אבו מאזן: "החזירו את החטופים, נתניהו: "החמאס ימשיך לשלם מחיר כבד"

ביום השישי של מבצע "שובו אחים" יוצא נשיא הרשות בחריפות נגד חוטפי אייל, גיל-עד ונפתלי: "החוטפים רוצים להרוס אותנו. הנערים הם בני אדם כמונו, צריך להחזירם למשפחותיהם. האינטרס שלנו הוא להמשיך את התיאום הביטחוני, כדי שנימנע מאינתיפאדה חדשה". ליל מעצרים נוסף בגדה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא הרשות הפלסטינית יוצא בחריפות ובמילים שטרם נאמרו נגד חוטפי הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. "מי שביצע את החטיפה רוצה להרוס אותנו", אמר אבו מאזן. "שלושת הנערים הם בני אדם כמונו וצריך להחזיר אותם למשפחותיהם. המשך התיאום הביטחוני עם ישראל הוא אינטרס שלנו, כדי שנימנע מאינתיפאדה החדשה".

היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משלחת של עשרות ראשי ערים מכל העולם המבקרת בימים אלה בישראל. נתניהו, שבתחילה הטיל את האחריות לחטיפת הנערים על הרשות הפלסטינית ואבו מאזן, לא הזכיר אותו הפעם – אולי כהמשך לשיחה בין השניים השבוע.

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "צה״ל ושב"כ החזירו הלילה לכלא עשרות מחבלי חמאס, לרבות כאלה ששוחררו במסגרת השבתו של גלעד שליט. אני משבח את הלוחמים והמפקדים. הם עושים ועשו עבודה מצוינת. מן הרגע שקיבלנו את ההחלטה בקבינט הם ביצעו תוך פחות מיממה את המשימה המורכבת הזאת בהצלחה".

לדברי נתניהו, "אנחנו בעיצומו של מבצע רחב, יהיו בו עוד הרבה פעולות. הפעולות האלה מכוונות נגד הטרוריסטים שפוגעים, רוצחים וחוטפים את אזרחי ישראל ושרוצים להשמיד את מדינת ישראל. אנחנו נלחמים בעוצמה בטרור וחמאס ימשיך לשלם מחיר כבד עבור חטיפתם של אייל, גיל-עד ונפתלי, שלושה נערים שהיו בדרך הביתה להוריהם".

 

בנוסף הלילה שוב הפך לליל מעצרים נוסף בגדה: 50 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו. 

במעצרים ברחבי הגדה נעצרו 65 מבוקשים, בהם חבר פרלמנט מחמאס. צה"ל פשט על רדיו אל אקצה וסגר את חברת התקשורת טרנסמדיה בחברון. נתניהו: ”העברנו הלילה מסר חשוב”

כוחות צה"ל והשב"כ ביצעו הלילה (רביעי) עשרות מעצרים ברחבי יהודה ושומרון, כחלק מהמשכו של מבצע "שובו אחים" להחזרת שלושת הנערים החטופים. במהלך המעצרים, שבוצעו בבית לחם, חברון, רמאללה, נבי סלאח, טול כרם וקאבטיה שמדרום לג'נין, נעצרו 65 מבוקשים החברים בארגון חמאס, מהם 50 ממשוחררי עסקת גלעד שליט וחבר פרלמנט מטעם הארגון.

במקביל לשורת המעצרים הנרחבת, פשטו הלילה כוחות של המנהל האזרחי בליווי כוחות הצבא על תשעה מוסדות השייכים לחמאס או הפועלים מטעמו בחברון, רמאללה, בית לחם, טול כרם ושכם. במסגרת הפעילות, השתלטו הכוחות על תחנת השידור רדיו אל-אקצא בחברון ובשכם ועל משרד התקשורת "טרנסמדיה" בחברון. מדובר בשני מוסדות הפועלים עם ארגון החמאס או מטעמו. המוסדות והגופים פועלים, בין היתר, להסתה נגד ישראל ולגיוס והלבנת כספי טרור המשמשים את הארגון לצורך מימון פעילויות טרור נגד יעדים ישראלים במסווה של פעילות אזרחית.

קצין בכיר בצה"ל התייחס לליל המעצרים הנרחב ואמר כי "אף אחד לא חסין בפני מעצר. כל מי שיהיה מעורב בטרור ייעצר". לדבריו, "דיברנו על כך מתחילת המבצע ואנחנו אומרים את זה גם היום – הערוץ המבצעי למעצר פעילי טרור והערוץ המודיעיני לאיסוף מידע אודות החטופים יתאחדו אחד עם השני". הקצין התייחס גם לסגירת תחנות השידור של אל-אקצא בחברון וברמאללה, והוסיף כי "זוהי רק מכה אחת לתנועת חמאס. מדובר בסמל, והמסר הוא מאד ברור – אף אחד לא יעצור את צה"ל בדרך להשגת המטרות והיעדים של המבצע. יהיו פעולות נוספות".

מאז החל מבצע "שובו אחים" ביום שישי נעצרו למעלה מ-250 מבוקשים פלסטיניים ו-800 יעדים נסרקו במטרה לאתר את החטופים. חמישה ימים עברו מאז נחטפו נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח ובמערכת הביטחון עדיין מתקשים לאתר את המקום בו הם מוחזקים. ההנחה היא שהחוטפים לא הצליחו להעביר את שלושת הנערים לרצועת עזה, ושהם מסתירים אותם בחיים בשטחי הגדה המערבית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture