צילום ארכיון: טוויטר יאיר לפיד

"הקוקפיט" התכנס: ממשיכים בכוונה להחליף את אדלשטיין ומכחישים פיצול

גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון נועדו במשך כשעתיים. במפלגה הכחישו דיווחים על משבר וטענו כי מדובר בתדרוכים שיוצאים מנתניהו: "נמשיך לפעול לממשלת אחדות בראשות בני גנץ". הליכוד הסכימה לוותר על פסקת ההתגברות: "זו לא העת לפוליטיקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רביעיית ההנהגה של כחול לבן המכונה "הקוקפיט" נפגשה היום בהשתתפות יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, יו"ר תל"ם בוגי יעלון ובכיר המפלגה גבי אשכנזי. "הנהגת כחול לבן נפגשה היום ודנה בחלופות שעומדות בפניה ובאופן המשך הפעילות על מנת למצות את המנדט שהוטל על יו״ר כחול לבן רא"ל (במיל') בני גנץ להקמת ממשלה בראשותו", נמסר בהודעה הרשמית מטעם המפלגה.

עוד אמרו בדוברות כחול לבן כי "בדיון עלו מספר חלופות וכיווני פעולה. סוכם כי בשבוע הקרוב ייעשה כל מאמץ לפתוח את הכנסת והוועדות ולהתחיל לעבוד כדי לסייע לאזרחי ישראל מול המשבר הכלכלי כתוצאה ממגפת הקורנה. חברי ההנהגה של כחול לבן מקווים ומאמינים שבג"ץ יורה לעלות להצבעה את פתיחת ועדות הכנסת ואת יו"ר הכנסת. בכל מקרה ובכל מצב פוליטי – כחול לבן תתמוך בכל מהלך שיסייע בהתמודדות של אזרחי ישראל מול מגפת הקורונה".

גורמים במפלגה צוטטו ב'כאן חדשות' אומרים כי "הליכוד זה מי שמדבר על פירוק כחול לבן ומדובר בספינים שאין בהם אמת. נפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית בראשות גנץ". ב'ווינט' דווח כי גנץ בפגישה קיבל גיבוי למהלכים הפוליטיים שהוא מנהל מול הליכוד, ובמפלגה טענו כי הידיעות והפרסומים על משבר וחילוקי דעות מקורם בליכוד ובנתניהו.

יובל קרני ציטט משיחה עם גורם בכחול לבן שאישר כי אנשי הקוקפיט, "דיברו על כל האופציות האפשריות להרכבת ממשלה". על השאלה האם דנו גם על האפשרות להקים ממשלה בראשות נתניהו, השיב הגורם: "דנו על כל האופציות". עם זאת, אחת הערכות במפלגה היא כי אם תוקם לבסוף ממשלת אחדות ונתניהו יהיה הראשון ברוטציה, לפיד ויעלון לא יהיו חלק ממנה.

מקורבים לרביעייה מספרים כי הפגישה הבוקר צופפה את השורות בצמרת המפלגה וכי אין משבר או פיצול. גורם בכיר סיכם את ישיבת הקוקפיט ואמר: "אין שום פיצול בכחול לבן. זה הכול תדרוכים שיוצאים מנתניהו. כחול לבן תעשה הכול כדי להקים ממשלת אחדות רחבה בראשות גנץ. נילחם בכל הכוח שיש לנו כדי להפעיל את הכנסת והוועדות שלה כדי לפקח על עבודת הממשלה ולקיים בישראל משטר דמוקרטי מלא".

ב'ידיעות אחרונות' צוטט גורם בסביבת גנץ שאמר אתמול: "יש רק שתי אופציות: אחדות עם נתניהו או ממשלת מיעוט. שתי האפשרויות גרועות, אבל כל אחת מהן עדיפה על מערכת בחירות רביעית". בכיר בכחול לבן טען אתמול כי יש לקחת בחשבון אפשרות נוספת: נתניהו עושה תרגיל כדי לפרק את כחול לבן — ואז ייסוג מהקמת ממשלת אחדות. כך או כך, מבחינת גנץ מדובר בהימור גדול.

גורם בליכוד צוטט הבוקר ב'ישראל היום' אומר כי "התפשרנו על המון דברים. להסכים על רוטציה שתהיה אפילו פחות משנתיים. הוצאת משרד המשפטים מידינו, ממשלה פריטטית למרות שאנחנו יותר ח"כים. זו ההחלטה אישית של גנץ האם הולך על זה או לא. זה רגע האמת שלו". בליכוד טוענים כי הכדור בידיים של יו"ר כחול לבן: "גנץ יצטרך להחליט אם הוא מוכן לשלם את המחיר. הליכוד מוכן לתת לו ייצוג שוויוני בממשלה גם אם יגיע ללא כל הפלגים בכחול לבן".

ב'חדשות 13' דווח כי נציגי הליכוד הסכימו לדרישת כחול לבן להוריד מהשולחן את פסקת ההתגברות. מדובר בדגל אידאולוגי של מחנה הימין, שנתניהו הבטיח בשנה האחרונה לקדם, אך כידוע מנע בשנים שלפני כן. במהלך המשא ומתן התגלעה מחלוקת בין הצדדים באשר לזהותו של שר המשפטים הבא, אולם הוחלט על זכות וטו הדדית על כל חקיקה בנושא מערכת המשפט. בחדר עלה גם הנושא של פסקת ההתגברות, ונציגי הליכוד הסכימו לזנוח בכנסת הקרובה את קידום הנושא.

מהליכוד נמסר לפני זמן קצר כי "רגע לפני כניסת השבת אנו מחזקים את כל אזרחי ישראל ובראשם את הצוותים הרפואיים וכוחות החירום שפועלים יום ולילה במלחמה נגד מגיפת הקורונה העולמית. תנועת הליכוד קוראת בעת הזו להקמת ממשלת חירום לאומית. אנו מצפים ממפלגת כחול לבן לגלות אחריות לאומית ולהצטרף מיד לממשלת חירום למען עם ישראל. זו לא העת לפוליטיקה. העם מצפה שנגלה אחריות ומנהיגות, נתאחד כולנו ונקים מייד ממשלת חירום לאומית".

 

דיווח: גנץ מסכים לשבת עם נתניהו במחיר פירוק המפלגה; גנץ מכחיש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשיח כבר כאן. כעת התפללו בבתיכם. אל תצאו מביתיכם. השמרו לכם מאד לנפשותיכם.

הסכנה לאומית שבפתח-מפלגת בלתי אחראים כחל"ב

משוגים!!!

זה מה שמעניין אותם
רק ביבי השם ירחם עלינו

למה אין אפשרות למנוע מלפיד ויעלון להחריב ולפרק את מדינת ישראל ממש אנשים אלימים

כינוס רשעים רע להם ורע….
ה' יעזור חרבם תבוא בליבם

כמה כמות של אגו ושנאה מרוכזים בחדר אחד…

תאוות השלטון לפני הכל
אין סיכוי שלפיד שמסונוור מהשלטון, יוותר על משהו אפילו אם יצטרך לקשור את ידי צהל ע"י הרשימה המשותפת.
רק בגרות תציל את המדינה
ה' ישמור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture