חרדים בבית שמש ל-JDN: מפחיד להסתובב ברחוב

בעקבות הטור הפובליציסטי בJDN שלחו גולשים את התנגדותם לנימה הצינית: "אנחנו באמת מפחדים להסתובב ברחוב, בטח הילדים שמבקשים להסתגר בבית" • ש.ג: "לו היה אתמול חרדי בהפגנה - הוא היה מת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הם מ-פ-ח-ד-י-ם באמת: גולשים תושבי בית שמש פנו למערכת בעקבות טור 'אנחנו מ-פ-ח-ד-י-ם'  מאת אהרן רוט, ומתארים את התחושות הקשות של הציבור החרדי בעיר.

החל מאז ניפחה התקשורת את הסיפור הקיצוני של מרגוליס, גודשים את העיר צוותי תקשורת חילוניים, פרובוקטיבים צעירים, וכוחות משטרה. "מעיר שקטה שיש בה לפעמים הרמת אף של הקיצוניים הופרה שמחת חג החנוכה והפכנו לעיר בכאוס אמיתי", כך בהודעה שנשלחה מאת ח.ב., תושב הקריה החרדית בבית שמש שפרטיו שמורים במערכת, ומתחקיר שערכנו, הוא ממש אינו היחיד.

עוד בJDN:

[postim]

"אתמול ראיתי במו עיני שלושה צעירים חילוניים שהגיעו לכאן עוד לפני ההפגנה עם דפי מחשב מודפסים, ועליהם כתוב: 'נשים במדרכה השניה', הם תלו אותם על הגדרות וצילמו".

ראית לאיזו רשת תקשורת הם שייכים?

"אני לא יודע, לא התעכבתי לראות. הייתי שם עם הבן שלי, בשכונה שלנו, תפסתי אותו וברחנו משם. מי יודע מה היה קורה אם היינו נשארים שם עוד שניה אחת". ולצערנו, כאן לא מדובר בציניות אלא באמת כואבת: גלי ההסתה המתמשכים נגד הציבור החרדי נושאים את פירותיהם הבאושים ומטבעות לשון כ'חרב איש באחיו' לא נשמעים תיאטרליים כלל.

התקשורת החילונית עטה על כל בדל 'הדרה', וכאשר אתמול חיסל חיל האוויר של צה"ל שני מחבלים שתכננו פיגוע ובעקבות כך הוכנסה כל זירת הדרום לכוננות גבוהה ואף הופגזה – הידיעות הראשיות בתקשורת עסקו דווקא בתיאור צווחות המפגינים נגד ראש העיר החרדי בבית שמש. ידיעות זניחות דיווחו על החיסול הממוקד גם כן.

ביטלנו את מסיבת חנוכה,הילדים פוחדים לצאת לרחוב

מבירור בקרב תושביה החרדים של בית שמש, אילו שרק מבקשים לחיות את חייהם בשלווה עולה, כי ח.ב. אינו היחיד. "התחושה היתה שאם חרדי היה מתקרב אתמול למקום ההפגנה במוקדים מסויימים שלה, הוא לא היה יוצא ממנה חי", מתאר לכתבנו שמחה גורדניך, שהיה אמור להשתתף במסיבת חנוכה עם בני משפחה בקריה. מסיבה שבוטלה בעקבות ההפגנה.

התקשורת עטה על כל דיווח משמים של אחות בקופת חולים שהתבקשה לכבד את מעמדה ואת תפקידה וללבוש את מדי הקופה, ומנפחת אותו לממדי 'חוצפה והתעללות". אברך חרדי שהיה קורבן לפרובוקציה של אחת החיילות בקו 49 בירושלים וקרא לה לעבור לאחור, הוכתר כ"תוקף החיילת". לעומת זאת, העיתונאי (!) וזוכה פרס ישראל שירק על ילדה בת ארבע, קטנה פי שניים מנעמה המפורסמת, לא גירדה אפילו את הכותרות היבשות ביותר במהדורות החדשות התכופות.

בינתיים, העיר בית שמש נבוכה, התושבים החרדים משתדלים למעט ביציאה אל הרחוב. "קנינו שניים – שלושה משחקים חדשים לילדים, ואנחנו משתדלים להעסיק אותם בבית", מספרת ח.ל. לJDN "הילדים עצמם שמעו מה קורה ופוחדים לצאת החוצה אל גלויי הראש שגודשים את הרחובות".

עכשיו זה כבר לא צחוק: הם באמת מפחדים, הציבור החרדי בבית שמש תחת פחד חונק. ומי יודע, על פי קצב האירועים כבר לא בטוח האם הם עומדים להישאר במצבם לבד. 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לו חכמו ישכילו יפסיקו כל השוטים הירושלמים והבית שמש ניקים להעיר לנשים חילוניות על לבושם ועל מקומות ישיבתם בתח״צ ולא ימשכו אש. או אז הכל יבוא על מקומו בשלום

כל הכבוד לכם
אתם היחיד ברשת שמביאים הסיפורים בלי הדיעות המופקרות של התקשורת החילוני שר"י
אנשי הרחוב לא יודעים שהעצה היחידה נגד הסתה חילונית, הוא להספיק כל מגע ומשא עם חילונים ודומיהן כמו הראש של זק"א וכדו' שמלקקים החילונים כל היום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture