עימות תקשורתי ראשון מסוגו בין שמונה מראשי המפלגות

דרעי בעימות: "הסמלים שלנו הם הטלית, התפילין, השבת והאמונה בבורא עולם" • איימן עודה: נמליץ על יצחק הרצוג לראשות הממשלה • בנט לליברמן: "בכל יום אתה מציג דעה מדינית אחרת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שמונה מראשי המפלגות המחזיקות בסיכוי ריאלי להיכנס לכנסת הבאה, השתתפו אתמול בעימות תקשורתי משותף וראשון מסוגו, שנערך על ידי חדשות 2.

בעימות השתתפו יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר כולנו משה כחלון, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, יו"ר מרצ זהבה גלאון, יו"ר יחד אלי ישי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בלטו בהיעדרותם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. גם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בחר שלא להשתתף באירוע המתוקשר.

קרא עוד:

[postim]

זה היה ערב מרתק, סוער ומלא באמירות מעניינות ובוויכוחים נוקבים על נושאים מהותיים שעל סדר היום. לראשונה יכול היה הציבור להשוות בין עמדות הפוליטיקאים היריבים בלי מסך העשן של הסיסמאות וחומרי התעמולה המופצים על ידי המפלגות ומטות ההסברה.

לפיד לדרעי: "צריך לשקם אותך", דרעי: "מאיפה הגזענות וההתנשאות?!"

המשפט שלא יישכח מהעימות נאמר דווקא על ידי אריה דרעי, כאשר התעמת ראש בראש עם יאיר לפיד בצורה מרשימה. יו"ר ש"ס הטיח: כבר שנתיים שאתה 'הולך לי על הראש'. אם היו קוראים לי אריה אולמרט ולא אריה מכלוף דרעי לא היית אומר את זה. בגלל שנולדתי במקנס אתה אומר את זה. די, מספיק".

לפיד השיב לדרעי ביהירות: "צריך לשקם אותך, צריך לעזור לך". דרעי: "אני אשקם אותך. אתה תשקם אותי?! מאיפה הגזענות וההתנשאות הזאת שלך?!"

אחד המנצחים הגדולים בעימות היה ללא ספק נפתלי בנט. יו"ר הבית היהודי, שמפלגתו אינה ממריאה בסקרים מאז צניחתה שהחלה עם פרשת אוחנה, הצליח להישאר רגוע ומחייך ועם זאת להבהיר היטב את עמדותיו המדיניות ולנסות למצב את עצמו כמנהיג הימין, בהיעדרותו מהדיון של בנימין נתניהו.

בנט הציג בצורה משכנעת למדי, את אביגדור ליברמן כאדם לא עקבי שמזגזג בין עמדות מדיניות שונות. הוא תקף בחריפות את מתחרהו על קולות הימין בנושא תמיכת שרי ישראל ביתנו בשחרור המחבלים, והאשים אותו בתמיכה במדינה פלסטינית.

משה כחלון: הממשלה מפרסמת על שיווק עשרות אלפי דירות. בפועל נמסרו רק 7,000

גם הפוליטיקאי הטרי איימן עודה, יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, אשר על פי סקרים היא עשויה להיות הסיעה השלישית בגודלה בכנסת הבאה, הצליח להרשים מאוד, כאשר נמנע במתכוון מכל עיסוק בסוגיה הפלסטינית והמדינית, והתמקד בבעיות החברתיות והכלכליות של השכבות החלשות בישראל. עודה פנה ליו"ר ש"ס בקריאה פומבית: "שנינו מייצגים את האוכלוסיות המוחלשות ביותר, מדוע שלא נעשה בינינו 'ברית מדוכאים'?"

דרעי השיב לעודה לאחר שהסתיים העימות בעצה של מתמודד ותיק: "אין ספק שדיברת היום דיבורים טובים מאוד, אבל אני חושב שעשיתם טעות גדולה ביותר כשהכנסתם את זועבי לרשימה. היא הורסת לכם".

יאיר לפיד הופיע בצורה חיוורת מאוד ולא הצליח להישאר ממוקד ב'הישגי' מפלגתו או לפרוס את תכניותיה לעתיד. לעומתו, יריבו העיקרי על קולות מחנה המרכז, משה כחלון, הציג הופעה משכנעת כאשר תקף חזיתית את לפיד על מחדליו בתפקידו כשר האוצר. כחלון התייחס לדבריו של לפיד על עשרות אלפי יחידות הדיור הנבנות ברחבי הארץ: "אתה יודע כמה מפתחות נמסרו שנה שעברה? אתם רק פרסמתם 100 אלף יחידות, לא מסרתם. אתה יודע כמה נמסרו?" שב כחלון ושאל, ומשנותר לפיד בפה פעור הנחית עליו כחלון את הנתון: "רק 7000 מפתחות נמסרו, ואתה מדבר על עשרות אלפים? אם יש כשל חמור תודו בזה!".

ליברמן לא יישב עם מרצ, גלאון: ליברמן אינו ראוי לשבת בממשלת מרכז שמאל"

גם יו"ר מרצ הצליחה לנצל את העובדה שייצגה את מפלגת השמאל היהודית היחידה סביב שולחן העימות, עקב היעדרותו של יו"ר המחנה הציוני הרצוג. אלי ישי נתן הופעה דלה ולא משכנעת, כאשר גם דבריו המעטים היו חסרי תוכן ממשי ולא עוררו עניין, ואילו אביגדור ליברמן, אשר היה נראה במצב רוח רע במיוחד, נכשל באופן מוחלט בעימותיו עם בנט, גלאון ועודה.

העיתונאים ניסו להוציא מהמתמודדים הצהרות על כוונותיהם לגבי הרכב הקואליציה העתידית. אריה דרעי אמר כי אם לפיד לא ישנה את עמדותיו, הם לא יוכלו לשבת יחד סביב שולחן הממשלה. לפיד, לעומתו, אמר כי לא תהיה לו בעיה לשבת עם המפלגות החרדיות, בתנאי שהחוקים שהעבירה יש עתיד לא ישונו. ליברמן הצהיר כי לא יישב עם מרצ, וגלאון השיבה בהצהרה מעורפלת על כך שמרצ תתמוך בכל ממשלה שיקים יצחק הרצוג, אולם ישראל ביתנו אינה ראויה להשתתף בממשלה כזאת. עודה הפתיע כשאמר כי מפלגתו תתמוך באופן פעיל בגוש אשר ינסה להחליף את בנימין נתניהו, או במילים אחרות, הרשימה הערבית תמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על יצחק הרצוג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture