Yonatan Sindel/Flash90

מבצע 'אחריות מנצחת': 7,000 שוטרים וחיילים יאכפו את הסגר שיחל מחר

אושרו תכניות האכיפה לשלוש השבועות הקרובים. במשטרה אומרים: "הפעילות תחל עם כניסת ההנחיות לתוקף מחר עוד טרם כניסת השבת והחג". בהודעתם גורמי האכיפה נאמר: "המשטרה לא תאפשר ניצול של החג, כל חריגה תטופל בהתאם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעות אלו משטרת ישראל משלימה את היערכותה לפעילות מוגברת בימי חגי תשרי תשפ״א בצל נגיף הקורונה. לפני זמן קצר הושלם אישור התכניות של משטרת ישראל לקראת חגי תשרי, כשמ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אישר את התכנית המבצעית להיערכות המשטרה במהלך ימי החגים וביניהם במבצע שיקרא: "אחריות מנצחת".

בהודעת המשטרה נאמר: "נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות והגבלות בתנועה שהוטלו ע"י הממשלה בכל רחבי הארץ החל ממחר, ערב חג ראש השנה ועד לאחר שמחת תורה בשעה שאזרחי ישראל ישבו בשולחן החג וישהו בבתיהם, אלפי שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג״ב ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה״ל ופקחים עירוניים, יתפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לאכוף את התקנות ולשמור על שלום הציבור ובריאותו".

ההחרגות וההגבלות: הממשלה אישרה את תקנות הסגר שיחל מחר ב-14:00

גורם בכיר במשטרה אמר ל'ישראל היום': "האתגר הוא מימוש החלטות הממשלה ומתן מענה לצמצום התחלואה. האחריות של המשטרה על האכיפה לצד מניעה והסברה. אתגר מורכב גם מבצעי וגם לוגיסטי. המשמעויות הלאומיות ברורות לנו והובהרו לכל שדרת הפיקוד".

"בראש ובראשונה הפעילות שלנו לסייע לציבור ולרשויות לצמצם ולמנוע התחלואה. אנחנו לא יוצאים למאבק בציבור. נשתמש באכיפה עם סובלנות שכל והיכן שצריך בנחישות. יש לנו אחריות לקיום החוק. הציפייה שלנו מהאזרחים לשתף פעולה ולהבין את המטלות שלנו שהן למנוע סכנה מאזרחים." לדברי הגורם: "נפעיל סדר גודל של 7,000 שוטרים וחיילים (6,000 שוטרים ו-1,000 חיילים). האזרחים יראו שוטרים שגם יוצבו במחסומי דרך בכניסות ובערים וגם כוחות שיטור שיפעלו במתכונת של רובעים. הכוחות יהיו ייעודים שיעסקו רק בקורונה ובפיקוח מילוי הגבלות התנועה. כרגע אנחנו מודעים להגבלות ושיש להם גם סייגים".

הממשלה אישרה: ד' מינים ו'כפרות' – גם מחוץ ל-500 מטר; תפילה רק ליד הבית

עוד נאמר בהודעת משטרת ישראל: "פעילות המשטרה לאכיפת ההגבלות החדשות תחל עם כניסתן לתוקף מחר (שישי) ועוד בטרם כניסת השבת והחג. המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם. שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים. בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בכניסה לערים ובתוכם, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה".

"פעילות המשטרה לאכיפה ופיקוח תימשך בכל רחבי הארץ, מהיבשה מהאוויר ומהים, זאת בכדי לוודא כי התקנות מיושמות בשטח. המשטרה לא תאפשר לאף אדם ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי".

בהודעה הודגש: "ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן כל אחד נדרש לחגוג בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מיציאות למרחב הציבורי והתקהלויות שלא לצורך ובניגוד לחוק. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים ושלא לצורך חיוני שהוגדר- אסורה ומהווה הפרה של התקנות".

לסיום מבקשים במשטרה מהציבור: "להפריד בין מידע לחירום בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100. לקבלת מידע, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110, ולהתעדכן בערוצי הדיגיטל של המשטרה ומשרד הבריאות אודות התקנות וההגבלות שיכנסו לתוקפן מחר".

אדלשטיין: "אישרנו בגאווה מניינים כדי שיכולו לשמוע קול שופר וכל נדרי" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture