Olivier Fitoussi/Flash90

אריה דרעי מודאג: "הממשלה חותרת לריסוק זהותה היהודית של המדינה"

יו"ר תנועת ש"ס מפרסם טור בעיתון 'ישראל היום' בו הוא מספר מדוע סירב להתמנות לראש ממשלה, כואב על ההשמצות נגד החרדים ועל התנהלות הממשלה עם הכספים הקואליציוניים, ומביט בדאגה על הפעולות נגד הזהות היהודית של המדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעיתון 'ישראל היום' מתפרסם הבוקר (שישי) טור דעה שכתב יו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אריה דרעי, בו הוא מרחיב בגילוי לב על ההתנהלות המסוכנת והכושלת של ממשלת בנט-לפיד, ועל מאמציהם להריסת חומות הדת בישראל.

בתחילת הטור מספר דרעי, "לפני כחצי שנה, תשעה ימים למועד פקיעת המנדט של בנימין נתניהו, כאשר ראשי ימינה ותקווה חדשה התעקשו כי לא יישבו בממשלה בראשותו, הוצע לי להיות מי שיביא לפתרון המשבר הפוליטי. הוצע לי להיות ראש הממשלה למשך שנה. לקח לי בדיוק כמה שניות להשיב: "תודה, אבל לא"".

"עשיתי זאת מתוך כבוד לדמוקרטיה ולרצון הבוחרים, מתוך אחריות לאומית ודאגה למדינת ישראל. לא ייתכן, כך חשבתי, שאדם אשר קיבל תשעה מנדטים, השווים לכשליש מכמות המצביעים לליכוד בראשות נתניהו, יעוות את רצון הבוחרים. בפתק של הליכוד כתוב בצורה בולטת, "הליכוד בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה", זה מה שהבוחר קבע".

"בזמנו חשתי שלמוסר שלי ולכבוד שאני חש לרצון הבוחר שותפים גם יתר נבחרי הציבור, אולם עם הזמן הופתעתי לגלות, יחד איתכם, כי זהו איננו המצב. למעשה, כיום ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יחדיו קיבלו פחות קולות מאשר קיבלו נתניהו והליכוד. וכך, במעשה זה הפכו שניהם את כל מעשי הקואליציה לחסרי לגיטימציה, לעיוות רצון העם. נסו לדמיין שהיה זה אני במקומם. נסו לדמיין את הכותרות והאולפנים. אבל, כפי שנוכחנו כולנו לגלות, מה שמותר להם – אסור לנו".

דרעי זועם בהמשך הטור על שקרי הממשלה, שבחרו להיכנע לסחיטה הגדולה של רע"מ – כאשר התקשורת אינה מבקרת אותם, בניגוד להתנהלותה כאשר החרדים קיבלו סכומים נמוכים משמעותית בעבר. הוא מזכיר כי ראשי הממשלה מפירים את כל הבטחותיהם ברגל גסה.

"את הכספים הקואליציוניים שקיבלה תנועת ש"ס, השקעתי בהורדת מחירי התחבורה הציבורית והמים – מיליארד השקלים שניתנו לי, כולם לטובת כלל החברה הישראלית. תוסיפו לכך שבשיא תחלואת הקורונה, כאשר משפחות רבות רעבו ללחם, פעלתי לחלוקת תווי מזון בסך 750 מיליון שקלים למאות אלפי המשפחות הכי מוחלשות בחברה, ללא הבדל דת, גזע או מגזר, וזאת חרף ההתקפות הרבות מסוג "אריה דרעי מחלק כסף לחרדים". ולמה? כי כזו היא ש"ס, המפלגה הכי חברתית בכנסת. לעומתנו, את הכספים הקואליציוניים שקיבל כל חבר כנסת בקואליציה הנוכחית, הם בחרו להשקיע ברפורמים בארה"ב, בחתולי הרחוב, בתנועות נוער סביבתיות ועוד".

בהמשך הטור שפורסם כאמור בעיתון 'ישראל היום', כותב דרעי כי הממשלה מפרקת את זהותה היהודית של מדינת ישראל. "ממשלת בנט-קריב-כהנא מקדמת באובססיה חוקים ורפורמות שכל מטרתם לפגוע בזהותה היהודית של המדינה. הרפורמה בדייני ישראל, בגיורים, במוסד הנישואין, בשמירת השבת בפרהסיה, במתווה הכותל וההכרה ברפורמים, שכשאבן נפלה ברחבתם בכותל לא היה שם מתפלל אחד לגלות זאת, ככה זה כשמטרתם היחידה היא פרובוקציה ופירוד בעם. את כל הדברים הללו מקדמת ממשלה החותרת לקידום מדינת כלל אזרחיה, ולריסוק זהותה היהודית של המדינה".

"קחו למשל את הרפורמה בכשרות: מעבר לכוונתם לעקור את היהדות ולחסל את מוסד הרבנות בישראל, יש פה פגיעה חברתית וכלכלית בציבור המסורתי, בבעלי העסקים ובקהל לקוחותיהם. במדינת ישראל יהיה ג'ונגל כשרותי יקר. הציבור המסורתי, שחשובה לו השמירה על הכשרות הבסיסית, ייאלץ מעתה לבחור אם הוא צורך הכשר מגוף פרטי, וחלילה אולי יכניס לביתו טרפות, או שעליו להוציא יותר כסף מכיסו ויקבל הכשר בד"ץ".

"בית של גויים", כינה מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל את מפלגתו של בנט. ובימים אלו אנו רואים כמה צדק כשניבא ברוח קודשו זאת ב-2013. אני מודה שבזמנו היו לי הרהורים על הביטוי הקשה הזה, כולנו היום מבינים שזוהי נבואה של ממש".

דרעי מוסיף כי הממשלה גם מרסקת את הדמוקרטיה בישראל. "אני, אריה דרעי, חניך הישיבות התורניות, צריך ללמד את בנט שיעור בדמוקרטיה? החל בייצוג, חלוקה וראשות ועדות, ועד לחוק שהציע גדעון סער, האוסר כיבוד רצון הבוחר ומונע מהאדם היחיד שזכאי למנדט להרכבת הממשלה, נתניהו, את הזכות להרכבתה. וקבינט הקורונה? כשר בממשלה, שנטל חלק מרכזי בטיפול במשבר הקורונה, הדיונים בקבינט הקורונה הם קריטיים ומשליכים על החיים של כולנו".

"הביזוי והיעדרותם הקבועה של לפיד וליברמן מדיוני קבינט הקורונה הם הפקרות לשמה. מעולם לא נתקלתי בזלזול כה בוטה בציבור ובבריחה מאחריות מצד שרים בממשלה. והשיא? הוא הגיע בשיא התחלואה. קבינט הקורונה לא כונס במשך שבועיים, אולם כאשר הואילו בטובם לכנסו – שר הבריאות, הורוביץ, נפקד מרוב הישיבה, וזאת כדי לזכות בתמונה עם אבו מאזן. תארו לכם שליצמן היה נוהג כך כשהיה שר הבריאות, וזאת כדי לבקר (להבדיל) את האדמו"ר מגור?".

לסיום כותב יו"ר ש"ס, "היום, כשגם היהודית וגם הדמוקרטית נמצאות בסכנה של ממש והכספים של כולנו מחולקים לכל עבר, אנו נוכחים בתופעה חדשה – הביקורת נעלמה. כי מה שמותר להם – אסור לנו, רוב אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אריה דרעי חזק ואמץ!

דרעי לראשות הממשלה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture