חברי הליכוד עם נתניהו דקות לפני הדיון. צילום: מתוך הטוויטר של ראש הממשלה

דיווח: בלשכת נתניהו דרשו מהשרים להגיע בית המשפט – מי נענה ומי נעדר?

שורה של שרים וחברי כנסת מהליכוד הגיעו לביהמ"ש המחוזי בירושלים לקראת פתיחת משפטו של רה"מ. רגב הצהירה מחוץ לכותלי ביהמ"ש: "רה"מ לא עומד לבד, נדאג לזה שהשופטים לא ייפלו למלכודת התקשורת" • מי הגיע לתמוך, מי הסתפק בעידוד מרחוק ומי שתק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שורה של שרים וחברי כנסת מהליכוד הגיעו היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בירושלים לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין השרים, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר החוץ ישראל כ"ץ, שרת התחבורה מירי רגב, שר התקשורת דודי אמסלם ושר המודיעין אלי כהן, שר החינוך יואב גלנט, שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי וצחי הנגבי, שמשמש גם כעד תביעה במשפט.

בין חברי הכנסת שהפגינו נוכחות נמצאים מאי גולן, סגן שר הבריאות יואב קיש, סגןהשר לביטחון הפנים גדי יברקן, ח"כ אופיר כץ, ח"כ שלמה קרעי, ח"כ אריאל קלנר, ח"כ קטי שטרית, פטין מולא. לבית המשפט הגיעה גם אסנת מארק, שמיועדת להיכלל בוועדה לבחירת שופטים. יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הודיע כי ייעדר מהדיון מאחר ובכוונתו "להגן" על ראש הממשלה במשדרים השונים באולפני התקשורת.

מי שלא הגיעו לבית המשפט הם יו"ר הכנסת יריב לוין והשרים יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, גילה גמליאל, זאב אלקין, יובל שטייניץ, אופיר אקוניס וחברי הכנסת גדעון סער, אבי דיכטר ודוד ביטן, חיים כץ, אתי עטייה.קרן ברק, יפעת שאשא-ביטון, שרן השכל, מיכל שיר, טלי פלוסקוב, ועוזי דיין. עם זאת, חלק מ"הנעדרים" פרסמו הודעות תמיכה בנתניהו, בהם מקורבו יו"ר הכנסת ח"כ לוין שהתראיין הערב בעדו אחרי שהבוקר פרסם פוסט חריף נגד מערכת המשפט, אך בחר ככל הנראה להיעדר מהדיון בעקבות תפקידו הממלכתי.

ב'כאן חדשות' דווח כי גורמים בלשכת נתניהו פנו לשרים בכירים בליכוד, בדרישה שיתייצבו בבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת המשפט. הקריאה הגיעה גם לשרים שמופיעים ברשימת עדי התביעה. כך כמחצית מסיעתו של ראש הממשלה בכנסת הגיעה לדיון. עם זאת, כמה מהשרים סירבו להצעה. ראש הממשלה נתניהו הודה לחברי סיעת הליכוד על תמיכתם וצייץ בחשבון הטוויטר: "תודה לכם אזרחי ישראל, ותודה רבה לחברות וחברי הליכוד על התמיכה האדירה! אתם נותנים לי את הכוח להילחם – ולנצח".

השרה רגב קראה בכניסתה לדיון "לעשות משפט אמת למי ששפכו את דמו יום-יום שעה-שעה במשך כל השנים והחודשים האלה. אני מאמינה בראש הממשלה שכל התיקים שלו יקרסו. בשם השם נעשה ונצליח. אני מקווה מאוד שהשופטים יגיעו לכאן במטרה לעשות צדק, אין לנו מערכת משפט חלופית ולכן אנחנו כולנו נושאים את עינינו למערכת משפט שתעשה צדק עם ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה במדינת ישראל"‎.

"באתי לחזק את נתניהו ומשפחתו, אני לא לבד", אמרה רגב בבית המשפט, "היום זה יום עצוב לדמוקרטיה בישראל, לא רק ראש הממשלה נתניהו עומד למשפט, אלא ציבור גדול שמאמין ותומך בראש הממשלה". לדבריה, פעם אחר פעם ניסו להפיל אותו בקלפי ולא הצליחו. "העם אמר את שלו והוא נבחר ברוב גדול. אני מצפה שהשופטים לא ייפלו למלכודת התקשורת ויגיעו עם לב נקי לעשות משפט אמת".

אמסלם אמר כי, "מאז תולדות המדינה לא הייתה הפיכה מהסוג הזה. לא האמנתי שנגיע לרגע הזה. יש פה שלושה תיקים הזויים, מראש רצו להוריד את ראש הממשלה". השר צחי הנגבי מסר לפני תחילת הדיון: "ראש הממשלה חזק ואופטימי, אבל גם לאדם חזק מותר לקבל חיזוקים מחבריו. אגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לחזק מנהיג וחבר ולאחל הצלחה, כי הצלחתו היא הצלחת כל העם".

השרה גמליאל שנעדרה מהדיון כתבה בטוויטר כי "ראש הממשלה נתניהו מקדיש את כל חייו למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל. כעת אנו מתייצבים לצידו ומאמינים בחפותו. נתניהו, עם ישראל איתך". השר שטייניץ אמר כי "זהו יום לא קל לראש הממשלה נתניהו, מנהיג בעל שיעור קומה עולמי ועתיר בהישגים היסטוריים, ויום קשה ועצוב למיליוני אוהדיו ותומכיו ואני ביניהם".

שר האנרגיה הוסיף כי "ב-20 שנות היכרותיי עם נתניהו פגשתי מנהיג ישר ואמיץ, שכל כולו קודש להבטחת עתידו ובטחונו של עם ישראל. בניגוד לכמה כתבים בתקשורת שכבר שפטו והרשיעו – אני משוכנע, מקווה, ומאמין שבסופו של התהליך המשפטי נוכל כולנו לנשום לרווחה, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להנהיג את מדינת ישראל לעוד שנים רבות וטובות".

נתניהו בנאום תקיף בבית המשפט: "הם צריכים פודל צייתן – תפרו לי תיק"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מבין, איך ולמה אנשים עדיין חושבים שהולכים לזכות אותו?????
הרי רואים שהכל מושחת ובבררנות וכו'!!!!

יכול להיות שיתקשו מאוד למהר במשפטו, וגם יתקשו להלבין את הראיות…בנתיים השחירו אותו…אבל לאלה שמכירים את מערכת המשפט, מעכשיו הוענק לו תעודת יושר… מדובר בבולצ'ביקים… ביבי צריך לעשות חושבים איך חתם עם לפיד ב2013 כאשר המושחת בזה רצה את מקומו ותפר לו תיקים והסית את כולם נגדו ! ואיך יתכן שביבי לא מתנגד נחרצות נגד הסדר העולמי החדש !!! זה מאוד חמור !!!

נתניהו האכזר הולך לשלם על הקיצוצים בקצבאות הילדים – ובגדול.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture