צילומים: רועי אברהם ואבי אוחיון - לע"מ

היסטוריה בבית הלבן: ארבעת המנהיגים חתמו על "הסכמי אברהם" • מתעדכן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, במעמד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שר החוץ והשר לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות שיח' עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

20:40 – הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, הצהרת השלום בין ישראל ובחריין והסכמי אברהם נחתמו בידי נשיא ארה"ב טראמפ, רה"מ נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ של בחריין עבד אל לטיף אל-זיאני

20:30 – שר החוץ של בחריין לרה"מ נתניהו: "אנו מקבלים ומעריכים את הצעדים שאתה וממשלת ישראל נקטתם, המכירים בכך ששלום מתמשך אפשרי רק אם מכבדים ומגנים על זכויות המדינות והאזרחים באזורנו".

20:24 – עבדאללה בין זאיד, שר החוץ של איחוד האמירויות: "ההסכם הזה יאפשר לנו לעמוד לצד הפלסטינים ולעודד אותם לדרישותיהם למדינה פלסטינית משגשגת"

20:22 – שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד: "נתניהו, תודה לך שבחרת שלום במקום סיפוח של האדמות הפלסטיניות. אנחנו בטוחים שזה ישרת את העתיד שיגיע".

צילומים: הבית הלבן

20:20 – שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד: "הדת האיסלמית אומרת – 'אלוקים מוביל אותך לשלום, אבל העקרונות יוגשמו כשהם הופכים למעשים'. היום אנחנו פועלים כדי שהמזרח התיכון ישתנה".

20:11 – נתניהו חותם את נאומו בטקס: "ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום. כבוד הנשיא, אורחים נכבדים, השבוע הוא השבוע של ראש השנה, איזו ברכה נפלאה אנחנו מביאים לשנה החדשה. ברכת הידידות, ברכת השלום".

20:10 – רה"מ נתניהו: "לכל ילדי אברהם במזרח התיכון, אלו שאיתנו היום ואלו שייצטרפו אלינו מחר, אני אומר – שלום עליכם. אזרחי ישראל מכירים את מחיר המלחמה. אלו שנשאו על בשרם את מחיר המלחמה – נוצרים את ברכות השלום. השלום הזה יכול להוביל לביום הסכסוך במזרח התיכון".

20:09 – נתניהו: "ההסכם הזה יכול להפסיק את הסכסוך הישראלי-ערבי אחת ולתמיד"

20:08 – רה"מ נתניהו: "היום הזה הוא ציון בהיסטוריה שטומן בתוכו שחר חדש של שלום. העם היהודי התפלל במשך אלפי שנים לשלום. המדינה היהודית התפללה במשך עשורים לשלום"

20:07 – נתניהו: "לידידי ישראל במזרח התיכון בהווה או בעתיד, אני אומר – סלאם עליכום"

20:06 – נתניהו לטראמפ: "עמדת לצד ישראל ללא עוררין ותיווכת באופן מוצלח את הסכם השלום"

20:05 – נתניהו: "זה שחר של יום חדש, העם היהודי התפלל לשלום"

20:00 – הנשיא טראמפ: "הסכמי אברהם פתחו את הדלת למוסלמים בכל העולם לבקר באתרים הקדושים בישראל ולהתפלל במסגד אל-אקצא בירושלים. הם ישרתו כבסיס לשלום בכל האזור. דבר שאיש לא חשב שאפשרי, ודאי לא בימים אלו".

19:59 – נשיא ארה"ב טראמפ בפתיחת טקס החתימה על הסכם אברהם: "אנחנו מציגים לכם מזרח תיכון חדש. זו המוטיבציה של האנשים כאן, לעשות צעד גדול לעתיד חדש – לחיות ביחד בשגשוג ושלום"

19:55 – שלום עם האמירויות ובחריין – החל טקס החתימה בבית הלבן

19:43 – גנץ בטוויטר: "עם ישראל מתפלל לשלום, רודף שלום ומבקש שלום. החתימה על ההסכם הערב היא לא פחות מיום חג למדינה. מוטלת עלינו האחריות והחובה להביא את רוח הפיוס הזאת גם פנימה, בינינו".

19:35 – שר החוץ של האמירויות: "אנחנו רוצים להראות לעולם שיש חדשות טובות שמגיעות מאזורנו"; הנשיא טראמפ: "הפסקתי את הזרמת הכסף לפלסטינים כי אם הם אינם מתכוונים לכבד אותנו – לא נהיה מעורבים. קיבלנו מסרים חזקים לכך שהם רוצים להיות מעורבים, רצינו שהם יהיו כאן"

19:23 – נתניהו: "אמרו לנו שאנחנו מבודדים, אנחנו לא מבודדים בכלל. זה ניצחון דיפלומטי של ההיסטוריה"

19:22 – נשיא ארה"ב טראמפ: "הולך בדרך החכמה ולא בדלת האחורית – הפלסטינים יבואו בזמן הנכון. מדברים איתם ומצפים שיצטרפו"

19:21 – טראמפ על החלת הריבונות: "אנחנו לא רוצים לדבר על זה כרגע, אבל זה יהיה טוב והוגן לשני הצדדים"

19:19 – נתניהו: "תודה לטראמפ. שאלו אם ישראל מרגישה מבודדת והתשובה היא לא – יש לנו יחסים טובים עם ארה"ב ועם מדינות נוספות במזרח התיכון. אנחנו מרגישים שגשוג דיפלומטי".


צפו: טראמפ נפגש עם שר החוץ של איחוד האמירויות. צילום: הבית הלבן

18:40 – שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד אמר כי המדינה שמחה לשמש תפקיד בהגעה לשלום אזורי, וכי זו זכות


שולחן החתימה בבית הלבן. צילום: לשכת רה"מ

18:30 – ראש הממשלה נתניהו בטוויטר: "יום מרגש והיסטורי לישראל. בדרך לעשות שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה".

18:20 – הנשיא טראמפ מקבל כעת את חברי המשלחת מאיחוד האמירויות.


שליח הבית הלבן לשעבר למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלאט. צילום: טוויטר אישי

צילום: מתוך הטוויטר של ג'ייסון גרינבלאט

בעקבות אופי האירוע שאינו מתאים לגולשי 'חדשות JDN', לצערנו לא נוכל להעביר את הטקס בשידור חי. אך נלווה את המעמד בעדכונים שוטפים, כולל תמונות וקטעי וידאו בזמן אמת.

הערב (שלישי) בשעה 19:00 ייערך בבית הלבן טקס החתימה על הסכם שלום עם איחוד האמירויות, והצהרת שלום עם בחריין. בטקס ישתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד, ומקבילו בבחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני. שעה לפני הטקס, משלחת של עומאן הגיעה לטקס החתימה בבית הלבן.

הטקס צפוי להימשך כ-45-40 דקות וינאמו בו טראמפ וכן נציגי שלוש המדינות. כל אחד מהנאומים אמור להימשך לא יותר מחמש דקות. נתניהו צפוי לומר בו כמה מילים בערבית. מול איחוד האמירויות יחתום נתניהו על חוזה שלום, ומול בחריין על מסמך המוגדר "הצהרת שלום".

בשעה 18:20 תיערך פגישה של נתניהו וטראמפ, ואחריה פגישה נוספת במעמד נציגי ארבע המדינות. בתום הפגישה המרובעת, יצעדו הארבעה לעבר המדשאה הדרומית, שם כל אחד מהם צפוי לחתום על ההסכמים ולשאת נאום. בתום הטקס יושמעו ההמנונים של המדינות, ובשעה 20:00 תתקיים ארוחת צהריים בהשתתפות כל המשלחות. נוסח ההסכמים יפורסם רק אחרי החתימה.

ההסכם עם האמירויות צפוי לכלול בין 10-7 עמודים, בעוד הצהרת הכוונות לשלום עם הבחריינים תהיה הרבה יותר קצרה. לאחר החתימה יצטרכו הצוותים להשלים את הסכמי הנורמליזציה שעליהם התחילו לעבוד בביקור של המשלחת הישראלית בדובאי. ההסכמים יושלמו כשתגיע המשלחת האמירתית, עם תום הסגר, לארץ. ההסכמים יכללו התייחסות לשיתופי הפעולה בין המדינות במגוון תחומים: חקלאות, תרבות, מדע, סייבר ועוד. כמו כן, תהיה התייחסות לפתיחת שגרירות ויחסים קונסולריים – נושאים שיסוכמו סופית רק בסמוך למועד הטקס בערב.

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים לקראת טקס החתימה על ההסכמים כי הבית הלבן יעודד את כלל המשתתפים בטקס לחבוש מסיכות אבל לא יחייב אותם לעשות זאת. "הישראלים והאמירתים הולכים עם מסיכות", אמר הבכיר בבית הלבן. "הטקס יהיה במדשאה פתוחה ואנחנו נשמור על ריחוק חברתי ככל האפשר".

בתקשורת האמריקנית דווח על מחלוקת שהתגלעה בין המשלחת הישראלית לבין אנשי הבית הלבן, סביב שמירה על הגבלות הקורונה במהלך הטקס. בעוד הנציגים הישראלים מתעקשים על שמירת כל כללי הריחוק החברתי ועל עטיית מסיכות במהלך הטקס, בבית הלבן לא מסכימים ואומרים שאין בכך צורך וש"אין בעיה".

ישנה גם מחלוקת בנוגע ללחיצת היד, שכן נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נוהג לעשות זאת חרף הנחיות הקורונה. נתניהו צפוי לעמוד לצד טראמפ ושרי החוץ, וייתכן שהארבעה יחרגו משגרת הקורונה לטובת לחיצת יד מרובעת. לאחר הטקס צפויים הארבעה להשתתף בארוחת צהריים משותפת. על פי שעון וושינגטון, הטקס יחל בשעה 12:00 בצהריים.

ב'חדשות 13' דווח כי ככל הנראה, בכל ההצהרות שיישאו המנהיגים, תהיה התייחסות לנושא הפלסטיני. גורם ישראלי בפמליית ראש הממשלה שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי נתניהו יישא מחר בנאומו "מסר של שלום" לאזור וההסכם יוגדר "הסכם שלום". נתניהו צפוי לדון עם טראמפ בפגישתם גם בעסקת מכירת מטוסי האף-35 לאמירויות.

בכיר באמירויות: "ההסכם יכלול התייחסות לפתרון שתי המדינות"

שר החוץ אשכנזי נתן לנתניהו ייפוי כוח לחתימה על ההסכם

טראמפ: "אין לי בעיה למכור לאיחוד האמירויות F-35 – רואה את זה כנכס"

אשכנזי לעיתון באיחוד האמירויות: "קורא להנהגה הפלסטינית לחזור לשולחן המו"מ"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד שאתם לא משדרים בשידר חי

צר לי לאכזב אותכם, אבל אם אנחנו רואים את החגיגות האלה כשאנחנו במקלטים ושומעים פיצוצים בחוץ, אין לי מושג מה זה שווה…

איפה המסכות וה-2 מטר? האירוע התנהל לפי התו הסגול?!

אין קורונה בבית הלבן?…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture