ג'ון קרי: "שלב השיחות האחרון – בהישג יד"

שר החוץ האמריקני המריא מנתב"ג בתום פגישתו עם אבו מאזן ונשמע אופטימי | בתום סבב השיחות הכריז קרי: "אני יודע לזהות התקדמות כשאני רואה אחת, אבל יש עוד דברים שצריך לעבוד עליהם" | השליח הפלסטיני למו"מ עריקאת: "הפגישה הייתה חיובית אך לא הושגה פריצת דרך"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי מסר היום (א') הצהרה בישראל שבה הותיר מקום לאופטימיות לגבי החזרה לשולחן הדיונים. "השגנו התקדמות – הפערים בין הצדדים הצטמצמו", אמר קרי בנתב"ג, רגע לפני שעזב את מסע הדילוגים שלו באזור.

קרא עוד:

[postim]‬‏

אני שמח לומר שעשינו התקדמות רצינית במהלך סבב השיחות הזה. אני מאמין שבעזרת מעט עבודה נוספת ניתן להגיע לשלב הסופי של המשא ומתן", ציין קרי. "התחלנו את המסע הנוכחי עם פערים רחבים מאד, אבל הצלחנו לצמצם את חילוקי הדעות בין הצדדים", הוא הוסיף.

"זה ייקח עוד קצת זמן ועבודה על מנת להגיע לשיחות. שני המנהיגים ביקשו ממני להמשיך במאמצים, בקשתם ממני לחזור לאזור להשלים את המהלך מוכיחה שהם נכונים להמשיך ולהתקדם", הדגיש מזכיר המדינה. "אני יודע לזהות התקדמות כשאני רואה אחת, ואני רואה התקדמות".

מזכיר המדינה האמריקני המשיך והביע התרשמותו ממחוייבתם של המנהיגים למציאת פתרון. "צריך לקבל החלטות קשות, החלטות אמיצות. אני מרגיש מעודד מהרצינות ומהעודה שהצוותים נחושים למציאת פתרון", הדגיש קרי שיעשה את דרכו חזרה לוושינגטון.

קרי: "השיחות היו חיוביות עם שני הצדדים"

ההנהגות המדיניות הן בישראל והן ברשות ביקשו ממנו לחזור למזרח התיכון לסבב שיחות נוסף. בתום סיום פגישתו של קרי עם אבו מאזן ברמאללה, אמר השר האמריקני כי השיחות היו חיוביות עם שני הצדדים. "הסכמנו כי הייתה התקדמות אמתית אבל ישנם עוד כמה דברים שצריך לעבוד עליהם", הוא הסביר. "שנינו מרגישים טוב אם הכיוון שאנחנו הולכים אליו", ציין קרי כשהוא עומד ליד אבו מאזן.

ג'ון קרי ואבו מאזן בהצרה לתקשורת

במהלך מסע הדילוגים של קרי, שהגיע לישראל בסוף השבוע, עבר נציגו של הנשיא האמריקני אובמה בין לשכת נתניהו בירושלים לזו של אבו-מאזן ברמאללה מספר פעמים. "היו לנו שיחות חיוביות מאוד וחשובות מאוד בימים האחרונים", הדגיש בהצהרה שמסר קודם לכן לאחר פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית. "הסכמנו שחלה התקדמות אמיתית אבל יש עוד דברים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם".

אל מול המסרים החיוביים של קרי, ברשות הפלסטינים מדגישים כי לא הושגה התקדמות משמעותית. "יש התקדמות מסוימת אבל אנחנו לא יכולים להגיד שיש פריצת דרך", אמר ראש צוות המשא ומתן של הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת טרם דבריו של קרי.

הבוקר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסבב השיחות והודיע כי אם יושג הסכם עם הפלסטינים, הוא יהיה טעון אישור לא רק של הממשלה. "כל הסכם, אם יושג, יובא להכרעת העם", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, אך לא הבהיר אם מדובר במשאל עם, הצבעה בכנסת או אולי בחירות.

"ישראל מוכנה להיכנס למשא ומתן ללא דיחוי וללא תנאים מוקדמים", הדגיש נתניהו. "אנחנו לא מערימים שום חסמים על חידוש שיחות הקבע להסדר שלום ביננו לבין הפלסטינים. יש דברים שעומדים לנגד עיננו בשיחות ובראשם הביטחון. לא נתפשר על הביטחון ולא יהיה הסכם שיסכן את ביטחונם של תושבי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture