Yonatan Sindel/Flash90

הליכוד: "ניסנקורן גורר לבחירות בגלל עסקה עם מנדלבליט"; ניסנקורן: "עלובי נפש"

דיווח: היועמ"ש החליט על סגרת בדיקה משטרתית על חשדות לכאורה נגד שר המשפטים בגין עבירות בתקופת הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. הליכוד: "האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי? מנדלבליט וניסנקורן חייבים תשובות לציבור". השר הגיב: "לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העיתונאי אראל סגל דיווח היום (שישי) כי משטרת ישראל ניהלה בדיקה לחשדות לכאורה כנגד שר המשפטים אבי ניסנקורן בגין ביצוע עבירות פליליות בתקופת הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. הבדיקה התקיימה ביחידת להב 433 בליווי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. דבר הבדיקה המשטרתית פורסם בעבר, אך כעת פורסם לראשונה כי מנדלבליט גנז את הפרשה. היועץ המשפטי לממשלה סירב להגיב לשאילתה לגבי מועד גניסת התיק, הסיבות לגניזת הפרשה ומדוע הוסתרה החלטת היועץ מהציבור.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "בשנת 2017 פורסמו בתקשורת מס' ידיעות לגבי הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות, שבהן הועלו טענות שונות, כגון הבטחות פסולות למינויים, ועוד. בסופו של דבר, אחרי בדיקה ראשונית שנעשתה, הוחלט כי לא נמצא בסיס לפתיחה בחקירה בנושא, והעניין נגנז על דעת כלל הגורמים באגף החקירות ופרקליטות המדינה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. למען הסר ספק, ועל מנת למנוע פרסומים שגויים, נדגיש כי השר ניסנקורן איננו חשוד בעבירה כלשהי, ולא התקיימה בעניינו כל חקירה".

בליכוד מיהרו להגיב לפרסום ולנצל את ההזדמנות למתקפה על ניסנקורן, ברקע המשבר בממשלה: "האם אבי ניסנקורן גורר את המדינה לבחירות בגלל עסקה סודית עם מנדלבליט שסגר את התיק נגדו?", מסרו בליכוד.

"ניסנקורן מפר את ההסכם הקואליציוני ומסרב להקים ועדה למינוי בכירים בשירות המדינה, לרבות מינויים במשרד המשפטים. עכשיו מתברר שמנדלבליט סגר תיק פלילי נגד ניסנקורן, וניסנקורן לאחר מכן הדיח את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד שהחל לחקור נושאים משפטיים הקשורים למנדלבליט – ומינה במקומו את מנדלבליט שהפסיק את החקירה נגד עצמו".

"הליכוד דורש תשובות מיידיות לשאלות הבאות: 1. מתי החליט מנדלבליט לסגור את התיק נגד ניסנקורן? 2. מדוע הסתירו מנדלבליט וניסנקורן את קיום התיק וסגירתו בפני הציבור, כשמדובר בתפקיד כל כך רגיש כשר המשפטים? 3. מדוע ניסנקורן לא נתן גילוי נאות לגבי קיום התיק וסגירתו לפני מינויו לשר המשפטים ולפני שהחליט למנות את מנדלבליט כמ״מ פרקליט המדינה".

"הנה הסעיפים בהסכם הקואליציוני שניסנקורן הפר ברגל גסה", הוסיפו בליכוד, "סעיף 3ג: 'במשך 100 ימים, כל המינויים הזמניים יוארכו' (מייד עם כניסתו לתפקיד שר המשפטים ניסנקורן הפר סעיף זה כשלא האריך את כהונתו של דן אלדד ומינה את מנדלבליט במקומו)"

"סעיף 3ד: 'מעבר ל-100 ימים, צוות שוויוני של הליכוד וכחול לבן יגבש בהסכמה כללים לביצוע מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור הממשלה. כל החלטה שתתקבל בוועדה טעונה הסכמה של שני ראשי הוועדה משני הגושים והוועדה תסיים את עבודתה עד תום 100 הימים' (אנחנו נמצאים כ-100 ימים אחרי כינון הממשלה וניסנקורן מסרב אפילו להקים את הוועדה, תוך הפרה ברורה של ההסכם הקואליציוני)".

לסיום נמסר מהליכוד: "האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי ומינוי תמורת סגירת תיק? מנדלבליט וניסנקורן חייבים תשובות לציבור – ומייד". השר ניסנקורן כתב לאחר מכן בטוויטר: "לכל מי שמנסה להפיץ שקרים מופרכים ולהמציא פרשה, לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק. עלובי נפש, המתקפות שלכם רק מחזקות אותי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נסנקורן באמת הורס את הממשלה, אבל הליכוד אשם שהסכים למנות אותו לשר המשפטים, וזה כבר היה מתכון ברור לכשלון הממשלה הזאת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture