נתניהו: "נאום חמינאי הוא תשובה לוויתורים המפליגים"

שר החוץ האמריקני מותח ביקורת על מתנגדי ההסכם "עיסקה טובה יותר זו פנטזיה" • ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה נאומו של חמינאי בו טען כי הקריאות 'מות לאמריקה ולישראל' משקפות את רצון העם, ואמר כי "מי שחשב שהוויתורים המפליגים לאיראן יביאו לשינוי במדיניותה, קיבל בסוף השבוע תשובה מוחצת"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות הביא את המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמי לשכרון חושים. בדרשתו לרגל עיד-אל-פיטר, התייחס האייתוללה עלי חמינאי לביקורתו של נתניהו על השתתפותו במצעד בו נשמעו קריאות 'מוות לארה"ב ו'מוות לישראל', חמינאי אמר כי "הקריאות של האנשים באיראן מלמדות מהו רצון העם שלנו. הסיסמאות "מוות לישראל" ו-"מוות לאמריקה" אינן מיוחדות לטהראן או לערים הגדולות בלבד, כל תושבי המדינה נוקטים בגישה זו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנאום האנטי-מערבי, בפתח ישיבת הממשלה, ואמר: "אם מישהו חשב שהוויתורים המפליגים לאיראן יביאו לשינוי במדיניותה, הוא קיבל בסוף השבוע תשובה מוחצת בנאומו התוקפני והמתריס של שליט איראן, ח'מינאי. האיראנים לא מתאמצים אפילו להסתיר את העובדה שהם ינצלו את מאות המיליארדים שהם יקבלו בהסכם הזה כדי לחמש את מכונת הטרור שלהם, והם אומרים בצורה מפורשת שהם ימשיכו את המאבק שלהם בארצות הברית ובבעלות בריתה, כמובן בישראל בראשן.

קרא עוד:
[postim]

בדבריו של נתניהו נמצא יותר משמץ של ביקורת על התעלמות הממשל האמריקני מאמירותיו של חמינאי כי "בין אם יאושר ההסכם ובין אם לאו, לא לנטוש את החברים שלנו באזור: האנשים המדוכאים של פלסטין, האנשים המדוכאים בתימן, אזרחי סוריה וממשלתה, תושבי עיראק והנהגתה, אנשים המדוכאים בבחריין ואת כוחות ההתנגדות בלבנון ובפלסטין (חיזבאלללה וחמאס), האנשים האלה תמיד ייהנו מהתמיכה של איראן".

נתניהו התייחס לאיום האיראני כי ימשיכו לתמוך בארגוני הטרור ואמר כי "היום איראן מחמשת את ארגוני הטרור בטילים – מחר תהיה להם יכולת לחמש אותם ואת עצמם בנשק הרבה יותר מסוכן. ההסכם שנחתם סולל לאיראן את הדרך להתחמש בנשק גרעיני, בין אם תוך עשור, אם איראן תחליט לקיים את ההסכם, והרבה לפני כן אם היא תחליט להפר אותו, כפי שהיא נוהגת לעשות.

ג'ון קרי: "עיסקה טובה זו פנטזיה"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, התראיין בסוף השבוע לרשות השידור הציבורית PBS וסיפר כי שוחח ביום חמישי האחרון עם ראש הממשלה נתניהו ושמע את טענותיו כי היה על ארה"ב לחתור לעיסקה טובה יותר, "יש בזה הרבה פנטזיה בדמיון הזה" אמר קרי. מזכיר המדינה הוסיף, כי נתניהו ושאר מתנגדי ההסכם לא טרחו להציג חלופה ראויה וכי אם היו מבצעים את הדרישה להחמיר את הסנקציות, היה הדבר גורם להתפרקותה של הקואליציה הבינלאומית.

נתניהו מנגד לא נותר חייב, ואמר כי "האלטרנטיבה שהצענו פעם אחר פעם להסכם הכושל הזה הוא המשך והעצמת הסנקציות על איראן והתניית הסרת המגבלות על תוכנית הגרעין של איראן, והסרת הלחץ על איראן רק אם איראן תשנה את מדיניותה. כל עוד הנהגת איראן מעודדת את הקריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" אין סיבה לעשות להם שום ויתורים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture