יעלון ללוחמי חיל הים: "תהיו מוכנים להמשך"

שר הביטחון סקר בבסיס חיל הים באשדוד את עיקרי המערכה מצידו של הכוח הימי • לחיילים אמר: "מבצע 'צוק איתן' עדיין לא הסתיים. צריך סבלנות ואורך רוח" • במהלך מבצע 'צוק איתן' עד כה סיכלו כוחות חיל הים כמאה מחבלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ביקר הבוקר בבסיס חיל הים באשדוד, שם נפגש עם מפקדי ולוחמי החיל. אל הביקור התלווה גם מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג.

במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירות על פעילויות חיל הים עד עתה במבצע "צוק איתן", בהן פעילות לנטרול מרחבי שיגור וירי רקטות לעבר ישראל, חיסול של למעלה ממאה מחבלים ופעילויות מיוחדות של שייטת 13 בשטח רצועת עזה. בתום הסקירה שוחח שר הביטחון עם לוחמי חיל הים.

במהלך השיחה אמר שר הביטחון: "מבצע 'צוק איתן' עדיין לא הסתיים, אבל ללא ספק החמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו מכה קשה, בהחלט מכה קשה. אם אני סוכם את המכה והנזק שנגרם להם זה עולה על סכימה של 'עמוד ענן', 'עופרת יצוקה' וגם מלחמת לבנון השנייה. גם מבחינת הנזק בנכסים שלהם, חמ"לים, מפקדות, מבנים אחרים, משגרים, מתחמי אימונים, הבנק שלהם, משרדי הממשלה שלהם וכן הלאה. אין ספק שהנזק ברצועת עזה הוא אדיר.

"אין ספק שחיל הים תרם פה תרומה חשובה מאוד כדי גם לסגור את הרצועה ממערב וגם להכות בה ממערב, גם התקיפה של היעדים מנגד, גם הפעולות של השייטת על החוף, ביבשה, גם הסיוע לתמרון בתקיפת מטרות וגם בתקיפות יעדים בפני עצמם מהים. ללא ספק, מאמץ והישגים חשובים. אתם מוכיחים שליטה בים. תרמתם לקרב היבשה באופן חסר תקדים, וכל זה נשען על מקצועיותכם, נחישותכם ומחויבותכם.

"ללא ספק, הערנות של הבקרית באירוע החדירה מהים היא זו שהביאה בסופו של דבר לחשיפה שמנעה מהם את ההישג. אני מדגיש את זה משום שבסוף הצבא הגדול, חיל הים הגדול והיחידה, בסיס אשדוד, שייטת 3 וכן הלאה, בסוף המבחן הוא מבחן של כל אחד בנקודת זמן מסוימת. לפעמים זה האם אתה יורה או לא יורה מדויק כדי להשיג את המטרה, אבל לרוב זה קודם כל הערנות והדריכות בפעילות, בביטחון השוטף, בוודאי תוך כדי מבצע. הערנות, הדריכות, המקצועיות של כל אחד – זה מה שבסוף עומד למבחן.

חיסול חדירה זיקים"חיסול ודאי, חיסול ודאי". סיכול פיגוע החדירה בסמוך לזיקים.

כמה שהצבא גדול והוא גדול, ברגע מסוים על הכתפיים של חייל או מפקד, מונח כל ביטחון ישראל בין הצלחה לכישלון. מהבחינה הזו באתי הנה להביע הערכה על זה שבסופו של דבר כל מה שנעשה כאן על ידי חיל הים במבצע, גם בסיכול הצלחת פיגוע ימי, גם בפגיעה בארגוני הטרור ברצועה, גם בירי מנגד, גם בפעולות פשיטה של שייטת 13 – זה נעשה באופן מקצועי, נעשה באופן נכון.

יעלון לא מרגיע: "יכול להיות שפורצת עוד פעם אש"

"שוב אני מזהיר: ביום רביעי בחצות אני לא יודע אם אנחנו מגיעים להסדר, אני לא יודע אם אנחנו צריכים להאריך את המו"מ, יכול להיות שפורצת עוד פעם אש ואנחנו עוד פעם יורים עליהם ועוד פעם מבצעים פעולות ועוד פעם הם מנסים לעשות פיגוע ימי כזה או אחר. אנחנו כל הזמן חייבים להיות ערניים, דרוכים. חשוב שתמשיכו לעמוד במבחן הזה כמו שעמדתם בו עד עכשיו. צריך סבלנות ואורך רוח.

"אין ספק שחיל הים תרם פה תרומה חשובה, משמעותית, בנטרול איומים שאחרת או שהיבשה הייתה צריכה להגיע אליהם בצורה כזו או אחרת, או שהייתה צריכה להתמודד איתם בקרב פנים אל פנים. ככל שנערבב את השילוב הזה, שילוב הזרועות הללו, מודיעין, יבשה, אוויר, ים, כך נוכל להשיג תוצאה מבצעית יותר טובה וזה מה שבעצם קרה פה במבצע הזה וזה חשוב מאוד.

"כשאני בוחן מבצע של השייטת, אני בוחן אותו במונחים של עלות-תועלת, והיתרון של הגעה בהפתעה באופן חשאי מכיוון הים במקרה הזה, לכיוון יעד, קודם כל כשלעצמה יש לה את אפקט הפסיכולוגיה לצד השני. למערך הביטחון בצד השני זה לא מרגיש בטוח, דבר שני זה גורם להם להשקיע כוחות והם חייבים להגן על החוף, אז הוא צריך להשקיע כוחות. אחר כך אם יש יעד שבסופו של דבר הוא יעד שמכים בו באופן כזה, יעד עם הישג גבוה, כמו למשל נטרול אזור השיגורים כפי שבוצע בפעולה בחוף סודניה, למעשה מהרגע שהפעולה הזו בוצעה אז האזור הזה נוטרל לחלוטין.

בסיום שיחתו אמר יעלון לחיילים: "תודה רבה, הערכה רבה ותהיו מוכנים להמשך. בהצלחה".

צילום: אריאל חרמוני-משהב"ט
שר הבטחון יעלון בבסיס חיל הים נמל אשדוד (1)

שר הבטחון יעלון בבסיס חיל הים נמל אשדוד (4)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture