Yonatan Sindel/Flash90

גנץ הנחה לא לתקוף את נתניהו: "זה לא חגיגה – יש פה ציבור שלם שכואב לו"

יו"ר כחול לבן הנחה את חברי מפלגתו לגבות את מערכת המשפט, אך לשמור על כבודו של ראש הממשלה. גורמים בכחול לבן: "לא דנים את נתניהו בשעת צערו - לא הולכים לפרק את הממשלה על התבטאויותיו" • בפנים: מי בכחול לבן הגיב ומי עדיין שותק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן בני גנץ הנחה היום (ראשון) את חברי מפלגתו לא לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פתיחת משפטו – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של מיכאל שמש, בתדרוך שהעביר לחברי מפלגתו אמר כי יש לגבות את מערכת המשפט, אך לשמור על כבודו של ראש הממשלה. לדברי גנץ, "צריך להבין שזה לא חגיגה. יש פה ציבור שלם שזה כואב לו". כמו כן בכחול לבן אומרים שהם לא דנים את נתניהו בשעת צערו ולא הולכים לפרק את הממשלה על התבטאויותיו האחרונות של נתניהו.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מסר במהלך הדיון כי "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק. אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק. בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל".

שר המשפטים אבי ניסנקורן ממפלגתו אמר כי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מאחל לו שיוכיח אותה בבית המשפט. התברכנו במערכת משפט איכותית וללא משוא פנים. אין לי ספק שההליך המשפטי יתנהל בצורה ענינית והוגנת. כנבחרי ציבור במדינה יהודית ודמוקרטית, עלינו לשמור על חוסנה של מערכת המשפט ולהתמקד בפעילות למען האזרחים ואחדות העם".

מסיעת 'דרך ארץ' של השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר נמסר כי "איש לא ייחל להגיע ליום הזה. כמו כל אזרחי ישראל אנו מקווים שראש הממשלה יזוכה בבית המשפט, שהוא המקום היחיד לבירור העובדות והאמת. לא הרחוב ולא התקשורת. היום במיוחד חשוב לזכור – לא מחנה הימין עומד למשפט, אלא עניינו של אדם. מחנה הימין בישראל נשפט אך ורק על מעשיו למען עם ישראל וארץ ישראל".

השר במשרד הביטחון מטעם המפלגה, מיכאל ביטון, אמר כי "אנחנו נשמור על מערכת המשפט מתוך הממשלה. לא נהיה יושבי טריבונות הצופים בהתגוששות מבחוץ ומצקצקים בלשונם. ההתלהמות היום תישאר התלהמות כי אנחנו כאן כדי למנוע ממנה להפוך למעשים ולא אף אחד אחר".

ח"כ רם שפע אמר כי "שלא בטובתנו, נקלענו למשפט היסטורי, ולא בצד הטוב של ההיסטוריה. אסור שהמשפט יהפוך למשפט ראווה שכולו הסתה כנגד המערכת. אנחנו כאן גם כדי להזכיר שאנחנו נותנים גיבוי מלא לשופטים במדינת ישראל. ולכן, חייב לומר את המובן מאליו – אני אמשיך להלחם ולהגן על מערכת שלטון החוק. ככה פשוט".

שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ יזהר שי, אמר על פתיחת משפט נתניהו כי "היום בו מתייצב ראש ממשלה מכהן בישראל למשפט איננו יום שמח, לאף אחד. כמו שאמרתי אינספור פעמים בעבר, אני מאחל למדינת ישראל ולראש הממשלה שלה שמשפטו יתנהל ביעילות ובמהירות ושייעשה בו צדק. אני משוכנע שהשופטים במשפט הזה ינהלו אותו ללא משוא פנים וייצגו נאמנה את מדינת ישראל ואת מערכת המשפט הישראלית. אנחנו חייבים לדרוש מעצמנו ולפעול למען כך, שכל החלטה של השופטים תזכה לכבוד הראוי מכל אזרחי המדינה, מכל קצוות הקשת הפוליטית".

"ההתקפות הקשות על אישים או על מערכות הצדק בישראל חייבות להיפסק מיידית. הן לא ישפיעו כהוא זה על החלטות השופטים והתוצאה היחידה שלהן, המגונה והעצובה בפני עצמה, היא המשך הפילוג והקרע בחברה הישראלית. כי חשוב שנזכור כולנו: משפטו של ראש הממשלה איננו משפטו של הימין הישראלי, חלילה, ואיננו בשום אופן אמירה על אף אחד או אחת מתומכיו הרבים של נתניהו. להיפך".

"ולכן, דווקא ביום הקשה הזה למדינת ישראל חשוב שנזכור: הדמוקרטיה הישראלית ניצחה שוב את מי שניסו להסיט אותה ממסלולה. וזה קרה בזכות כל מי שהתגייסו לעמוד על המשמר, כל אחת ואחד מהן/ם בתרומתן/ם האישית למאבק הזה ובעיקר בזכות משרתי ציבור נאמנים ואמיצים, אנשי אכיפת החוק והסדר, אנשי רשויות הצדק במדינת ישראל, שהתייצבו כולם, שוב, ללא מורא, והעמידו את עצמם לרשותה של הדמוקרטיה הישראלית", כך שי.

יו"ר האופוזיציה המיועד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לו וכתב:" שר המדע יזהר שי כתב היום: ״ההתקפות הקשות על אישים או על מערכות החוק בישראל חייבות להיפסק מיידית”. אוקיי, ואם לא? אם הן לא יפסקו מיידית? מה אתה מתכונן לעשות בעניין?". מוקדם יותר היום אמר לפיד כי "גנץ ואשכנזי שומרים על זכות השתיקה".

יתר בכירי וחברי כחול לבן, השרים גבי אשכנזי, עמיר פרץ, איציק שמולי, חילי טרופר, אורית פרקש הכהן, מירב כהן, אסף זמיר, עומר ינקלביץ', פנינה תמנו שטה, אלון שוסטר, וחברי הכנסת מיקי חיימוביץ', ואיתן גינזבורג, לא הגיבו עד כה למשפט נתניהו ולדבריו נגד מערכת אכיפת החוק.

לראשונה בהיסטוריה: ראש ממשלה מכהן בדיון בבית המשפט נגדו • תיעוד

"קראתי את כתב האישום והבנתי": ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נשארו אותו שמאל
נמאסתם!!!!!!!
חיייייבים לפרק את הממשלה איתם!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture