המנהיגים מאשימים: "ממשלת נתניהו גוזרת על עקירת התורה"

הכינוס ההיסטורי של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה הסתיים, ובמהלכו נוסח מכתב משותף המטיל אחריות אישית על ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקש לגזור על עקירת התורה ולהשליך את לומדיה לבית הכלא.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בתום ישיבתן המשותפת של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה משלושת הסיעות החרדיות, התקבלו מספר החלטות פה אחד, ובראשן האשמה משותפת של כל מנהיגי העולם היהודי האמוני, המטילים אחריות אישית על ראש הממשלה בנימין נתניהו וקובעים כי מסע הרדיפה נגד לומדי התורה מתנהל בהכוונתו ובגיבויו המלא.

קרא עוד:

[postim]

בין היתר מצהירים גדולי התורה כי במידה וחוק הגיוס יאושר בכנסת כפי הנוסח שאישרה ועדת שקד, הם ישקלו לאסור על שומעי דברם להתייצב בלשכות הגיוס.

כמו"כ הם מכריזים על קיומה של עצרת תפילה המונית שתתקיים בז' אדר ב'. מדובר בעצרת תפילה וזעקה שבה ישתתפו גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, וצפויים להתכנס בה מאות אלפי בני אדם. העצרת תיערך ככל הנראה בירושלים. ההערכה היא כי העצרת תתקיים באותו המקום בו התקיימה עצרת החצי מיליון ההיסטורית.

"לא עת לחשות היא" כותבים גדולי התורה בפתח מכתבם מהערב, "כאשר קמו מתוך אנשי השלטון בארץ ישראל בהכוונת ראש הממשלה למרוד במלכות שמיים, וכוונתם עמם לגזור רח"ל על עקירת תורה, ולהשית על לומדי התורה שתורתם אומנותם עונש פלילי עד כדי השלכתם לבית הכלא".

חברי המועצות מוסיפים להאשים: "חרדים אנו מפני חילול ה' הנורא ועלבונה של תורה שבדבר הזה, יראים אנו מן התוצאה, וכואבים את ההתנכלות הנמשכת לעולם התורה והניסיונות הבלתי פוסקים להצר צעדיו על כל צעד ושעל".

בשלב זה מופיעות בזו אחר זו החלטותיהן המשותפת של שלושת המועצות:

"א – מועצות גדולי וחכמי התורה דורשות מהשלטונות לבטל לאלתר את החלטות הוועדה על גיוס לצבא בכפייה של תלמידי הישיבות והכוללים, וקוראים לכל בני הישיבות והכוללים שלא להתגייס לצבא בשום פנים ואופן ולא להיכנע לפיתויים ועונשים כל שהם, לא לשתף פעולה עם תוכנית הצבא במרכז מיון חרדי, אלא ימשיכו להגות בתלמודם יומם ולילה".

"ב – אם חס ושלום יוציאו רודפי הדת את זממם לפועל ויחוקקו חוק של גיוס בכפייה, יתכנסו מועצות גדולי וחכמי התורה לטקס עצה נגד רודפי הדת ומיזמותיהם, וישקלו לאסור את עצם התייצבות בלשכות הגיוס".

"ג – מועצות גדולי וחכמי התורה דורשות מהשלטונות שלא להצר את צעדיו של עולם התורה אלא לעזור לפריחת מוסדות התורה והחינוך בארץ הקודש, בדרך הסלולה מרבותינו".

"ד – מועצות גדולי וחכמי התורה פונות בזה לרבבות עמך בית ישראל בקריאה: "אין לנו שיור – רק התורה הזאת", לימוד התורה וקיום מצוותיה בקדושה ובטהרה הם חומת המגן לעם ישראל בכל מקומות מושבותיו מפני כל צרה וצוקה, והם אשר יעמדו בזמנים קשים הפוקדים את בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם, בין בדברים הנוגעים אל הכלל ובין הדברים הנוגעים אל הפרט, בין בנפש ובין בגוף, ויש להתחזק עשרת מונים בלימוד התורה וקיום מצוותיה בטהרה, וכל דקדוקי ההלכה".

"ה – מועצות גדולי וחכמי התורה קוראות לאחינו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם בארץ ובחו"ל לאחוז באומנות אבותינו בידיהם להתכנס כל היהודים יחד כל שבטי ישראל אנשים וטף, לקרוא אל ה' בחוזקה – לחלות פני אבינו שבשמיים לרחם עלינו כאב אל בנים, ומכריזים בזה לכנס את כל היראים והחרדים לדבר ה' יחדיו בעצרת תפילה – זעקה ומחאה המונית ביום ראשון ז' לחודש אדר ב' תשע"ד, שיהיה בה קידוש שם שמיים כנגד חילול שם שמיים שנעשה על ידי עוקרי הדת".

בסיום הדברים כותבים גדולי וחכמי התורה: "והשי"ת ישמע שוועתנו ויקבל תפילותינו לרחמים ולרצון, ויחיש לגואלינו ולהוציאנו מצרה לרווחה ומאפילה אור גדול, במהרה בימנו אמן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה אחדות נגד צוררי ישראל המתנכלים נגד תורתנו הקדושה
בזכות האחדות והשלום נזכה שלא יצליחו במשימותיהם

שימו לב לסיום בסעיף ה' שהעצרת אך ורק משום קידוש שם שמים כנגד חילול השם וכו', זהו הוספה של הגראי"ל שלדעתו זוהי כל מטרת העצרת ותו לא.

יעזור השי"ת שבזכות האחדות הנפלאה יתבטלו כל הגזירות הנוראיות על התורה ולומדיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture