יעלון במתקפה חסרת תקדים: ״דו״ח לוקר שטחי, מנותק ולא מאוזן באופן קיצוני"

שר הביטחון מגיב במילים חריפות מאוד על המלצות הוועדה לייעול מערכת הביטחון, שפורסמו היום • "הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר יעלון • השר גבאי: "תגובה מזעזעת של שר הביטחון" • גם השרים בנט ואלקין קוראים לאשר את המסקנות במלואן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר כשבועיים של עיכוב מסיבות תמוהות, פורסם היום לציבור דו"ח 'ועדת לוקר' לבחינת תקציב הביטחון והתייעלות צה"ל. הדו"ח הציג שורה של מסקנות חדות, כשהעיקריות שבהן דורשות שקיפות מוחלטת של מערכת הביטחון, הפחתת כוח האדם בצבא וקיצוץ דרמטי של הפנסיות למשרתי הקבע.

בצה"ל ובמשרד הביטחון נכנסו כבר מאתמול לעמדת מתקפה אגרסיבית שנועדה להציג את הדו"ח כמנותק מהמציאות וככזה המעוניין להצטרף ל"גל הפופוליזם" נגד תקציב הביטחון, אותו מובילים עיתונאים בכירים ופוליטיקאים מימין ומשמאל. אתמול התעוררה סערה זוטא עקב דבריו של דובר צה"ל בראיון, לפיה הדו"ח הוא "כדור בין העיניים של צה"ל", לא פחות.

״דו״ח ועדת לוקר שהוצג היום לציבור, הוא דו״ח שטחי, לא מאוזן באופן קיצוני ומנותק לחלוטין מהמציאות סביב מדינת ישראל ובתוכה", במילים אלו הגיב היום שר הביטחון, משה יעלון. "הדו״ח, אם ייושם, יהיה הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא יאפשר לצה״ל ולמערכת הביטחון להתמודד עם האיומים המופנים כלפי מדינת ישראל ואזרחיה, ויפגע ביכולתנו להעניק ביטחון לאזרחי ישראל".

קרא עוד:
[postim]

לדברי יעלון, "מי שרוצה להתמודד בהצלחה, כפי שאנו עושים עד כה, עם דאע"ש, חמאס, חיזבאללה, איראן ועוד עשרות ארגוני טרור חסרי מעצורים החמושים בנשק מתקדם – לא יכול להרשות לעצמו צבא בינוני עם אנשים בינוניים. למרבה הצער, דו״ח לוקר מוביל את מדינת ישראל ואזרחיה בדיוק למקום הזה".

שר הביטחון טוען עוד כי ״המלצותיה של ועדת לוקר בעניין משרתי הקבע הן המשכו ותוצאתו של מסע הסתה חסר תקדים בהיקפו ובחומרתו כלפיהם, באופן שכבר מוביל, ואף עלול להוביל ביתר שאת, לעזיבה המונית של אנשים טובים, לוחמים ותומכי לחימה, קצינים ונגדים בקבע החשים מבוזים ומושפלים.

״מי שמייחס להם ׳ביזה׳, ׳שוד׳, ׳שחיתות׳, משווה אותם לגנבים וגוזלי הקופה הציבורית, מאשים אותם שבגללם אין כסף במדינה והופך אותם לאויבים – נוהג באופן מופקר, נבזי וחסר אחריות, פוגע בעשרות אלפי משרתים ומשפחותיהם, עלול לגרום לניוונו של הצבא וכפועל יוצא מכך לפגיעה חמורה ביכולתנו להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל".

נפתלי בנט: "דו"ח אמיץ. אסור לנו לפספס הזדמנות היסטורית זו"

כמה מעמיתיו של יעלון לשולחן הממשלה, דווקא הביעו תמיכה מלאה במסקנות הדו"ח המטלטל. שר החינוך נפתלי בנט אמר היום כי "דו"ח לוקר הוא דו"ח אמיץ. אסור לנו לפספס הזדמנות היסטורית זו. אדרוש להביא את הדו"ח לדיון והצבעה בהקדם האפשרי  – עם ישראל ירוויח מכך".

לדברי יו"ר הבית היהודי, "הדו״ח מבדל בין לוחמים לאלו שאינם, בין פצועי קרב לבין נפגעי תאונות דרכים, הוא מצמצם מטות, ומפנה המשאבים למטרה העליונה: ניצחון במלחמה. אסור שדו״ח לוקר ילך בדרכם של ברודט, גורן ובן-בסט (דו"חות קודמים על מערכת הביטחון שמסקנותיהם לא שינו דבר. ד"ג). מדובר בהזדמנות היסטורית לשדרוג צה״ל ומדינת ישראל".

גם שר העלייה והקליטה, זאב אלקין (הליכוד), אמר כי הוא קורא לממשלה לאמץ את מסקנות ועדת לוקר. אלקין הבטיח כי יתנגד בכל תוקף לתוספת משמעותית בתקציב הביטחון ללא יישום צעדי התייעלות.

התגובה החריפה ביותר נרשמה מפיו של השר להגנת הסביבה, אבי גבאי (כולנו), שאמר כי מדובר ב"תגובה מזעזעת של שר הביטחון". גבאי הוסיף כי "אם היו משקיעים בשיפור והתייעלות חצי מהאנרגיה שמשקיעים בגיוס משאבים (תוספות תקציב ואמצעי לחימה חדשים. ד"ג), לא היינו נדרשים לוועדות".

במערכת הפוליטית מעריכים רבים כי מסקנות הדו"ח ייושמו באופן חלקי בלבד, אם בכלל, משום שראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד בעבר באופן מסורתי לכל תכנית שביקשה לייעל את צה"ל. קולו של נתניהו עדיין לא נשמע בעניין, וסביר להניח כי לא יביע תמיכה מלאה בדו"ח, אותו חיבר מזכירו הצבאי לשעבר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture