הַכְּתָב וְהַמִּכְתָּב • גדולי ישראל ונציגי ש"ס במכתבי תמיכה בדרעי ובש"ס

בעוד דרעי מתכנן הערב להתפטר מתפקידו כח"כ, מריצים גדולי הדור מכתבי תמיכה אל דרעי • "הנך שליח ציבור שאסור לסרב בשעה זו, לכן אנו פונים אליך בתוקף לבטל את פרישתך מיו"ר תנועת ש"ס" כותבים רבני משפחת אבוחצירא • גם נציגי התנועה ברחבי הארץ מצהירים: "אם דרעי פורש מההנהגה, אנחנו אחריו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערת ההתפטרות: אמש, בשעות הערב הגיש יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי את התפטרותו לחברי מועצת החכמים של ש"ס, חברי המועצה שהתכנסו בביתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל קיבלו לידיהם את צרור מכתביו של דרעי שמוענו אל כל אחד ואחד באופן אישי אך סירבו לאשר את התפטרותו.

חברי המועצה הפתיעו ונסעו מבית מרן הגר"ע זצ"ל לביתו של דרעי, לדבר על ליבו שימשיך לעמוד בראש הנהגת התנועה. בשל חוסר ההתארגנות לקראתהמהלך הבלתי צפוי, לא שהה דרעי באותה השעה באזור, אך הרבנים לא אמרו נואש וביקשו לחזק את בני ביתו מנוכח מסע ההשמצות האישי המופנה נגדו.

מיד כשנודע לדרעי על ביקור הרבנים, ביקש להודיע אצל מזכיריהם כי היום יבוא להיוועד עימם, להתייעצות ולבקשת מחילה על שלא היה במקום לקבל את פניהם, בינתיים מעתיר דרעי בהפצרות אל מול מהרבנים שיתירו לו להמשיך במהלך ההתפטרות בעודו מצטדק כי כשלו כוחותיו מלשאת בעול ובאחריות לביזוי כבוד התורה שנגרם בעקבות פרסום ההקלטות.

קרא עוד:

[postim]

דרעי מצידו הסביר כי "לאחר בזיון התורה וחילול ה' הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל, לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי, כאשר ברור הדבר כי על כף המאזניים מונח כבודו של מרן זצ"ל".

האזינו לשיר הכאב של ש"ס בעקבות הפגיעה בכבוד התורה

הקראת מכתב מועצת חכמי התורה של שס עי חכ יואב בן צור (3)"גוזרים עליו להמשיך בתפקידו". מזכיר המועצה, ח"כ יואב בן צור 
מקריא את ההודעה

אך מזכיר מועצת החכמים, ח"כ יואב בן צור, הודיע כי מועצת חכמי התורה מחזירה את מכתביו של דרעי ובכך מבטלת את מהלך ההתפטרות "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

מכתב מועצת חכמי התורה של שסמכתב והודעת מועצת החכמים

הגר"צ בוארון: "התפטרות דרעי היא חורבן לילדי ישראל ועולם התורה"

לאחר שמיעת הבשורה אמש בה החליט יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי להתפטר מתנועת ש"ס, ביטויים רבים נשמעו מפי רבנים, ראשי ישיבות ופעילי שס ברחבי הארץ על סכנת הקיום לעולם התורה הספרדי וקריסתה של תנועת ש"ס.

התבטאות נדירה נשמעה אמש מפי הגאון הגדול רבי ציון בוארון שליט"א שאמר כי "ההתפטרות של הרב אריה דרעי היא חורבן גדול לעולם התורה, ולחינוך ילדי ישראל", בשיחה עם מקורביו גולל הגר"צ את פעילויותיו של אריה דרעי במשך השנים הרבות, והוסיף ואמר כי "כל מעומד אחר במקום דרעי זה בגדר ביטול תורה אין כיום אדם שראוי להחליפו בהרמת קרנה של תורה", ועל כן חייבים כל גדולי ישראל לדאוג לחזרתו בפרט בימים אלו כאשר משנאי התורה מרימים ראשם נגד עולם התורה זהו הזמן להתאחד ולחזק את כח התורה", אמר הגר"צ. בתוך כך שלח הגר"צ את ספרו החדש לאריה דרעי ובהקדשתו כינהו "ידיד ה', מקים עולה של תורה".

רבני משפחת אבוחצירא: "אין לך היתר לעזוב שליחות קדושה זו"

מכתב נדיר ויוצא דופן נשלח מטעמם של רבני משפחת אבוחצירא צאצאי הבאבא סאלי זי"ע, ע"י האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שליט"א מנתיבות הפונה בפניה נרגשת בשם כל רבני המשפחה הק', לחזק את ידו ופעלו של דרעי בכל הפעילות הציבורית הקדושה.

במכתב המיוחד כותב האדמו"ר "אל תפן למעללם ופעלם של אנשי דלא מעלי, והננו עומדים לימינך ומחזקים את רוחך שלא יפול. וכידוע זכית ועמדת בראש שליחות דרבנן למען תורת ישראל ועם ישראל להקים מוסדות של תורה ת"ת ישיבות סמינרים ומקוואות בכל אתר ואתר בארה"ק זה  עשרות בשנים. ולמפורסמות אין צריך ראיה".

"ב"ה כחך במותניך להמשיך ולפעול בדרך הנ"ל גם בימים אלו ובפרט בתקופה שבה קמים עלינו לכלותינו מבחינה רוחנית בעוה"ר. אי לכך אין לך היתר כלל לעזוב שליחות קדושה זו, והנך שליח ציבור שאסור לסרב בשעה זו, לכן אנו פונים אליך בתוקף לבטל את פרישתך מיו"ר תנועת ש"ס, ולחזור ביתר שאת ועז ולהמשיך את שליחות הקודש". המכתב המיוחד נחתם בברכה ש"לא יעמוד איש בפניך לעד".

מכתב לאריה דרעי מאת רבי ברוך אבוחציראמכתב הקודש של האדמו"רים אבוחצירא

כאמור, מעבר לגיבויים המלא של מועצת החכמים ושאר רבני ופארי יהדות ספרד והמזרח, עולה דרישה רצינית מכל דרגי נציגי תנועת ש"ס, מנהלי המוסדות, ופעילי השטח, כולם יחד קוראים לאריה דרעי למשוך את התפטרותו.

תופעה מעניינת נרשמה במספר מכתבים של כמה מפעיליה הבולטים של התנועה, המצהירים כי הסכימו לשמש כשלוחי ציבור רק כל עוד זוכים הם לגיבויו של אריה דרעי כיו"ר שהצליח להשליט סדר בתנועה, "אם תתפטר- נתפטר אחריך" מצהירים הנציגים. ראשון המציעים את ההצעה המפתיעה היה נתן אלנתן נציג ש"ס בעיריית תל אביב, כשאחריו מצטרף סגר"ע ראשל"צ אריה כהן במכתב משלו בו הוא מבקש את רשותם של חברי מועצת החכמים לפרוש מתפקידו באם יממש דרעי את התפטרותו, למכתב זה הצטרפו בחתימתם גם סגר"ע ירושלים צביקה כהן, סגר"ע אלעד צוריאל קריספל, נציג ש"ס בפתח תקווה אוריאל בוסו, נציג ש"ס באופקים שלמה עזרן, ועוד רבים מנציגי ש"ס בכל רחבי הארץ.

מכתב נתן אלנתן אל אריה דרעיאבן הדומינו הראשונה במכתבי הנציגים

נכון לשעת כתיבת שורות אלה, נראה שמבחינתו של דרעי הפור נפל, למרות רצונם הגלוי של מועצת חכמי התורה הדואגת לאינטרס התנועה המתנודדת בסקרים, שבעים וחמישה יום לפני הבחירות, המחיר האישי הנגבה מדרעי גדול מיכולות ההבלגה שלו, ועל פי דיווחים שטרם אומתו, מתכוון דרעי להגיש את התפטרותו מתפקידו כח"כ הערב בשעה 19:30. התפטרות מן הכנסת ה-19 אינה מעידה בהכרח על היעדרו של דרעי מראשות המפלגה בכנסת ה-20, אך יש בה כדי להוכיח על רצינות כוונותיו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture