקים נרחבים באזור למעבר אזרחים – דבר שישבש את השגרה לאורך הדיונים.

ב'כאן חדשות' דווח כי ההערכה היא שלאחר הבחירות, יבקש ראש הממשלה דחייה בתחילת המשפט הרשמית שבה הוא חייב להיות נוכח. הסיבה הרשמית צפויה להיות סביב חומרי החקירה ותעודות החיסיון. אם השופטים ייענו לבקשתו, נתניהו צפוי להתייצב לדיון רק בסוף אפריל או אפילו במהלך חודש מאי. ייתכן שהשופטים יעמדו על נוכחות במועד זה.

עוד דווח כי שרים בליכוד מעריכים כי פתיחת המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיצומו של המשא ומתן הקואליציוני תפגע קשות בסיכויים להרכיב ממשלה. השרים הסבירו כי האפשרות שתוקם ממשלה עם כחול לבן ירדה סופית מהפרק, ותמונת נתניהו על ספסל הנאשמים לא תאפשר לכחול לבן בשום תרחיש לשבת יחד עם הליכוד.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיב הערב (שלישי) להודעת בתי המשפט היום כי משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפתח בעוד כחודש: "זהו ערב עצוב למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. גם לי כאזרח זהו ערב עצוב ברמה האישית. יום לאחר השבעת הכנסת, ב-17 במארס, נתניהו יתייצב למשפט פלילי. ב-17 למארס: נגמר המנדט ומתחיל המשפט. נתניהו יעסוק אך ורק בעצמו. הוא לא יוכל לדאוג לאזרחי ישראל".

גנץ הוסיף כי, "כרמטכ"ל לשעבר אני יודע היטב שראש ממשלה חייב להקדיש את כל כולו לנושאים החשובים ביותר למדינה. הוא חייב להיות פנוי, ממוקד וחף מכל אינטרס אחר. אתם הייתם רוצים רמטכ"ל שהולך לבית משפט? וראש ממשלה שהולך למשפט? נתניהו הולך למשפט, ואנחנו נמשיך מכאן. נדאג לביטחון, לבריאות, לחינוך ולשאר ענייני המדינה התקועים, לאחר שלוש מערכות בחירות. ובזבוז של שמונה מיליארד שקל. אנחנו ננצח ונוציא את ישראל לדרך חדשה".

כזכור, דוברות בתי המשפט הודיעה היום בצהריים על מועד פתיחת הדיונים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, או בשמו הרשמי "תיק מדינת ישראל נגד נתניהו ואחרים 67104-01-20". לפי ההודעה הדיון הראשון יתקיים ב-17 במרץ בשעה 15:00, פחות מחודש מהיום ושבועיים ויום אחרי הבחירות לכנסת.

ראש הממשלה נתניהו ויתר הנאשמים יהיו מחויבים להתייצב להקראת כתב האישום. בהודעת דוברות בתי המשפט נכתב כי נתניהו יגיע יחד עם הנאשמים הנוספים, שאול אלוביץ', איריס אלוביץ' ונוני מוזס, לבית המשפט המחוזי בירושלים למעמד הקראת כתב האישום. למרות זאת ישנה אפשרות לבקש פטור מהתייצבות באולם בחלק מהדיונים.

הדיון שפותח את המשפט הוא דיון ההקראה של כתב האישום שבמהלכו מקריא השופט את כתב האישום ומוודא כי הנאשם מבין את תוכנו. בזמן ההקראה הנאשם נדרש לענות אם הוא מקבל או כופר בעובדות כתב האישום. זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות המדינה שמתנהל משפט פלילי נגד ראש ממשלה מכהן.

לאחר דיון ההקראה יתחיל שלב הקדם-משפט, בו הצדדים מנסים לצמצם את הדיונים, ולהסכים על עובדות ומסמכים שאינם שנויים במחלוקת. בתיקי נתניהו הכוללים 333 עדים צפוי השלב הזה לצמצם את רשימת העדים באופן משמעותי. לאחר מכן יתחיל שלב ההוכחות, שבו יעלו העדים הרבים, בהם עדי המדינה ארי הרו, ניר חפץ, ושלמה פילבר, ח"כ יאיר לפיד ורבים אחרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין כי מספר העדים הינו שלג 333 יבא הגשם וימיס את השלג
מבול של גשם של …. על ראשי שונאיו של נתניהו
אינטשאללה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture