בשאר המפלגות תקפו את המינוי | כחלון מגיב לביקורת

ביקורת במערכת הפוליטית על מינויו של כחלון לעמוד בראש המינהל | המפלגות יורקות גיצים מכל עבר וכחלון מגיב: המינוי הוא הכרחי למען המדינה והצעירים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

היום שאחרי מינויו של השר משה כחלון, לעמוד בראש מינהל מקרקעי ישראל, מתייחס כחלון בראיון שהעניק הבוקר (ב) לגלי צה"ל להודעה.

קרא עוד:

[postim]

"ראש הממשלה רוצה להגיד לעם ישראל מה הכוונות שלו, והוא עשה את זה מאז ומתמיד. העיתוי בישראל תמיד לא טוב", אמר כחלון, "אז השופט אישר את זה, לא אישר את זה – אז מה. הוא שופט עליון ואני מכבד את ההחלטה שלו, אך ההתעסקות בזה קצת מוגזמת".

"רה"מ הצהיר כוונות, אמר מה הכוונות שלו ועשה את זה. אף פעם העיתוי במדינה שלנו לא טוב, אז העניין הזה לא רלוונטי. למה לא לדבר על העניין, אם אנחנו במצב שזוג משתעבד על ניסיון לקנות דירה, אז זה לא הגיוני.

"אין לי כוונה להתעמת עם אטיאס העובדה היא שיש מונופול וצריך לשחרר אותו. צריך לשווק קרקעות בהיצע הרבה יותר גדול. סימנו מטרה כדי לעשות את זה. זה לא משרה מלאה, זה תפקיד שקובע מדיניות.

"אין לנו בעיה עם ש"ס, יש לנו בעיה עם חיילים משוחררים, זוגות צעירים שלא קונים דירה, אנחנו במקום הזה של לנסות לעזור. לא ריב וזדון. יש מצב נתון, הרבה מאוד אנשים ששוכרים דירה במחירים מטורפים. יש לנו אחריות בתור מפלגת שלטון.

"אנחנו לא קוסמים, אני חושב שהעובדות היום הן לא טובות, המחירים גבוהים וההיצע נמוך. קרקע זולה שווה דירה זולה ולהפך. מנהל מקרקעי ישראל אוחז ברוב הקרקעות. אם יהיה היצע, יהיו מחירים נמוכים.

הבוקר שאחרי השפן ששלף נתניהו מהכובע נמשכת הסערה בעקבות ההודעה על המינוי ומסיבת העיתונאים המשותפת שערכו נתניהו וכחלון, שנאסרה לשידור על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, בנימוק של שידור תעמולה אסור. שר השיכון אריאל אטיאס מש"ס מותח ביקורת חריפה הבוקר על המהלך, שעלול לפגוע בסיכוייה של ש"ס להחזיק גם בממשלה הבאה את תיק השיכון. "נתניהו חסם בעצמו כל פעולה להוזלת מחירי הקרקעות בישראל בממשלה האחרונה, המדיניות שלו הייתה לספסר בקרקעות בניסיון להעשיר את קופת המדינה בשמונה מיליארד שקל בשנה", תקף אטיאס.

יושבת ראש 'העבודה', שלי יחימוביץ', הגדירה את המהלך "תרגיל שהוא בבחינת צעד היסטרי", ופנתה ליושב ראש ועדת הבחירות וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את המינוי. יושבת ראש "התנועה", ציפי לבני, כינתה את הצעד של נתניהו "סופרטנקר לכיבוי הירידה של הליכוד בסקרים". "אני אוהבת את כחלון, אבל מינוי כזה ערב בחירות בתור איזה סופרטנקר שיעצור את הירידה בסקרים זה ספין שמעיד שההכרעה לא הושגה. אם נתניהו צריך לשלוף את כחלון בתור השפן של הדקה שלפני, הם דואגים – ובצדק".

גם הפרשן "ישראל היום", דן מרגלית, שיצא גם הוא נגד המהלך של נתניהו, אומר הבוקר שהופתע למצוא את טורו האישי, שמופיע בדרך כלל בעמוד הפותח, רק בעמוד 37: הבוקר ראיתי את הכתבה שלי – היא מופיעה מילה במילה כפי שכתבתי אותה, בעמוד 37 – אני לא יודע למה, וזאת עובדה. הדחקתי, הדחקתי". ב"ישראל היום" סירבו להגיב לדברים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture