דיווח: זיגייר עמד לחשוף מידע מסווג על ישראל

סוכנות פיירפקס האוסטרלית מצטטת גורמי ביטחון באוסטרליה שדיווחו כי זיגייר עמד לחשוף מידע רגיש | עיתון בכווית מדווח כי זיגייר השתתף בפעולת חיסולו של בכיר חמאס מוחמד אל מבחוח ולאחר החיסול הוא נעצר ונכלא בתא מבודד.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

האוסטרלים ממשיכים לפזר מידע סביב תעלומת מותו של סוכן המוסד X בן זיגייר, על פי גורמי ביטחון באוסטרליה, בישראל חשדו כי זיגייר עומד לחשוף מידע על מבצעי מודיעין ישראליים ובהם שימוש בדרכונים מזויפים של אזרחים אוסטרלים.

קרא עוד:

[postim]

"זיגייר עמד לחשוף מידע רגיש מאוד אבל לא היה לו הזדמנות לעשות זאת", אמר גורם ביטחוני אוסטרלי שמעורה בנבכי הפרשה.

על פי הדיווח בעיתון האוסטרלי, המודיעין הישראלי עדכן את עמיתיו באוסטרליה בדבר מעצרו של זיגייר שמונה ימים לאחר שהרשויות בדובאי פרסמו כי סוכנים ישראלים עשו שימוש בדרכונים אוסטרליים מזויפים במהלך המבצע לחיסול מבחוח.

התקשורת בעולם הערבי אינה מפסיקה לעסוק בסיפורו של האסיר X, שנחשף שלשום על ידי התחקיר של הרשת האוסטרלית ABC.

העיתון 'אל-ג'רידה', שמופץ בכווית, דיווח הבוקר (חמישי) כי הסוכן בן זיגייר, השתתף בחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי, וכי במוסד חשדו בו לאחר מכן – מה שהביא למעצרו ולכליאתו בבידוד מוחלט.

בעיתון הכוויתי, מסתמכים על מקורות מערביים יודעי דבר, זיגייר היה חלק מחוליית החיסול של מבחוח בשנת 2010 – אירוע המיוחס למוסד הישראלי לאחר מכן יצר זיגייר קשר עם השלטונות בדובאי, ועדכן אותם בפרטי החיסול.

בין היתר העביר לזיגייר לידי השלטונות בדובאי שמות ותמונות של חברי החולייה. בתמורה, כך על פי הדיווח, הוא קיבל הגנה מהשלטונות של הנסיכות.

על פי הדיווח ישראל הצליחה לאתר את מקום מחבואו של מי שפורסם כי עבד עבור המוסד, חטפה אותו לשטחה וכלאה אותו באשמת ריגול – תחת חשאיות מרבית, כשאפילו המופקדים על שמירתו לא ידעו על זהותו. יצויין כי לידיעה אין אישור מכל מקור אחר.

בית המשפט התיר אמש (רביעי) לפרסם כי אזרח ישראלי בעל אזרחות זרה הוחזק בשירות בתי הסוהר תחת זהות בדויה, וזאת מטעמי ביטחון.

“אסיר זה נמצא מת בתאו לפני כשנתיים. לפני כחודש וחצי ניתנה החלטה בהליך, התיק הועבר לבדיקת הפרקליטות לצורך בחינת היבטים של רשלנות”. נאמר בהודעה מטעם המדינה.

עוד הותר לפרסום כי “עם דבר מעצרו, משפחתו קיבלה הודעה מיידית, והוא יוצג על ידי עורכי הדין רועי בלכר ובועז בן-צור. ההליכים בעניין האסיר לוו על ידי הגורמים הבכירים ביותר במשרד המשפטים, וזכויות הפרט של האסיר נשמרו, בכפוף להוראות הדין”, נכתב.

בית המשפט לא התיר לפרסם פרטים נוספים אודות הפרשה בשל חשש לפגיעה בבטחון המדינה. “היבטי בטחון אלה נבחנו על ידי בית המשפט המחוזי מרכז, שהחליט להוציא צו איסור פרסום גורף על הפרשה. צו זה הוצא על פי בקשת רשויות הבטחון שאושרה על ידי הגורמים הרלוונטיים”.

“בערוץ 10 דווח על ביקורת חריפה נגד נתניהו שלטענת שרים בממשלה גורם לשרשרת תקלות שחומרתה לא נופלת מחומרת העניין עצמו”, אמר שר בממשלה לחדשות 10.

השר האשים את ראש המוסד, כי הוא אינו בקיא בענייני התקשורת בעולם המודרני. לכן, הוא נלחץ מאוד מפרסום הפרשה באוסטרליה והכניס ללחץ את כל המערכת. מי שנתפס לפאניקה הוא ראש הממשלה, יחד עם ראש המוסד.

הגורם הממשלתי אף הציע לדון ברצינות בסגירת מוסד הצנזורה, שמנע את פרסום הפרשה בישראל במשך כ-24 שעות ועדיין מונע פרסום פרטים רבים. השר הציע לנהוג כפי שנוהגים בארה”ב למניעת חשיפת סודות – עונשים פליליים לעיתונאים שיפרסמו חומרים אסורים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture