7 חיילי צה"ל נהרגו ברצע"ז ביממה האחרונה; 30 נפצעו

מהלך הפעילות המבצעית ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן" נהרגו במהלך היממה האחרונה שבעה חיילים וקצינים. 30 חיילים וקצינים נפצעו | מפקד פיקוד דרום: "שילמנו מחיר כבד, אבל מנענו אסון גדול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבעה קצינים וחיילים נהרגו בפעילות המבצעית ברצועת עזה במהלך היממה האחרונה, במסגרת מבצע "צוק איתן".

הערב הותרו שמותיהם לפרסום, ומהם עולה כי שיעור ההיפגעות בקרב הקצונה הבכירה בצה"ל גבוה יחסית, עובדה הנובעת ממסירותם של הקצינים המחרפים את נפשם בראש המערכה הקרבית ומובילים את חייליהם אחרי גבם רק אחרי שהם סמוכים ובטוחים ב'נקיון' השטח.

שמות ההרוגים הם:
קצין צה"ל, סגן- אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן", בן 38 ממודיעין, שנהרג בתקרית הבוקר בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח.

חייל צה"ל, סמל-ראשון טל יפרח, לוחם בחטיבת גולני, בן 21, מראשון לציון, שנהרג בהיתקלות ברצועת עזה בשעות הבוקר המוקדמות.

חייל צה"ל, סמל-ראשון יובל דגן, לוחם בחטיבת גולני, בן 22, מכפר- סבא, שנהרג בהיתקלות בשעות הבוקר המוקדמות.

חייל צה"ל, סמל נדב גולדמכר, לוחם בבה"ד 1, בן 23, מבאר שבע, שנהרג בתקרית הבוקר, בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח.

נגד צה"ל, רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, לוחם בחטיבה צפונית של אוגדת עזה, בן 39 מנתיבות שנהרג בתקרית הבוקר, בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח.

חייל צה"ל, סגן-משנה יובל הימן, לוחם בבה"ד 1, בן 21 מאפרת, שנהרג בתקרית הבוקר, בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח.

חייל צה"ל, סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מאשקלון, נהרג בהיתקלות. נסיבות האירוע נבדקות.

עוד נמסר כי ביממה האחרונה, נפצעו 3 חיילי צה"ל באורח קשה, 8 חיילים נפצעו באורח בינוני ו- 19 חיילים נוספים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. הודעות נמסרו למשפחות החיילים. על פי הודעת דובר-צה"ל מתחילת מבצע צוק איתן נהרגו עשרים וחמישה קצינים וחיילים בפעילות מבצעית באזור רצועת-עזה.

4 מההרוגים- בתקרית החדירה הבוקר

כבר בשעות הבוקר, עם היוודע דבר סיכול חוליות החדירה בסמוך לניר-עם, הודה דובר צה"ל כי ישנם נפגעים לכוחותינו, במהלך כל שעות היום נאסרו שמותיהם של החיילים ופרטיהם לפרסום בכדי למנוע פגיעה במשפחות המקבלות את הידיעה בדרכים שאינן מכובדות. עם רדת הליל יורד גם אבל כבד בלבבות ותחושת מועקה עוטפת את עם ישראל המתאבל על אלו שחירפו נפשם נגד אויבי ורודפי ישראל .

עתה נודע כי הכוחות שהשתתפו בקרב פא"פ אל מול מחבלי החמאס, מסרו נפשם כפשוטו למען אחיהם תושבי ארץ הקודש. ארבעה לוחמים ובהם קצין ונגד נהרגו במהלך העימותים עם חוליית המחבלים ובחסדי שמים מנעו אסון שהיה עלול לגבות מחיר כבד יותר.

מפקד פיקוד דרום: "שילמנו מחיר כבד, אבל מנענו אסון גדול"

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, התייחס לסיכול הפיגוע בסמוך לקיבוץ ניר-עם ואמר כי "הפעולה של היום מוכיחה עד כמה ידענו והיינו ממוקדים בפעולה שלנו. אתמול תקפנו בבית חנון, בדיוק באזור המנהרה. האויב ראה שאנחנו תוקפים למרחב הזה והחליט לממש את הנכס הזה לפני שנגיע וניקח אותו", ציין. "דפוס הפעולה של כניסה לתוך השטח והשמדת התשתיות של המנהרות הוא דפוס שמטריד את האויב. הוא מבין שעמל של שנים שהוא השקיע בו כסף ואלפי שעות עבודה יכול להילקח ממנו בימי הפעולה שלנו".

לדבריו של מפקד פד"ם, החשש מאובדן המנהרות כנכס אסטרטגי הביא להחלטת החמאס לנסות להוציא את הפיגוע הבוקר. "החמאס החליט לממש את הנכס הזה ושילם על זה במוות של כל המחבלים שחדרו לתוך השטח", אמר. "הכוחות פעלו נכון, הם היוו חיץ אמיתי בין ניר-עם והמחבלים. שילמנו מחיר כבד אבל מנענו אסון גדול".

אלוף תורג'מן ציין כי בשנים האחרונות עמלו בפיקוד הדרום על מציאת פתרון לאיום המנהרות ברמה המודיעינית והטכנולוגית. "לאיום המנהרות אין כיפת ברזל, ונעשית עבודה רבה בשביל למצוא לו פתרון", אמר. "הצלחנו לקדם את היכולות שלנו במספר תחומים ועובדה שבחודשים האחרונים חשפנו ארבע מנהרות. אין מציאות של מודיעין של במאה אחוז, בוודאי לא בשטח מורכב וסבוך כפי שקיים ברצועת עזה".

לדבריו, השילוב בין התמרון הקרקעי לבין תקיפות חיל האוויר מוכיחה את עצמה כנגד האיום. "השילוב בין הכוחות הקרקעיים לחיל האוויר הוא כזה שממקסם את האפקטיביות של הפעולה הצבאית למול איום המנהרות. ניסינו את כל הכלים שעומדים לרשותנו לפני שהפעלנו את היכולת הזו, והתוצאות מוכיחות שנדרשנו להפעיל גם את התמרון הקרקעי. לשמחתי הצלחנו לחלץ משפחות, גני ילדים ומוסדות אחרים בעוטף עזה מאיום המנהרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשפרצה מלחמת העולם הראשונה ט' אב תרע"ד אמר המקובל חכם מנשה לכל תלמידיו שהי ובקרב אני מבטיחכם שמרגע שתכנסו לקרב, אם תאמרו כל הזמן "שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד, ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". "מן המיצר קראתי י-ה ענני במרחב יה", "אנא ה' הושיעה נא, אנא ה' הצליחה נא". "ראה עניי וחלצני כי תורתך לא שכחתי, ריבה ריבי וגאלני לאמרתך חייני".
לא יאונה לכם כל נזק ותשובו הביתה לשלום. וכך היה, ובעת שהחיילים הטורקים מסביב מתו כזבובים, כל תלמידיו היהודים שבו בתום המלחמה בריאים ושלמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture