Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "אני לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא – ניסוח לא מוצלח"

ראש הממשלה מתנער מהסרטון הליכוד שטען כי יש להכניס את העיתונאי רביב דרוקר לכלא: "זה היה ניסוח מאוד לא מוצלח של דוברות וזה קורה מעת לעת". הסרטון נמחק. עוד הוסיף: "לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו מהלכי משפט, גם עיתונאים לא מעל החוק"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לסערה בעקבות הסרטון שפרסם הליכוד בו נטען על העיתונאי רביב דרוקר לשבת בכלא: "אני לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא, זה אבסורד. גם אם הדברים נאמרו, זה היה ניסוח מאוד לא מוצלח של דוברות וזה קורה מעת לעת", התנער מהסרטון שפורסם בעמודיו הרשמיים של נתניהו ועורר סערה במערכת הפוליטית.

חופש הדיבור הוא חופשי, חופש הביקורת חופשי, מי כמוני סופג על בשרי את הדבר הזה במשך עשרות שנים ואני לא רוצה פחות חופש לעיתונות, אני רוצה יותר חופש, יותר גיוון, יותר תחרות, הלוואי שהיה במדינת ישראל, חסר, יש ריכוזיות עצומה, גם באמצעי התקשורת וגם בשוק הדעות, אני בעד גיוון, בעד השמעת דעות, בעד השמעת ביקורות, אין מישהו שספג וסופג יותר ביקורת ממני.

עם זאת, תקף את התחקירים של דרוקר ואמר כי "לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו מהלכי משפט, לא יכול להיות שעיתונאים ידיחו עדים במשפט, לא יכול להיות דבר כזה, אלה דברים שחייבים להיבדק ולהיחקר, אף אחד לא נמצא מעל לחוק, גם לא העיתונאים". הערב, לאחר הצהרה של ראש הממשלה, נמחק הסרטון מהעמודים הרשמיים של נתניהן ומפלגת הליכוד, כ-24 אחרי שפורסם וקודם בתשלום.

בליכוד החריפו אתמול את המתקפה נגד פרשן חדשות 13 רביב דרוקר, לאחר שידור תוכנית "המקור" בה נחשפו פרטים נוספים בתיק 4000. בסרטון שפורסם בטוויטר של המפלגה נכתב: "פייק 13 מצנזרים את האמת. רביב דרוקר ממשיך לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה. בעולם מתוקן דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ושיבוש הליכי משפט".

נתניהו כתב אתמול בפייסבוק בתגובה לתחקיר כי "בשל מדיניות סתימת הפיות של חדשות 13, במסגרתה הערוץ לא פונה לקבלת תגובות מהליכוד ומסרב לשדר אותן, שלח הליכוד את תגובתו בסרטון שהוצג בסלולר וברשתות החברתיות כשהוא מטרגט את הגולשים שצפו בתוכנית ״המקור״". כאומר, הערב טען שלא היה מודע לתוכן הדברים בסרטון, שנמחק.

בסרטון נאמר כי "רביב דרוקר ממשיך גם הערב לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה נתניהו, תוך שהוא משבש הליכי משפט ומאיים על עדי מדינה במטרה להטות את דעת השופטים. העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר ונותנים לו להשתולל בהדלפות ובסחיטה באיומים נגד עדים, רק מחזקת את התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור. בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ועל שיבוש הליכי משפט, אבל כשהמטרה של התקשורת היא להפיל את מנהיג הימין נתניהו בכל מחיר – נראה שהכל מותר".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר מוקדם יותר בתגובה כי "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה ימשך". שר התקשורת יועז הנדל מכחול לבן אמר כי "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת". שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח. האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

גנץ בעקבות מתקפה של נתניהו על רביב דרוקר: "תפקידם של עיתונאים לבקר"

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו בכלל לא חסיד של הכלא.
אולי הוא לא ליטאי

נתניהו הכי טוב בעולם חוץ מגדולי הדור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture