נתניהו בהצהרה לאומה: "המבצע עלול לקחת זמן, יהיו השלכות חמורות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הודעה לציבור ועדכן על המבצע לשחרור תלמידי הישיבה החטופים: "אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע מורכב, עצרנו למעלה מ-100 פעילי חמאס, ואנחנו מבצעים פעולות נוספות שלא נרחיב עליהן את הדיבור. מדובר באירוע חמור ויהיו לו השלכות חמורות".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מבצע שובו אחים: לקראת ישיבת הערכת מצב בפיקוד מרכז של צה"ל, יצא הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד ראשי מערכת הביטחון ומסר הודעה לציבור הישראלי.

נתניהו פתח את דבריו ואמר: "אנחנו נמצאים כאן בעיצומו של מבצע מורחב, אנחנו צריכים להיות ערוכים לאפשרות שזה ייקח זמן, מדובר באירוע חמור ויהיו לו השלכות חמורות. אנחנו פועלים יחד באופן שקול, אחראי ונחוש מאוד".

"כרגע אנחנו מתקדמים במשימה אחת, בהשבת הנערים, נערינו שנחטפו. אנחנו פועלים נגד החמאס, עצרנו למעלה ממאה פעילי חמאס, אנחנו עושים פעולות נוספות ולא ארחיב עליהן".

"אני מבטיח שמי שינסה לפגוע באזרחי ישראל – ייפגע. צה"ל, השב"כ והמשטרה עושים עבודה טובה בשטח, על כך תודתי ותודתם של כל אזרחי ישראל".

"אני מבקש לפנות למשפחות היקרות, הנפלאות, של גיל-עד נפתלי ואייל, שוחחתי עם אנשים שבקרו אתכם, ואני התרשמתי גם מהשיחות שלי אתכם מהכוחות שלכם ברגעי הייסורים הללו, אני וכל אזרחי ישראל מחזקים אותכם, אנחנו עושים את כל המאמצים להביא את ילדיכם הביתה".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר בתדרוך: "אני שוב רוצה לחזק את ידי המשפחות, אנחנו מאז החטיפה מנהלים מאמץ משולב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל בהובלה של ראש הממשלה בתיאום עם כל המערכות בכדי להחזיר את גיל-עד נפתלי ואייל כמה שיותר מהר. המאמץ הזה יביא בסופו של דבר שנניח את היד על החוטפים ונגיע אל החטופים, אין לי ספק בכך".

יעלון אמר כי החמאס ספג מכה קשה בעקבות המעצרים בימים האחרונים: "כל ניסיון של גורם כזה אחר מרצועת עזה ייענה בתגובה תקיפה כפי שהגבנו הלילה ואף יותר".

הרמטכ"ל בני גנץ אמר בתדרוך: "בשם צה"ל גם אנחנו מבקשים לחזק את המשפחות הנהדרות. אומר לכם שצה"ל עם השב"כ ומשטרת ישראל ושאר כוחות הביטחון זוכרים את תפקידים להגן על מדינת ישראל ולפעול בשם ממשלת ישראל. נמשיך להגן על כל אזרחי ישראל בכל מצב אנחנו לא מציפים אלא להמשיך ולהמשיך עד שנצליח".

מוקדם יותר התייחס לחטיפה נשיא המדינה היוצא שמעון פרס ואמר: "היום על העם כולו להיות עם אחד. חטיפת שלושת הנערים הזכירה לנו שלא תמו הסכנות לישראל. העוצמה הפנימית שלנו תגבר על הפשיעה הטרוריסטית. למחבלים לא תהיה תוחלת. הם שליחי רצח והרס ללא בשורה, אפילו לבני עמם – והם יבואו על עונשם".

אחר הצהריים ננעלה הישיבה המיוחדת של הקבינט המדיני-ביטחוני בצל האירוע – אולם לא התקבלו בה החלטות מיוחדות. ישיבת קבינט נוספת תיערך גם מחר. עד כה, קרוב ל-100 שעות מאז החטיפה לא התקבלה כל הודעה מהחוטפים, אנשי החמאס – מה שמגביר את החשש לחיי הנערים – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

בכל הימים מאז היוודע החטיפה פועלים כאמור צה"ל והשב"כ בכוחות מתוגברים בכל רחבי יהודה ושומרון, עם דגש על העיר חברון – וזאת במטרה להצר את צעדי החוטפים, שייתכן ועדיין נמצאים בגדה. בשעות הערב עצר הצבא שני פלסטינים בצומת גוש עציון, לא רחוק מהמקום בו אירעה החטיפה ביום חמישי בלילה. השניים נעצרו בתום סריקה יסודית שנערכה ברכבם. לא ברור אם מדובר במעצר הקשור לחקירה, אולם הוא התבצע בהוראת השב"כ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא כבר מתחיל להיתקפל צריכים ממשלת חרום לאומית ושתפעל בכוח ומידית כנגד כל המשמידים אותנו .אנחנו מספיק חשובים בעיני כל העולם .ה יעזור ויגן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture