נתניהו עונה למבקריו: "מחויב למנוע מאיראן נשק גרעיני"

"אגיע לכל מקום שאליו אוזמן כדי להשמיע את עמדתה של מדינת ישראל" הצהיר ראש הממשלה בפתח הישיבה השבועית • נשיא ארה"ב הזמין את ראש ממשלת בריטניה להציג עמדה מנוגדת לנתניהו • השר ארדן: "מצער מאד שהשמאל בישראל בוחר לעסוק בפוליטיקה קטנה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את הבמה בפתח ישיבת הממשלה להדוף את המתקפה מצד כלל המפלגות שמתחו ביקורת, אם בצורה גלויה ואם ברמז, על התנהלותו המתריסה אל מול אובמה בשיתוף הרוב הרפובליקני הנהנה להביך את נשיאםץ

נתניהו הצדיק את נסיעתו למרות מורת הרוח בבית הלבן, ואמר כי "בשבועות הקרובים עלולות המעצמות להגיע להסכם מסגרת עם איראן, הסכם שעלול להשאיר את איראן כמדינת סף גרעינית, דבר שיסכן בראש ובראשונה את קיומה של מדינת ישראל. זוהי אותה איראן שהשתלטה על לבנון ועל סוריה, ועכשיו משתלטת על תימן ועיראק. זו אותה איראן שמכינה נגדנו חזית אקטיבית גם מרמת הגולן וגם מדרום לבנון. אסור שאותה איראן תתקדם לנשק אטומי.

"כראש ממשלת ישראל, אני מחויב לעשות כל מאמץ כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיכוון כלפי מדינת ישראל. המאמץ הזה הוא חובק עולם, ואגיע לכל מקום שאליו אוזמן כדי להשמיע את עמדתה של מדינת ישראל וכדי להגן על עתידה וקיומה." למרות שמשמעות הנאום פוחתת עם היות ראש ממשלה בשבועיים האחרונים לתפקידו, מקווה נתניהו, כי דווקא הנאום הביטחוני יסייע לו להכריע את ציפת הקולות אל מפלגתו הוא.

קרא עוד:

[postim]

אובמה, המתאושש מההשפלה שבהזמנת יו"ר בית הנבחרים ללא ידיעתו והסכמתו, ממשיך להיאבק למען גישתו בהכרעת הסכם המסגרת עם טהרן ללא סנקציות נוספות, והודיע כי יזמין את ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון, להציג את הטיעון הנגדי בפני חברי הקונגרס. הפרשנים בארה"ב מעריכים כי אובמה יניח את כל כובד משקלו להצלחת הדרך אותה התווה לגבי הגרעין האיראני בעיקר בגלל שזהו ההישג היחידי אותו הוא מקווה להכריע לפני תום נשיאותו.

עדות לכתף הקרה אותה מושיט הנשיא האמירקני לעבר נתניהו, ניתן למצוא בהודעה הלקונית שיצאה מהבית הלבן ובה נמסר כי הן הנשיא אובמה והן שר החוץ קרי, לא יפגשו את ראש הממשלה במהלך שהותו בוושינגטון.

נתניהו בקונגרס 3"לא לנצל". נתניהו קוטף תשואות בקונגרס

מאמר המערכת ב"ניו יורק טיימס" הנחשב כבעל גישה ל"בכירים" בבית הלבן, ביקר אף הוא את צעדו של נתניהו, וטען כי אל לו לנתניהו לנצל את נאומו בקונגרס למאבק בהתגרענות של איראן. חבר הקבינט המדיני ביטחוני גלעד ארדן, הגיב על הדברים ואמר כי "שום מאמר מערכת לא צריך למנוע מראש ממשלת ישראל לצאת ולייצג את האינטרסים הביטחוניים של אזרחי המדינה, בייחוד כשמדובר בבמה כל כך חשובה. אם איראן חשבה שתוכל לנצל את תקופת הבחירות בישראל כדי להשיג הסכם שיאפשר לה להיות מדינת סף גרעינית, הרי שחובתנו לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. מצער מאד שהשמאל בישראל בוחר לעסוק בפוליטיקה קטנה במקום להתייצב מאחורי ראש הממשלה והאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל ואזרחיה" דברי ארדן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture