צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

גפני לסמוטריץ': "נצביע נגד ההטרלה השבועית – אין לי זמן לספינים" • צפו

יו"ר דגל התורה הודיע שיצביע נגד ההצעה לחקור את אפליית החרדים: "אני כל היום עוסק בזה, נפגש עם ראש הממשלה, השר לביטחון פנים, אנשי המל"ל, אנשי משרד הבריאות, כדי לתקן את המצב". עוד הוסיף: "חבל שאתה וחבריך לא חלק מהקואליציה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הודיע הבוקר (רביעי) כי יצביע נגד ההצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האפליה נגד הציבור חרדי בטיפול בקורונה: "נניח ואתה מציע היום הצעת חוק שמכפילה את תקציב הישיבות ומעניקה לי סמכות בלעדית בנושאי דת ומדינה, אני וחבריי נצביע נגד", פתח גפני את הסרטון שפרסם.

"אני רוצה לומר לך את מה שאמרתי לראש הממשלה, חבל שאתה וחבריך לא חלק מהקואליציה הזאת, יש לכם מה לתרום בה", הוסיף. הוא הסביר כי לא יתמוך בהצעות מהאופוזיציה: "אבל בצלאל, אנחנו במשבר ואני בניגוד אליך עסוק לצלוח אותו, אין לי זמן לספינים ולהטרלות של חבר יקר שנשאר באופוזיציה".

"אני מבין אותך, מבין את הצורך שלך לעשות את זאת, ורק לפני שבועיים אני וחבריי תמכנו בהצעה שלך להקים ועדת חקירה על התנהלות שופטי בית המשפט העליון. עכשיו אתה מבקש הקמת ועדת חקירה על אכיפה בררנית נגד המגזר החרדי, אני כל היום עוסק בזה, נפגש עם ראש הממשלה, השר לביטחון פנים, אנשי המל"ל, אנשי משרד הבריאות, כדי לתקן את המצב".

הוא עקץ את סמוטריץ' שמאתגר את הקואליציה, וכמעט הביא לפירוקה לפני שבועיים, ואמר כי "אבל ההבדל הוא: שאנחנו בעבודה ללא הפסקה ואתה כרגע לצערי בהפסקת פרסומות", כשהוא מתכוון שהח"כ הדתי פועל מטעמים של יחסי ציבור. וחתם: "אנחנו נצביע נגד ההטרלה השבועית ואני במתח מה תהיה המתיחה הבאה שלך".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ סמוטריץ' ענה לסרטון של גפני: "שלום הרב גפני, אני לא אעשה סרטון מושקע כמו שלך עם מוזיקת רקע, אתה יודע… תשעת הימים… אבל עזוב, אתה רוצה לקרוא לזה הטרלה, רוצה לקרוא לזה מהלך פוליטי, קרא לזה איך שאתה רוצה. תזכור רק שאתה עצמך הגשת הצעה דומה רק בשבוע שעבר".

"סיפרת בסרטון שנפגשת עם ראש הממשלה. תזכיר לי, זה לא אתה שהחרמת את הפגישה עם נתניהו בשעה שכל חבריך לרבות מדגל התורה השתתפו בה, בדיוק בנושא הזה שאני מבקש עליו ועדת חקירה? וממה נפשך, אם אתה עסוק בזה כל כך הרבה ובשטח אין תוצאות והאפליה נמשכת, אולי נתניהו לא סופר אותך ולכן צריך וועדת חקירה פרלמנטרית? אני גם לא כל כך מבין. אמרת שאתה עסוק כל הזמן במשבר הקורונה וההתמקדות באפליה נגד החרדים מפריעה בזה. אז גם אתה כשאתה עוסק בזה כמו שאתה טוען מפריע למאבק בקורונה?"

"בקיצור", חתום סמוטריץ את תגובתו, "עזוב פוליטיקה קטנה של יחסי קואליציה אופוזיציה. אנחנו תומכים עניינית בלא מעט הצעות שלך למרות שאנחנו באופוזיציה ואתה בקואליציה. תהיה ענייני ואל תפנה עורף לבוחרים שלך. בוא נקים ביחד את הוועדה, תובילו אותה אתם ותתקנו את העוול שנעשה לציבור החרדי. אנשים אחים אנחנו".

גורם ב'דגל התורה' הסביר בשיחה עם 'חדשות JDN' כי "שתבין, אין חולק על כך שאנחנו רוצים שהם יהיו בקואליציה, אבל כל עוד שזה לא כך – כל הצבעה ועל הטרלה שבועית מבית מדרשו של סמוטריץ' וחבריו באופוזיציה תתקל בהצבעה נגד חד משמעית. פעם אחת עושים משחקים. לא עוד. יש כללי משחק ברורים בין קואליציה ואופוזיציה. בקואליציה עובדים משפיעים, באופוזיציה מדברים ומטרילים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture